1.960 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Det skulle bare ske!!!!! Det skulle bare ske!!!!!

Hej,

Den klassiske fejl, med skivebremselåsen der lige smadre forskærmen. Heldigvis bakkede jeg så det var ikke meget skade der skete.

Men... Hvad kan man gøre for det ikke sker igen, for jeg bliver altid så glad når jeg skal ud og køre og så glemmer jeg alt om låse og lign. så handler det bare om at få gang i dyret og afsted.

Jeg har overvejet denne : ABUS 8000 skivelås

Er der andre låsninger for at man ikke glemmer sin skivebremselås?

Mvh. Magnus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det skulle bare ske!!!!!
  • #1   17. apr 2012 sæt en snor i som går op omkring højre håndtag så du ser den når du skal til at trykke på starteren også må du jo tænke hov har da glemt den smiley

• #2   17. apr 2012 nu hvor det er sket for dig, burde du ALDRIG glemme de igen, da det lægger som et minde. men ja enten en abus decto 8000, som virker utrolig godt, bare man starter mc'en ryster den nok til at alarmen går igang.

Ellers så brug den gule snor som medfølger de fleste skrivebremselåse. Den som man sætter nede ved skivebremsen, og så op til håndtaget.

• #3   17. apr 2012 Kan man ikke få en af der låse, der låser på forbremsegrebet?
    dem kan man da ikke glemme

• #4   17. apr 2012 Er det ikke lidt tåbeligt at bruge en bremselåshusker? Så skal man jo bare huske at sætte den på i stedet for at huske på at fjerne låsen inden start..

Forstår ikke helt meningen med det, det flytter vel bare problemet et andet sted hen

• #5   17. apr 2012 Min skivebremselås hyler som en syndsyg når jeg tager fat i cyklen, det er fordelen ved dem med alarm smiley
    Men den store fra abus er satme stor . . . og tung. Bruger til dagligt en xena som er lidt mere håndterlig.

• #6   17. apr 2012 Bremselås huslejen er utrolig nem. Den sidder på din lås så når du har klikket låsen på skiven trækker du lige den mere eller mindre selvlysende snor op over gashåndtaget. Det tager max 2 sekunder.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #7   17. apr 2012 Roar P -- Hvis man bukker en bremseskive og knækker en forskærm ved at glemme låsen er det da ingen dårlig ide med an bremselåshusker. Problemet med at huske "brelåsehuskeren" er ikke eksisterende hvis snoren altid er gjort fast til låsen.

• #8   17. apr 2012 Huslejen=huskeren

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #9   17. apr 2012 Nik N 21 sekunder hurtigere

• #10   17. apr 2012 køb sådan en her:
    http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/11232006093837MWEC68.htm
    Så er du garanteret at huske den.

• #11   17. apr 2012 Jeg ved godt den er lidt dyr men den virker og man bliver påmindet vis man glemmer den for jeg har en magen til

• #12   17. apr 2012 UPS jeg glemte lige det her http://www.teknikshop.dk/product.asp?product=279

• #13   17. apr 2012 11kr Biltema
    (link fjernet)

• #14   17. apr 2012 Kig på hvad man gør ved fly, hvor man også sætter låse og dæksler på alt muligt mens de står på jorden. Man sætter lange streamers på alt, 6-10 meter lange selvlysende orange, for her er det katastrofalt hvis man f.eks glemmer den kile der forhindrer højde- og sideror i at klapre i vinden. Det førte til et flystyrt i Kastrup engang hvor 50 mennesker omkom, man havde glemt låsekilen til højderoret, mavelanding i Øresund alle druknede - ups!.

Jeg har også gjort det. Det kostede 2 bøjede eger i baghjulet, og de er godtnok bøvlede at sætte på når hjulet er opspændt.

• #15   17. apr 2012 der var en der skrev om den lås til gashåndtaget og bræmsen ....den holder ikke en meter en skævbider og så klip klip i bræmseslangen og så kan den trækkes væk og gemmes til du er væk elle op i en kasse vogn. og den er lige så nem at pille af håndtaget så den er en no go!!!
    mvh
    Jan

• #16   17. apr 2012 Som nogle overstående siger: Køb en snor/reb, ca 4mm tykt, eller whatever. Bind så rebet fast til skivelåsen og når du har sat den på, sæt den lige op om gashåndtaget eller et andet sted, hvor du ikke kan undgå at se den smiley

• #17   17. apr 2012 Så på en salgsannonce en som havde lavet en dymo som sad på gaffelbroen med påskriften: "Husk låsen -din idiot"
    også en mulighed :o)

• #18   17. apr 2012 Nu har der været en masse gode foreslag som dækker hvad de fleste gør.

Men hvad med at tænke alternativt. Kontakt Kommunen, jeg er sikker på de hurtigt kan finde en kontantshjælpsmodtager til jobprøvning, en af dem på 18år som ikke gider lave noget. Ham/Hende kan du jo spænde over forhjulet, en form for "skivelås", med røven i vejret hvorpå der står "Afprøv dukken, Støt kræftensbekæmpelse med 100kr".

Så behøver du heller ikke en rigtig skivelås og du støtter samtidig en god sag smiley

• #19   17. apr 2012 En forskærm er billigt sluppet..... Nogen havde engang sat en passende hængelås i kæden........det kostede den ene sode af motorblokken og nogle slemme ridser på både idioten og cyklen. da man jo når at køre 1,5m :-(((

En skivelås med indbygget remindersnor er det eneste rigtige. alle de snoede telefol ledninger er noget bras at slæbe rundt på ..

• #20   17. apr 2012 sode = side ( ipad lort)

• #21   17. apr 2012 Sæt en lille smiley magnet på tændingslåsen , når den er der ved man at skivelåsen er på , den er let og fylder ikke meget smiley

Kommentér på:
Det skulle bare ske!!!!!

Annonce