{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

Køb hos forhandler eller privat? {{forumTopicSubject}}

Hej mcg.

Har længe gået og ville have en mc.

..har haft problemer med likviditet, men har så lavet en aftale med min far om at jeg skal have 25% selv og så betaler han de resterende 75% ved køb. Jeg vil så betale ham tilbage løbene.

Købet bliver sandsynligvis gjort her i weekenden, når jeg har de sidste penge.

..Men han er slet ikke meget for at købe privat, så nu skal vi op til Frankies mc center i Randers og se hvad de har.
..jeg har forklaret ham at en mc der koster 40k privat sagtens kan koste 60k hos en forhandler.

Han har aldrig købt nogle køretøjer brugt. jo en enkelt da han var 20 år. ..og hans nuværende bil, en audi fra 00 som vi købte af en ven, har haft mange og dyre reperationer.

Jeg vil da gerne have garanti, men jeg synes det er vanvittigt at skulle betale op mod 50% mere. ..og det gør jo også at jeg ikke vil kunne få så meget cykel..

Mit budget er ml. 40k & 45k. Ved en privathandel har jeg haft kig på gsxr 600 k1, zx6r 98 og yzf-r6 99-02.

..men hvad siger i? Og hvor meget brugthandel tror i bliver handlet hhv. forhandler og privat?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb hos forhandler eller privat?
  • #1   10. apr 2012 Jeg har handlet en hel del mc'er brugt og har sgu aldrig haft problemer med det.

    Jeg havde sgu taget en mc-kyndig person med ud og prøvet lidt forskellige maskiner og fundet den som virkede mest fornuftig. Markedet er stort og find eventuelt flere af samme type, prøv dem og køb den bedste.



  • #2   10. apr 2012 Husk dog lige at tjek din forsikring inden du køber mc... havde ikke lige bemærket hvilken type du ledte efter... Det kan blive dig en dyr fornøjelse... smiley held og lykke med det.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #3   10. apr 2012 Jeg aner ikke hvordan fordelingen er, men jeg ville ikke være bange for at købe MC på privatmarkedet.

    Som du selv siger, får man oftest mere for pengene - men logisk nok kræver det at man ved hvad man skal kigge efter, samt at man forstår at sikre sig mod ubehagelige overraskelser.


  • #4   10. apr 2012 Faktisk tror jeg ikke du skal være så ked af at se hvad de står til hos forhandlerne, for de er ret godt med efterhånden. Desuden er der mange private der mener deres er guld værd. Kig markedet godt igennem, og læg mærke til at der ikke er så store forskelle.
    Garanti er jo ikke at kimse af..


  • #5   10. apr 2012 Husk at checke for rest gæld, når du handler privat

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #6   10. apr 2012 Og som Emil siger, er forsikringen en post på budgettet man absolut skal have styr på... 1000% styr på...

    Den med at køre i farmands navn, er en dåååårlig ide hvis der sker noget og de begynder at undersøge tingene. Ikke så meget for de eventuelle skader der laves på andre ting, men selve MC'ens kaskodækning...


  • #7   10. apr 2012 Jeg ville købe privat især i disse tider, der er massere til salg til gode priser. Men ja tjek lige med forsikringen hvad de vil have.
    Er du 1. år kan du få ansvar ved GF for 3000 kr. første år, medmindre du bor i kbh.


  • #8   10. apr 2012 Det er sku tit lige fortiden at de står dyrere privat end forhandlere. Og garenti er da rart og ha med

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #9   10. apr 2012 At købe hos- og handle med Frankies kan du trygt gøre. Han er yderst reel, yder en god kundeservice og har fair priser. Og som alle andre i denne tid, så er Frankie bestemt til at handle med - specielt når du ikke køber løbende med noget skrammel han skal bytte ind. Så bare gi' den en skalle og medbring din indre købmand!

    At priserne hos forhandler vs. privat skulle være op til 50% højere er måske "vel overdrevet". Men selvfølgelig skal du betale en anelse mere for at få din forbrugerbeskyttelse, garanti og reklamationsret. Alt dette mister du mere eller mindre ved køb hos privat (groft fortalt). Hvis jeg vidste hvad jeg præcis gik efter. Hvis jeg vidste hvordan noget skulle checkes osv. osv. så ville jeg uden tvivl overveje køb hos privat. Så er man jo også klædt på til opgaven. Hvis du ved tæt på "nada" om hvad du vil købe- og ende op med, så er og bliver et køb hos forhandler klart den bedste løsning (og giver dig stor tryghed).

