1.874 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

S1000RR omgearing? Erfaringer....? S1000RR omgearing? Erfaringer....?

Hej forum..

Når jeg skal ha skiftet mit kædekit, sku jeg så se lidt på gearingen?

Er der nogle bmw s1000rr ejere der har gearet deres mc? Hvilken gearing valgte i og hvorfor?

Andre med 1000/4 maskiner kan naturligvis også byde ind..

Jeg har ikke brug for tophastigheder på "langt" over 300.. 300km/t er helt fint... ;o)
std. gearing er 17/44.

Hvis jeg smider 17/45 eller 17/46 på i stedet, mister jeg jo lidt på toppen, men det gør ikke så meget... Men den må da blive lidt livligere på vej til 300?

Jeg har læst mig til at en mindre for-gearing slider mere på kæden vs. en større gearing, så hvis en ændring for kan undgåes, kan jeg jo lige så godt det.

Byd gerne ind med jeres erfaringer.. :o)

Go Påske!

René

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  S1000RR omgearing? Erfaringer....?
  • #1   5. apr 2012 Den slides kun mere med et mindre fortandhjul... Så går du op bag på er det ikke et problem.

Er du ofte i begrænseren i 6 gear? For hvis ikke, synes jeg da du skal give den 2 tænder mere bag på...

• #2   5. apr 2012 Ehh...er det virkeligt nødvendigt på den raket???

• #3   5. apr 2012 Har aldrig været i begrænseren i 6.

Var en enkelt gang oppe på 299+ hvor der stadig var go acc. ved den hastighed viser den 6km/t for meget ifø. min gps. Det var lige efter oplåsning af box efter 1000km service. (det sku lige lige prøves) ;o)
    Så jeg har vel været på de 300 ægte km/t en enkelt gang.. Det er mere mellem acc og 0-250/290 jeg leger mest med..

+2 bag var os min tanke.. Ville bare ikke ud i for høje omdr ved mach hastighed på længere ture, men det burde 2 tænder heller ikke resultere i..

ifø http://www.gearingcommander.com/ så sku den gå 300 ved 14000 omdr med 17/46

Valget kommer nok til at stå imellem 17/45 og 17/46.

ville +1 bag overhovedet kunne mærkes?

• #4   5. apr 2012 Lavere gearing=sjovere cykel!

Men en enkelt tand bagtil mærker du ikke. Min. 3 tænder bagtil eller en enkelt fortil. Eller begge dele, hvis den skal være rigtig sjov:-)

• #5   5. apr 2012 +1 kan sagtens mærkes, men +2 passer sgu nok bedre til hvad du efterlyser.

• #6   5. apr 2012 Morten.
    Nej :o) Men tanken ska da overvejes inden skift af kædekit.

Jeg vil med et spring fra 525 til 520 kunne spare over et kg roterende masse. Det er jo noget af det bedste at komme a med uanset hvad.

Den har ingen problemer med at rejse sig i 3. med std. gearing.. Spørgsmålet er nok bare om den blir lidt for "let" på forhjulet med større bag gearing.. Men igen... det er jo ski skægt ;o)

• #7   5. apr 2012 insane.............

• #8   5. apr 2012 Enig med Allan, det må da være ubrugligt andre steder end motorvejen... Men tænker man bort fra det og ser på at du aldrig har ramt begrænseren i 6, så gear da endelig ned, du kan jo købe 2 forskellige bagtandhjul med +2 og +3 til det nye kædekit og prøve de første 14 dage hvad der er bedst.

Det sker der ikke noget ved, selvom det skal slides sammen med kæden...

• #9   5. apr 2012 Rasmus.

Det fremgår da vist ret tydeligt at det ikke er tophastighed jeg søger? ;0)
    Og flere tænder bag gir ikke mere tophastighed. Så hvorfor motorvej?

;0)

• #10   5. apr 2012 Jeg har faktisk tænkt på at gå den anden vej på på min GSXR1000 K8, hvis jeg nogen sinde får råd til at få den på gaden.

• #11   5. apr 2012 Allan.
    Hvad går den da på toppen std.? Gps km/t?

Det er sku sjældent jeg trækker den over 290.. Men det tager godt nok heller ikke lang tid før den er deroppe!

• #12   5. apr 2012 øhm.. hvorfor ikke bare køre i 5. gear så??? så har du ekstra kraft og beholder mulighederne for lavere omdrejninger ved længere ture så ryk den i 6. gear.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #13   5. apr 2012 GXSR 1000 k5 -1 foran, kan anbefales, det er jo ikke noget ved at køre 299. Et 16T knækker ikke kæden for meget, hvis du virkelig tænker vægt, så er større klinger ikke vejen frem.

