{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Maude
Maude
Tilmeldt:
15. mar 2017
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 9

Køb af brugt Mc hos Forhandler - råd søges ! :) ! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer ! smiley

Jeg står og skal købe mig en brugt mc hos en forhandler og har en i sigte nu til ca 50k. Den er i flot stand, går fint osv. der er ikke umiddelbart noget galt at spotte.. men så slog mit grådige sind til alligevel ... puha smiley

Ved sidste køb af en brugt mc hos en anden forhandler til 35k spurgte jeg om de ikke ville skifte kæde og hjul de de var noget tærret og de gik de med til.. såå.. man skal jo have noget for pengene

Hvad tror i jeg kan lokke ud af dem ? Jeg har ikke meget forstand på det men tænkte jeg måske kunne lokke en indstilling af motor sync af karburatore ud af dem eller det der ligner ? Hvad siger i ? Jeg fik at vide at den har kørt ca 3k siden sidste service, i alt har cyklen kørt 60k.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt Mc hos Forhandler - råd søges ! :) !
  • #1   29. jul 2019 det du får ekstra, laver han igen på dit næste værksted besøg smiley
    gammelt ordsprog siger at grådighed føre til fald., held og lykke med din nye maskine.. mvh hc


  • Maude
    Maude Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 9
    #2   29. jul 2019 Jeg skal slet ikke have værksted der efterfølgende smiley det er det rene hit & run smiley

  • #3   29. jul 2019 Det kunne hjælpe, hvis du fortæller om model, år osv.
    Købte en privat som havde gået 60+ og desværre for mig, havde den ikke fået den bedste behandling gennem tiden. Både rent service mæssigt samt opbevaringsmæssigt.
    Men som udgangspunkt SKAL man jo handle.... Om det så er noget udstyr du mangler eller noget på cyklen som du ikke selv vil stå med efterfølgende. Der er jo ikke nogen forhandler som sælger uden fortjeneste, hvilket er helt som det skal være. Du skal blot forsøge at se om du kan mindske fortjenesten lidt. Helt almindeligt købmandsskab.
    En forhandler er jo forpligtiget til at yde en vis reklamationsret på cyklen og det vil jo være et skøn fra forhandlerens side, hvor meget dette skal koste.


  • #4   29. jul 2019 grådighed ?? uha det lyder ikke rart, køb privat, så kan du være endnu mere grådig

  • #5   29. jul 2019 hvis den går fint er der vel ingen grund til at han justere og synkroniserer den ?


  • #6   29. jul 2019 Som René siger: Hvorfor pille i motoren, hvis den går ok. Forhandleren kan også sagtens love at den er "justeret" uden at du kan kontrollere det.
    Jeg ville personligt prøve at få et par nye dæk, med i handlen..
    Dem kan man ikke skifte for tit, og rent visuelt kan man da konstatere, om det er sket.
    Held og lykke herfra, med din nye kværn.


  • Maude
    Maude Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 9
    #7   29. jul 2019 tak for råd ! dog har jeg før haft en maskine der tilsyneladende gik fint men stadig trængte til indstilling, den behøver jo ikke springe i luften fordi det ikke er stillet rigtigt det hele smiley Og nu sidder der en slip on på maskinen og ofte behøver man ikke indstille med sådan en men det skader vel ikke da det sikkert ikke er blevet gjort.
    #6 dæk er næsten helt nye ellers var det også det jeg var gået efter, kæde også.

    Men jeres råd er genrelt hold mund og vær tilfreds ellers tager de bare hævn eller lyver ? smiley det råd tror jeg ikke at jeg vil gå efter' hvis der kan klemmes noget ud bliver det klemt ud, jeg skal bare lige finde ud af hvad lol

    Tænk nu hvis der fandtes hæderlige mennesker derude et sted' man kan da håbe, selv om sidste gang jeg købte mc lovede de at skifte til et orginalt honda oliefilter da de alligevel skulle skifte olie, sådan en lille bitte ting kunne de ikke finde ud af. Da jeg skiftede filter sad der et helt ukendt mærke på jeg aldrig havde set før smiley så forstår godt jeres mistænksomhed


  • #8   29. jul 2019 F.eks. kan service på forgaffel være noget som kunne indgå. Det kræver trods alt lidt håndsnilde og udstyr. Men det er selvfølgelig også snart umuligt at efterprøve om det er gjort eller ej.

Kommentér på:
Køb af brugt Mc hos Forhandler - råd søges ! :) !

Annonce