S1000RR omgearing? Erfaringer....? S1000RR omgearing? Erfaringer....?
Hej forum..
Når jeg skal ha skiftet mit kædekit, sku jeg så se lidt på gearingen?
Er der nogle bmw s1000rr ejere der har gearet deres mc? Hvilken gearing valgte i og hvorfor?
Andre med 1000/4 maskiner kan naturligvis også byde ind..
Jeg har ikke brug for tophastigheder på "langt" over 300.. 300km/t er helt fint... ;o)
std. gearing er 17/44.
Hvis jeg smider 17/45 eller 17/46 på i stedet, mister jeg jo lidt på toppen, men det gør ikke så meget... Men den må da blive lidt livligere på vej til 300?
Jeg har læst mig til at en mindre for-gearing slider mere på kæden vs. en større gearing, så hvis en ændring for kan undgåes, kan jeg jo lige så godt det.
Byd gerne ind med jeres erfaringer.. :o)
Go Påske!
René
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
Er du ofte i begrænseren i 6 gear? For hvis ikke, synes jeg da du skal give den 2 tænder mere bag på...
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Var en enkelt gang oppe på 299+ hvor der stadig var go acc. ved den hastighed viser den 6km/t for meget ifø. min gps. Det var lige efter oplåsning af box efter 1000km service. (det sku lige lige prøves) ;o)
Så jeg har vel været på de 300 ægte km/t en enkelt gang.. Det er mere mellem acc og 0-250/290 jeg leger mest med..
+2 bag var os min tanke.. Ville bare ikke ud i for høje omdr ved mach hastighed på længere ture, men det burde 2 tænder heller ikke resultere i..
ifø http://www.gearingcommander.com/ så sku den gå 300 ved 14000 omdr med 17/46
Valget kommer nok til at stå imellem 17/45 og 17/46.
ville +1 bag overhovedet kunne mærkes?
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
Men en enkelt tand bagtil mærker du ikke. Min. 3 tænder bagtil eller en enkelt fortil. Eller begge dele, hvis den skal være rigtig sjov:-)
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.871
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Nej :o) Men tanken ska da overvejes inden skift af kædekit.
Jeg vil med et spring fra 525 til 520 kunne spare over et kg roterende masse. Det er jo noget af det bedste at komme a med uanset hvad.
Den har ingen problemer med at rejse sig i 3. med std. gearing.. Spørgsmålet er nok bare om den blir lidt for "let" på forhjulet med større bag gearing.. Men igen... det er jo ski skægt ;o)
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
Det sker der ikke noget ved, selvom det skal slides sammen med kæden...
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Det fremgår da vist ret tydeligt at det ikke er tophastighed jeg søger? ;0)
Og flere tænder bag gir ikke mere tophastighed. Så hvorfor motorvej?
;0)
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Hvad går den da på toppen std.? Gps km/t?
Det er sku sjældent jeg trækker den over 290.. Men det tager godt nok heller ikke lang tid før den er deroppe!
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.848
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 41
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Kunne jo også være spas hvis den kunne nå 200 i 1ste gear, hvor standard er 165 km/t.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Inde på gearing commander siger den 6 tænder ned i bag og 1 op foran, så kører den 200.5 km/t i 1ste gear, 250, 300, 342, 378 og 405 i 6te.
Det går jo slet ikke.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
på min gixxer 1000 k8 mangler jeg stadig godt 1000 omdrejninger for at køre den ud i 6 gear, og den kan lige sniges op på de 300 km/t...
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
Men som jeg siger, ser man bort fra ovenstående og følger at du aldrig kører den i begrænseren i 6, så smid da 2 eller 3 tænder mere bagpå. Det kan du kun vinde på, med mindre du kører meget touring, hvor den så vil larme mere og være mere tørstig...
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Så kan du passende sælge mig din S1000RR
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Nick. nope hehe...
Alle: tak for jeres feedback og for at i deler for og imod..
René
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
+3 bagpå - så er den wheelie glad, og den ekstra fejlvisning vil du ikke bemærke alligevel.
