{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.086 visninger | Oprettet:

indførsel af MC fra tyskland {{forumTopicSubject}}

hej. jeg skal lige høre, nu sad jeg og læste lidt på skat.dk i går, og der stod at MCer og biler med en værdi under 75400kr kun bliver beskattet 105%, og dem der var mere værd blev så beskattet de fulde 180%, nu e spørgsmålet så bare, kan man regne med at man ca skal betale afgift af det beløb man har givet for cyklen i tyskland eller kan man risikere at cyklen bliver vurderet til en langhøjere pris i dk? og de 75400kr er det værdien før eller efter afgiften?
hvis jeg nu har en cykel jeg har givet 40000kr for i tyskland, så vil den komme til at koste omkring de 80000kr med afgiften ik?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indførsel af MC fra tyskland
  • #1   12. feb 2008 Skat er fuldstændig ligeglad med hvad du har givet for cyklen. Du bliver beskattet af den værdi de anslår cyklen her her i landet.

  • #2   12. feb 2008 Desværre nej.
    Afgiften er som hovedregel 2/3 af den gennemsnitlige danske handelspris. Den pris du har givet for MC'en i Tyskland, har ingen indflydelse på afgiftens størrelse
    Her kan du se hvad andre MC'er er blevet sat til i afgift:
    Modep.skat.dk
    Din pop-up killer skal være slået fra, ellers hold Ctrl nede


  • #3   12. feb 2008 Min betalte jeg ca. 50% af købsværdien for at få på danske plader.

  • #4   12. feb 2008 hmm den der regnemaskine passer ikke helt overens med hvad der står på deres egen hjemmeside. hvis jeg sætter ind at cyklen koster 70000 i Danmark, så siger den stadig at der er 180% afgift på, men på deres hjemmeside står der jo netop at den skal beskattes med 105% hvis værdien er mindre end 75400kr. eller er det nyværdien der skal være under de 75400kr?

  • #5   12. feb 2008 Du skal klikke på værdifastsættelser, ikke beregning.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4648


  • #6   12. feb 2008 Hvis jeg i beregningsdelen, taster ind at MC'en er over 6 år i alder, og har en handelsværdi på 100.000,- så er afgiften 63268,- altså 63% af den danske handelsværdi. Det er da tæt på 2/3 som færst skrevet.
    Sagt på en anden måde, betyder det at den tyske MC maks må koste 1/3 af den danske handelspris for at det kan svare sig at hente en MC dernede. Koster den mere end det, kan det bedre betale sig at finde en dansk MC.


  • #7   12. feb 2008 ok, nu har jeg fundet det, der står så at den cykel jeg gerne vil have koster 30000 uden afgift i dk, så skal cyklen koste mindre end det før det kan betale sig at købe den i tyskland ik?

  • #8   12. feb 2008 Ja, inkl fragten og andre omkostninger ved at få den indført.
    Hvilken model og årgang er det??


  • #9   12. feb 2008 Jeg tænker lidt på en Monster 600cc, men jeg har fundet den til en 60-70000 i dk så det kan hvis ikke betale sig at indføre den

  • #10   12. feb 2008 Hvilken årgang??

  • #11   12. feb 2008 De koster ca. 40.000,- i afgift, og derunder alt efter årgang, så finder du en i Tyskland til 3-3.500 euro er det ok. Du har jo et større udvalg når du tager de tyske med også.

  • #12   12. feb 2008 Udvid søgningen til England osse, evt Italien. Jeg har tit fundet emner i de lande der matcher de tyske priser. Lyder dog underligt at der ikke skulle være noget at spare. Når jeg laver de regnestykker og sammenligner med tilsvarende emner i privatannoncer på dba, kan det næsten altid betale sig.

    http://dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=39


  • #13   12. feb 2008 det er jo rigtigt nok, så kunne det jo nok godt betale sig at købe der nede fra.

  • #14   12. feb 2008 Jamen Vildand der er ofte penge at spare ved egen import
    - men

    Læg transport udgifter til....
    Læg timerforbrug til...... og hvis man tjener en god timeløn ved at arbejde istedet for at tage til England og kigge på en mc der var mere forkneppet end den så ud på et billede på internetet...

    Træk derfra handelstalent ...... fx en mc der står til 72500 i den blå avis .... byder jeg vel 60000 for og hvis det er en der står med fx. bil eller hus på hånden så lur mig om jeg ikke napper cyklen med hjem for fx. 62500

    Ok man kan oxo bruge handelstalent udenbyes men.... der mcerne jo billigere = dermed ikke så meget for sælger at handle med.

    Konklusionen må vel være at man skal interessere sig en del for mc for at gide bøvle med egen import....