• #14   5. apr 2012 16/46 gearnig dur

• #15   5. apr 2012 Ved det ikke, den er jo helt ny og har aldrig været startet, men de kører vidst omkring 290. Jeg vil geare den anden vej for at sænke omdr ved langturskørsel, der er jo riv nok i de første 3 gear siges det.
    Kunne jo også være spas hvis den kunne nå 200 i 1ste gear, hvor standard er 165 km/t.

• #16   5. apr 2012 GSXR1000 K8:
    Inde på gearing commander siger den 6 tænder ned i bag og 1 op foran, så kører den 200.5 km/t i 1ste gear, 250, 300, 342, 378 og 405 i 6te.
    Det går jo slet ikke.

• #17   5. apr 2012 hvis du smider 2 tænder mere bag på vil det ikke ændre tophastigheden...

på min gixxer 1000 k8 mangler jeg stadig godt 1000 omdrejninger for at køre den ud i 6 gear, og den kan lige sniges op på de 300 km/t...

• #18   5. apr 2012 Det er jo en teoretisk værdi, luftmodstanden er ikke med i beregningerne og den 4 dobles ved fordobling af hastigheden.

• #19   5. apr 2012 Ja, jeg mener at det er ubrugelig acceleration på alle veje der ikke er så flade og brede som en motorvej. Hvis man ikke kan give den fuld gas ud af et sving i 3 gear uden den går på baghjul, så kan jeg ikke se hvorfor den skal geares ned, men det er måske bare mig der er gammel.

Men som jeg siger, ser man bort fra ovenstående og følger at du aldrig kører den i begrænseren i 6, så smid da 2 eller 3 tænder mere bagpå. Det kan du kun vinde på, med mindre du kører meget touring, hvor den så vil larme mere og være mere tørstig...

• #20   5. apr 2012 Køb en streetfighter, så bebøver man ikke køre over 200 km/t før det føles hurtigt/sjovt.

• #21   5. apr 2012 Jeg er enig med Niels!!! Af en simpel årsag.
    Så kan du passende sælge mig din S1000RR smiley

• #22   5. apr 2012 Små hjerner, små fornøjelser. Det er bare ergeligt at det går ud over andre mennesker nogen gange.

• #23   5. apr 2012 har du små fornøjelser Niels? det er da trist.. :o)

Nick. nope hehe...

Alle: tak for jeres feedback og for at i deler for og imod..

René

• #24   5. apr 2012 Hvor ofte er det lige at høj fart på motorcykel går ud over nogen andre end selve føreren ??? Der er større problemer/skader med fodbold tilhængere, alkoholmisbrug, natteliv, skiture mm..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #25   5. apr 2012 Du sparer så ikke et kilo ved skift fra 525 til 520 - måske max 200g fordi tandhjulene bliver lettere...

+3 bagpå - så er den wheelie glad, og den ekstra fejlvisning vil du ikke bemærke alligevel.

• #26   5. apr 2012 Undskyld jeg holder mig til de gældende regler. Kunsten er at kunne have det sjovt inden for de regler der i det land man bor i. Enten skal I tage ind på en racerbane, eller også skal i flytte til Tyskland.

• #28   5. apr 2012 og her er delene på vægten.. (længere nede i tråden)
    http://www.s1000rrforum.com/forum/riders-discount/5708-renthal-did-520-conversion-kits-bmw-s1000rr-2.html

• #29   5. apr 2012 Du kan lige så godt give den nogle flere tænder bag på, du må alligevel ikke køre mere end 130 km/t her hjemme. Så kan du til gengæld komme satans hurtigt op på de 130 km/t. :o)

• #30   6. apr 2012 Sajmon lad nu være med at komme med sån en smart ass kommentar angående vægten, når du bare sidder og gætter! Manden ville jo ikk sidde og sige at han sparer 1 kilo, hvis det ikk passede?!
    Utroligt du altid kommer med de "alvidende kommentarer" .

• Sajmon ™

#31   6. apr 2012 Rasmus - Det er en smule svært for mig at vide at BMW laver deres tandhjul af støbejern i ekstrem tykkelse, og deres kæde af bly.

De par kædekit jeg har vejet tidligere, har givet absolut max 400 gram - men det var selvfølgelig også på Suzuki'er...

1016 gram er en pæn besparelse - ca det samme som et længerevarende toiletbesøg... smiley

• #32   6. apr 2012 det er en gadecykel vi snakker om ikk... smiley nøjes med at fylde tanken halvt op så er der sparet 10 kg... kom nu ind i kampen... det er bare ikke vigtigt.. smiley

PS.... SKÅL

• Sajmon ™

#33   6. apr 2012 My words exactly... smiley

• #34   6. apr 2012 Gå på slankekur. Kan virkelig ikke tage det alvorligt når der står en mand på 120 kg og praler med at hans knallert er lettet 3 kg. Han kunne da selv starte med de første 40 kg. NB jeg hentyder ikke til at nogen her kunne finde på at prale.