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
http://www.s1000rrforum.com/forum/riders-discount/5708-renthal-did-520-conversion-kits-bmw-s1000rr.html#post61619
lidt mere end et kg måske..
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
http://www.s1000rrforum.com/forum/riders-discount/5708-renthal-did-520-conversion-kits-bmw-s1000rr-2.html
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.547
Utroligt du altid kommer med de "alvidende kommentarer" .
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
De par kædekit jeg har vejet tidligere, har givet absolut max 400 gram - men det var selvfølgelig også på Suzuki'er...
1016 gram er en pæn besparelse - ca det samme som et længerevarende toiletbesøg...
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
PS.... SKÅL
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 59 MC-er: 13 Emner: 202 Svar: 806
Det er en smule svært for mig at vide at BMW laver deres tandhjul af støbejern i ekstrem tykkelse, og deres kæde af bly.
DET GØR DE SÅ HELLER IKKE!!!
Hvis du ikke ved noget om det, hvorfor spiller du så klog? Rene stiller jo sådan set bare et spørgsmål som han ønsker kvalifiseret svar på. Og pludselig bliver tråden til et spørgsmål om kæder af bly og støbejern, blot fordi det ikke kommer fra en Suzuki.
Du forstyrer tråden, og byder tydeligvis op til en abedans, som så kommer til at handle om tykke menesker der praler af at deres cykel har tabt sig 3 kg.
Jeg syntes faktisk at en undskyldning til Rene ville være på sin plads
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
Det eneste det handler om for dem, er at finde et eller andet Sajmon skriver, som de kan fluekneppe og pege fingre af, fordi de har et horn i siden på ham.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Hvorfor kan man ikke oprette et spørgsmål i et mc fora, uden det skal ende med mudderkast og useriøse indlæg? Trist..
Om hvorvidt jeg skal på slankekur eller ud og tømme ryggen inden jeg kører ved jeg ikke.. Min vægt siger 70-72 kg, så jeg tror ikke der er meget at hente. Og min vægt er også ret statisk, og påvirker ikke cyklens køreegenskaber, på samme måde som roterende masse. Hvad roterende masse gør ved en mc's køreegenskaber kan sikkert googles, så det gider jeg ikke forklare.
Tak til jer der kom med seriøse inlæg, jeg må se hvad valget falder på når der skal frisk kæde på.
http://www.baboom.dk/
vh
René
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
Efter hvad jeg kan læse herinde, så er forskellen ikke så stor der, de kan måske ikke lide jer, af en eller anden grund, jeg ikke kender.
Men i, som HA, har jo også jeres favoritter som i jævnlig kontrollere for om de laver fejl.
Så i har vel ikke noget at lade hinanden høre for, på det punkt.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
mener du 500gram "i ryggen", er det samme som 500g på kæden?
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
Endnu mere interssant er dog at nogen må have ordentlige tarmproblemer hvis de har roterende lort i sig som endda fylder over et kilo!
Mhp. tænder, så ville jeg selv, ude at kende BMWen nærmere, foreslår 2 tænder mere bagved. Du kan også tage en mindre foran, modsat de andre vil jeg ikke mene at slidet vil blive større, da 16 stadigvæk er et stort tandhjul (jeg kører med 15/47-48). Det kommer dog anpå om kæden vil ramme bagsvingeren hvis du går ned foran.
Smid info op, gerne med video, af resultatet
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Dr. G
Dit sidste indlæg var ok seriøst ;0)
Klart der er forskel på gade og track. Men en "fremtidssikret" mc er vel kun et plus..
Set Med gade øjne er det mest for lirens skyld, dog er der ingen grund til at gå en forkert vej bane eller ej.
Jeg ville elske at køre bane på den, men det har lidt udsigt endnu. Sådan en afgift slår hårdt ;0)
Bombe.
Det skal jeg huske ;0) (får vel noget optage udstyr en dag)
S1000RR omgearing? Erfaringer....?