    Held og lykke med dit køb... smiley


  • #10   10. apr 2012 Ansvar GF og så et utal af låse! ..Det hjælper dog ikke på uheld eller skrammer på motorcyklen.. smiley

    Den skal ikke køre i fars navn. smiley ..han har heller ikke kort, hvis man da overhoved skal have det, for at forsikre..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #11   10. apr 2012 Man SKAL nemlig ikke have MC kort for at forsikre en MC. smiley

    Husk nu din ulykkesforsikring skal have udvidet dækning for MC kørsel, hos de fleste selskaber. Det hedder "farlig sport"...

    Jeg har ansvarsforsikret min SV'er hos ETU, sammen med min indbo og ulykkesforsikring - og det jeg sparer i forhold til GF, har betalt min ansvarsforsikring.


  • #12   10. apr 2012 Prøv lige at se efter på nettet, han har ikke ret meget at vælge imellem i den prisklasse du nævner

  • #13   10. apr 2012 Har udvidet ulykke på mc.

  • #15   10. apr 2012 Har altid købt privat uden problemer,vil da ikke give 20% mere for min mc ved at købe ved forhandler

  • #16   10. apr 2012 Hvis din økonomi er så skræntende så spark mc købet til hjørne indtil du er ovenpå igen. MC KAN godt gå hen og blive en dyr affære, det løbende vedligehold er til at tage og føle på men de uforudsete reparationer kan løbe op. Der er sgu ikke meget ved hele tiden at gå og tænke bare den nu ikke går i stykker og når du smider den så koster det også, selvrisiko eller egen betaling af rep.

  • #17   10. apr 2012 Sørg også for der er plads i budgettet til noget ordentlig udstyr som hjelm, dragt, støvler og handsker.

  • #18   10. apr 2012 Jeg ved nu ikke om min økonomi er skræntende... smiley ..Det sker jo ikke at den kommer til at stå stille hvis den går i stykker. så finder vi ud af noget indbyrdes hvis det bliver SÅ dyrt. ..men problemet er bare at jeg ikke lige her og nu kan skrabe 45k sammen. Har dog fremskaffet ca. 10.000 kr. på lidt over en mdr. ved at arbejde og sælge aktiver. men sådan kan det ikke fortsætte.
    ..men jeg har da et fint rådgihedsbeløb pr. mdr.

    Det største problem er nu at jeg ikke må tage fra opsparingen, ellers havde det da været en splinterny R6'er ;-). Min far stiller mig nu bare noget sikkerhed. hvis jeg nu ikke når at betale alle pengene tilbage for cyklen af en eller anden årsag, så går det ikke ud over min opsparing, som er til at købe hus eller lign. for når jeg skal ud af de gamles hus. smiley


  • #19   10. apr 2012 og husk nu at forsikringen også brokker sig ved evt ulykke hvis din maskine ikke er droslet ned til 34 hk:-) og det gøt policen da også hvis de stopper dig:-)

  • #20   10. apr 2012 Tjaeee, Frankies har da en Fin SV650 til dit budget. Hop du på sådan en, den kører i droslet tilstand bedre end en R6 eller anden 600ccm racer.

  • #21   10. apr 2012 Jeg vill blive ifiot hvis min far skulle bestemme over mine penge.. Tag dog styringen selv:D

    Køb privat med hjælp fra en mckyndig, eller køb hos forhandler, og med en mc kyndig, og få 6mdr graranti


  • #22   10. apr 2012 Jeg har godtnok kigget lidt på en sv650, men det bliver over mit lig hvis det skal være den gamle model! ..Den tiltaler mig dog ikke, da der er lige lovlig mange i omløb og så lyder den som jeg ved ikke hvad. ..men måske det kunne blive sådan en. .. smiley

  • #23   10. apr 2012 Og du mener ikke at der er mange R6 i omløb eller? : )

  • #24   10. apr 2012 kik forbi på søndag, til demodag. og få en uforpligtende snak med de forskellige forhandlere der kommer, og tag gerne din far med,
    http://www.grundmc.dk/grund/demodag.php


  • #25   10. apr 2012 Jeg har sjældent set en. smiley Har nok set 8 sv650, hvorimod 1 r6'er. smiley ..men jo dem er der da også mange til salg af.. .ja, jeg ved ikke.. den er bare ikke lige mig så.. :o)

  • #26   10. apr 2012 har aldrig handlet bil eller mc ved en forhandler, og har aldrig følt mig snydt eller haft problemer.... men man skal jo selvfølgelig vide hvad man har med at gøre

  • #27   11. apr 2012 Tjaeee. En med en Yamaha R6 til dit budget, så er du nede i en årgang og stand der nok koster et nyt 2. gear.
    Men hvis det er drømmecyklen så køb den.


Kommentér på:
Køb hos forhandler eller privat?

Annonce