    Men så iegn det gør vi jo 100%

    Desuden er der kup at gøre, nogen modeller er der gevinst og mange penge at spare - men man hører oxo om folk der havde været bedre tjent med at købe en ny i Dk end et brugt æsel udenbys...
    Og det kræver tid at sætte sig ind i sagerne..... som kunne bruges til at kne... konen eller tjener penge på andre måder (øh nej konen gider sq ikke betale for det ...ikke ret meget ihvertfald......kun indirekte - fælles øko .....for flere penge mcer end potteplanter smiley )


  • #16   12. feb 2008 jeg har sidet og sammenlgnet priserne på sådan en monster 600, og af hvad jeg kan se så koster de det samme, forskellen er bare at man kan få dem 4-6 år nyere og har kørt det halve antal km for de samme penge som en ældre udgave i dk. så det kan vel godt betale sig alligevel.

    men er de bare mig eller er de meget sparsomme med oplysningerne på mobile.de? når der ikke står noget skal man så bare gå ud fra at alt virker? eller hvordan? det er jo lidt surt at tage til tyskland og finde ud af at der er en helvedes masse risser i lakken eller at motoren er stået af.

    Når i importere fra udlandet, har i så et par kontakter på samme tid så i kan besøge flere hvis den første cykel ikke skulle være det som sælger siger den er, eller kigger i kun på en ad gangen?


  • #17   12. feb 2008 Når du nu så gerne vil egenimportere - så kan du f.eks se hele EU som din egen baghave. Hvad kan betale sig at købe i de respektive lande. Hvad er udbud og efterspørgsel, og heraf markedspriserne. F.eks. er en del lande kendt for primært at køre i deres egenproducerede biler og mc´er. Tag nu D, som ligger tæt på. BMW Motorrad er stort dernede ( der er pt 3,9 mio mc´er ialt ) og mange cykler kører de kun på i et år eller 2. Det giver lave brugtpriser, og et godt indkøb. Afgiften i DK er mellem 56-60% af markedsprisen i DK, så besparelsen ligger i indkøbet.
    Jeg købte min, 1 år gl km 17000 alt i udstyr til 90k. læg hertil afgift kr. 120k. + kørsel derned 2 gange ( kigge + hente ) Forhandlerprisen var i DK ca 230-240k
    PS: Du skal være helt fortrolig med papirer.( kende reglerne) Hverken hos SKAT eller motorkontoret var de helt sikker på alle papirene.


  • #18   12. feb 2008 Husk nu at regne turen derned med i prisen;-) eller fragt af "dyret"

  • #19   12. feb 2008 min kærestes monster 600 fra 96 kostede 37k i afgift. Vi lavede den til hende siste år

  • #20   12. feb 2008 Peter s (Århus) Jeps, korrekt alt det skal medregnes Derfor vil jeg, hvis jeg skulle gøre i import, gøre det i en ferie
    og Sarah G: Udgifter til fragt af "dyret" hjem anser jeg for at være ren fornøjelse. Igen gøres det i en ferie kan man jo bare tulle lidt rundt i det respektive land på sin tyske/engelske prøveplade eller den Italienske originaleplade. Jeg mener man må "tulle rundt" i op til 14 dage på et tysk eksportplade, og samtidig får kørt nogle km på klokken, så den blir klar til værdiansætning.

    Mht om jeg villle finde flere MC i samme område, så vil jeg hellere kontakte køber og få en dialog igang, få flere billeder sendt op osv.

    Men et helt andet problem er at i Tyskland blir MC hurtigt solgt, har jeg hørt fra en der har hentet. Han startede i Lübeck og endte ved München, før han fandt noget der stadig var til salg.


  • #21   12. feb 2008 man skal nok have en 100% aftale med sælger om at man køber den før man tager afsted så man ikke bare står hos ham når MCen blev afhentet igår. men hvor er det billigst at købe MCer? jeg var inde på den italienske eBay, og der kostede en monster 600 fra 96 det samme som en monster 600 fra 00 i tyskland på mobile.de. så er tyskland det billigste? og hvordan er reglerne med kørekort i tyskland? jeg har nemlig lille kørekort nu, men når jeg skal hente MCen bliver det i sommmerferien, hvor jeg så får stort kørekort en måned efter ferien er slut, er det lovligt for mig at køre en monster 600 op til grænsen eller skal jeg have den hjem på en anden måde?



  • #22   12. feb 2008 Monstret kan du afgjort købe billigst i England, de sælges fra ca. 1500 £ men det er noget dyrre at transportere den hjem.
    Jeg tror ikke Tyskland er billigere end Italien, men der er væsentligt kortere og det er trods alt lettere at kommunikere med en Tysker.

    Dit lille kort er også lille i Tyskland, og resten af EU for den sags skyld.


  • #23   12. feb 2008 hvor skal man kigge i england? jeg kender kun ebay og mobile.de af udenlanske hjemmesider til Mc handel.

Kommentér på:
indførsel af MC fra tyskland

Annonce