{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Bo J
Bo J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

MC uden papir. kan papirerne søges hjem? {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg har kig på en Husaberg 470cc fra 02 den kommer fra England.

Der er ingen papir på den da den har været brugt til at køre supermotard på.

Tror I jeg kan søge papirerne hjem på den?
Og hvordan gør jeg?

Og lige en ekstra ting hvad tror i at afg. er på den?
8-10.000kr eller er det mere eller mindre?

Håber I kan hjælpe mig smiley
Mvh. Bo J

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC uden papir. kan papirerne søges hjem?
  • #1   8. apr 2012 du skal vist nok have fat i den sidste registrerede ejer før du kan få papire på den. Mht afgiften, så find en herhjemme der er afgift på og udregn prisforskellen.

• #2   8. apr 2012 Du behøver ikke at have fat i den tidligere ejer..

Du skal udfylde og indsende denne blanket - det forudsætter dog at den har været indregistreret i UK på et tidspunkt...

http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/ImportingAndExportingAVehicle/DG_4022582

.. og iøvrigt er der ikke lavet en 470ccm husaberg i 02!

• #3   8. apr 2012 helt præcist denne blanket..
    http://www.direct.gov.uk/prod_consum_dg/groups/dg_digitalassets/@dg/@en/@motor/documents/digitalasset/dg_065267.pdf

Det andet var et generelt link..

• #4   8. apr 2012 meget nemmere at kontakte central registeret og bede om tilladelse til registrering uden at have originale reg.attest

på deres tilladelse kan du både syne og registrere køretøjet ingen problemer der , evt.få tidligere ejer til at give dig en kvittering på dyret indeholdene de relevante oplysninger , stelnr. m.m.

• #5   8. apr 2012 Urbanviking... du har normalvis en pointe, men der er ingen husaberg som er typegodkendte i DK, så de er rigtig svære at indrgistrere i DK uden en original REG-attest fra et andet EU-land..

• #6   8. apr 2012 skaf dokumentation på at den har været ibrugtaget i dk. også til race smiley den forenkler prksis en anelse smiley

• #7   8. apr 2012 Det kan sagtens dukomenteres at den har været brugt til ræs - supermotard i Dk ingen problem, har kontakt til tidligere ejer som har aktivt køre licens i DMU

• Bo J
    Bo J Tilmeldt:
    apr 2012

#8   8. apr 2012 hej Mange tak for jeres svar.

Jeg er stadig lidt i tvivl

Jeg syntes ikke jeg kan finde dem billiger i Tyskland.

Hvordan med service/vedligeholde af sådan en maskine?
    Det var meningen at jeg ville bruge den til dagligdags kørsel til og fra arbejde og så til lidt offroad engang imellem.

Mvh. Bo

• #9   8. apr 2012 Service er olieskift for hver 5 time og ventiljustering for hver 10 time..
    dvs at den er komplet uanvendelig til andet end leg - jeg har selv en husaberg - .. og med mindre du virkelig har kassen så skal du også kunne skrue selv..

og den egner sig ikke til daglig transport af flere grunde...

1. De meget korte serviceintervaller...
    2. Den har en meget lille oliepumpe, hvilket betyder at den ikke har det godt med længere ture med konstante moderate omdrejninger - den skal altså helst køres med skiftende omdrejninger.
    3. Den er uegnet til tæt bykørsel, da den ikke har en blæser og ikke er konstrueret til at holde stille, men drøne rundt på en bane.
    4 Motorens karakterstik (hårdt tunet) gør at den går elendigt når man kører småt på den..
    5. og så er modellerne fra før 04, til tider så pissesvære at starte at man ikke kan stole på dem ( findes dog nogle eftermarked ombygningssæt som gør dem nemmere at starte),,

• #10   8. apr 2012 Så hvis det hedder motard til daglig transport, så kig efter en de KTM med dobbeltoliekredsløb og fornuftige serviceintervaller.. eller en suzuki DRZ400 SM

• Bo J
    Bo J Tilmeldt:
    apr 2012

#11   8. apr 2012 okay mange tak for dit svar Thore.

Jeg kan dog godt skrue selv.men mest i biler
    men det lyder dog mere fornuftig at købe en mere rolig maskine (ikke tunet)

Kommentér på:
MC uden papir. kan papirerne søges hjem?

Annonce