• #35   6. apr 2012 Sajmon
    Det er en smule svært for mig at vide at BMW laver deres tandhjul af støbejern i ekstrem tykkelse, og deres kæde af bly.

DET GØR DE SÅ HELLER IKKE!!!

Hvis du ikke ved noget om det, hvorfor spiller du så klog? Rene stiller jo sådan set bare et spørgsmål som han ønsker kvalifiseret svar på. Og pludselig bliver tråden til et spørgsmål om kæder af bly og støbejern, blot fordi det ikke kommer fra en Suzuki.
    Du forstyrer tråden, og byder tydeligvis op til en abedans, som så kommer til at handle om tykke menesker der praler af at deres cykel har tabt sig 3 kg.

Jeg syntes faktisk at en undskyldning til Rene ville være på sin plads

• #37   6. apr 2012 Dr. G> Du kan lige så godt glemme at forsøge at forklare Per (eller Rasmus for den sags skyld) noget som helst, for det handler ikke om hvad de kan forstå, det handler heller ikke om hvad de evt. kan bidrage med i tråden.
    Det eneste det handler om for dem, er at finde et eller andet Sajmon skriver, som de kan fluekneppe og pege fingre af, fordi de har et horn i siden på ham.

• #38   6. apr 2012 Du skal min. Op i +3 bagpå som svare til -1 foran for at du kan mærke noget. Efter 14 dage har du vender sig til det og så betyder det ikke så meget. På en k1 gsxr750 har jeg mistet næsten 15 km/t topfart ved at smide +3 bagpå.

• #39   6. apr 2012 Jeg synes denne tråd er drejet lidt af sporet?

Hvorfor kan man ikke oprette et spørgsmål i et mc fora, uden det skal ende med mudderkast og useriøse indlæg? Trist..

Om hvorvidt jeg skal på slankekur eller ud og tømme ryggen inden jeg kører ved jeg ikke.. Min vægt siger 70-72 kg, så jeg tror ikke der er meget at hente. Og min vægt er også ret statisk, og påvirker ikke cyklens køreegenskaber, på samme måde som roterende masse. Hvad roterende masse gør ved en mc's køreegenskaber kan sikkert googles, så det gider jeg ikke forklare.

Tak til jer der kom med seriøse inlæg, jeg må se hvad valget falder på når der skal frisk kæde på.

http://www.baboom.dk/

vh
    René

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #40   6. apr 2012 Buggi

Efter hvad jeg kan læse herinde, så er forskellen ikke så stor der, de kan måske ikke lide jer, af en eller anden grund, jeg ikke kender.
    Men i, som HA, har jo også jeres favoritter som i jævnlig kontrollere for om de laver fejl.
    Så i har vel ikke noget at lade hinanden høre for, på det punkt.

• #42   6. apr 2012 Dr. G

mener du 500gram "i ryggen", er det samme som 500g på kæden?

• #43   6. apr 2012 Det er altid interessant hvordan seriøse tråde kan blive ødelagt...

Endnu mere interssant er dog at nogen må have ordentlige tarmproblemer hvis de har roterende lort i sig som endda fylder over et kilo!

Mhp. tænder, så ville jeg selv, ude at kende BMWen nærmere, foreslår 2 tænder mere bagved. Du kan også tage en mindre foran, modsat de andre vil jeg ikke mene at slidet vil blive større, da 16 stadigvæk er et stort tandhjul (jeg kører med 15/47-48). Det kommer dog anpå om kæden vil ramme bagsvingeren hvis du går ned foran.

Smid info op, gerne med video, af resultatet smiley Solgte min CBR1000 netop da den var for hurtig til mig, selv efter jeg havde gearet den "op"!

• #45   6. apr 2012
    Dr. G
    Dit sidste indlæg var ok seriøst ;0)
    Klart der er forskel på gade og track. Men en "fremtidssikret" mc er vel kun et plus..
    Set Med gade øjne er det mest for lirens skyld, dog er der ingen grund til at gå en forkert vej bane eller ej.
    Jeg ville elske at køre bane på den, men det har lidt udsigt endnu. Sådan en afgift slår hårdt ;0)

Bombe.
    Det skal jeg huske ;0) (får vel noget optage udstyr en dag)

Kommentér på:
S1000RR omgearing? Erfaringer....?

Annonce