{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Vask + kædeolie {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Hvordan plejer i at gøre mht vask og olie på kæden?

Når cyklen har fået en ordenlig tur under hanen kan det jo ikke undgås at der bliver plasket godt og grundigt på kæden også, og hvis man smider lidt olie på kæden lige efter en vask kan det nok heller ikke undgås at der ryger lidt ved siden af..

Et lille bonus spørgsmål - Nogen gode fif til hvordan man bedst får plads til at pudse bagfælget - eller er det bare at få den løftet op og så tage et lille bitte stykke af gangen?

God vind

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vask + kædeolie
  • #1   15. apr 2012 Vask den, lad den tøre og smør kæde hvis den ikke er smurt ordentligt. Der skal alligevel meget vand til at skylle kæden "ren", så de 10 minutter hvor haveslangen er på, gør ikke det store.

• #2   15. apr 2012 bonus svar, jeg vasker altid på baghjuls løfter, så kan jeg rotere fælgen mens jeg sprøjter fælgrens på.

• #4   15. apr 2012 Når kæden skal smøres lægger jeg et stykke pap bagved så jeg ikke rammer fælg eller dæk. Jeg sprayer kæden midt på indefra, og undgår så at ramme kædehjul eller andet.

• #5   15. apr 2012 Er det en skidt ting at ramme tandhjulet med kædespray da? Har kun smurt kæden én gang, og syntes den nemmeste måde jeg kunne kom til den var bagfra, så det hovedsageligt var rullerne der fik olie.. Er det helt forkert? =P

• #6   15. apr 2012 Der sker ikke noget ved at give tandhjulet olie, men der er ingen grund til at klistre det ind i olie, det kommer bare til at se grimt ud når sand sætter sig der.

Om du giver kæden olie forfra eller bagfra betyder ikke det vilde, så længe den bliver smurt, men det er bedst at gøre det bagfra, det er jo der kæden "træder".
    Men min får forfra, gider ikke at gøre det mere besværligt end det skal være.
    Normalt så får den et pust olie ved 3-500km, lige op på bukken og drej hjulet rundt, tager 15sek, så er den smurt, også kan den blive renset en gang om måneden.

• #7   15. apr 2012 Nej det er ikke forkert, men hvis du sprøjter indefra vil centrifugalkraften fordele fedtet, istedet for at slynge det af. Et tyndt lag fedt på tandhjulet og det vil suge snavs til sig, men det er ren kosmetik.

• #8   15. apr 2012 Der kommer ikke olie på siden af tandhjulet.. Har købt en spray fra biltema og den smider en hvid stråle skum ud (ved ikke om alle kædespray fungerer på den måde?) strålen er rimelig nem at ramme med, så der kommer egentlig kun olie på midten af kæden (rullerne) og så selvfølgelig på tænderne der er mellem rullerne det sted hvor jeg sprayer..

• #9   15. apr 2012 Ok lyder smart. Min er en økonomiflaske fra Louis, den spayer bare ud over det hele.

• #10   15. apr 2012 Haha, det lyder træls.. Mener den kostede 70kr, har ingen idé om hvor længe det holder, men det er da et forsøg værd.. Den er som sagt super nem at sprøjte på..

Kommentér på:
Vask + kædeolie

Annonce