Ang. Opbevaring i eget hjem! {{forumTopicSubject}}
Hej.. når jeg har kigget rundt på galleriet her, ser jeg at der er nogle folk som har deres mc stående inden for i eget hjem... her er det at jeg tænker tilbage.. jeg mener at have hørt at det rent faktisk ikke er lovligt med mindre at man afmontere benzin tanken samt dræner systemet... Og ved en evt brand hvor en cykel står indenfor, vil en indbo forsikring ikke gælde, pga man ikke altid kan fastlå om evt. udslupne benzin dampe kan have virket som katalysator for brænden... men jeg vil da gerne kunne modbevises i denne situation!
yder mere mener jeg at der kan gives dispensation for dette af en brandmajor, men dette kræver vidst en grund til at have mcen/bilen stående indenfor i beboelses rum.
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.888
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 91
er der heller ikke de store problemer.
5-10 liter benzin er ikke en særlig fare ved en brand i beboelse
(jo hvis idioten har hælt det ud i hele huset og venter med at sætte ild til - så det kan nå at fordampe .....men så er det nu hurtig overstået)
Folk med MC i stuen passer nu nok også lidt mere på end dem der ikke lægger mærke til at den drypper benzin når den er parkeret som eksempel
mvh Lars
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Min Svigerfar fortalte mig at det var ulovligt og hul i hovedet efter hans mening....
Men har nu aldrig fundet ud af om han havde noget at have sin første antagelse i
Men måske er der noget om snakken, måske en ide at undersøge om det er nok at dræne tanken osv.
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.888
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 34
(I min lillebrors scooters tank der ligger og flyder i skuret)
Hihi..
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.412
Ang. Opbevaring i eget hjem!