{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.445 visninger | Oprettet:

Mustang Sæde -> skulle bare prøves! (herefter returneret) {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens (nogle Mustang ejere vil sikkert blive fornærmet af at læse dette, men omvendt kan jeg redde mange andre potentielle købere i overvejelses fasen, ved at prøve samme dårlige oplevelse som jeg selv) smiley

Jeg er den glade ejer af en Honda Shadow og da jeg tænkte at siddekomforten kunne forbedres med et sæde fra et af de mange saddel producenter, var Mustang sædet et oplagt valg ifølge flere... Prøvede det for nogle år tilbage på en MC magen til min egen og her fandt jeg det en anelse fast i skummet. Hernæst, bredere bagsæde og en slags mini ryglæn/ lændestøtte. Jeg tænkte at det måtte være noget man får glæde af i det lange løb på lange ture!

De første 500 km blev kørt og jeg bemærkede at jeg sad højere oppe på MC'en og havde længere ned til jorden. Dog relativ hurtigt efter var jeg bemærkelsesværdig øm i bagen på arbejde, når jeg sad på min kontorstol - og turen hjem på MC'en ca. 30 km var nærmest ulidelig efter kort tid i sadlen!

HMM smiley

Den oplevelse havde jeg slet ikke med originalsædet og min hurtige oplevelse med sædet for år tilbage var egentlig stadig den samme! Derfor lyt til din umiddelbare mavefornemmelse, virker det galt, så er det også galt. Så lærte man dét...

Det hele endte med support dialog med Mustang, og deres svar var, at da jeg var over 180 cm høj og blev skubbet en anelse frem på motorcyklen pga. sædets udformning, var sædet ikke godt for mig og jeg mærkede især mine "ben" i bagdelen blive presset ned i det hårde skum!
Det stod der ingen steder da jeg læste om det, at man skulle være meget lav i højden og drøjde for at kunne bruge et af deres sæder??! Det en ommer Mustang...

Min vurdering er at skummet som Mustang laver sæder af, er så fast og hårdt at det bare ikke kan være komfortabelt. Det giver slet ikke efter.
For en mand på 193 der er solidt placeret på begge str. 47,5 (Nike) sko. Bare sådan sagt i skæg!


Jeg fandt denne oplevelse virkelig skuffende og mange penge "spildt" på et opreklameret sæde. Jeg fik heldigvis overtalt leverandøren på vegne af min MC Pusher, at dette her var for dårligt og sædet kom retur og pengene igen.

Jeg har ofret penge på at forbedre mit originalsæde, som i forvejen var ok - men jeg savnede lidt tilpasninger. Nu sidder jeg forbløffende godt - Wow, klart det jeg skulle have gjort til en start.


Et Mustangsæde set med mit perspektiv er absolut ikke nogen god investering, det er opreklameret som verdens bedste motorcykelsæde... Slet slet ikke rigtigt herfra...

Min saddelmager har haft utallige folk, der har fået øm røv af Mustang sæder - Corbin skulle være Mustang overlejen, men de fleste får tilpasset originalsæder så det bare passer til MC-rytterens bagdel. Bum

Til Jer der er glade for Jeres Mustang sæder - super godt herfra, det bare ikke godt for alle smiley

/ Kjøller


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mustang Sæde -> skulle bare prøves! (herefter returneret)
  • #2   13. jan 2019 Der var også mustang sæde på den chopper jeg købte sidste år.

    Det blev hurtigt pillet af dagen efter og erstattet af org. sæde hvilket var 100 gange bedre end mustang sædet.


  • #3   13. jan 2019 Det sjovt at endnu flere har samme oplevelse som jeg...

  • #4   14. jan 2019 Hej Andreas god nytår.
    Jeg har samme udfordring med min saddel på min XV1900
    Har fået lagt lidt gel ind i den den der udgør lille ryglæn, dog uden det har virket. Hvilket sadelmager bruger du, måske han har en ide.


  • #5   14. jan 2019 Hej Dan

    Long time ago, som altid smiley

    Ta fat i Johnny Saddelmager i Kastrup. Han er alletiders, inden det færdig får du testprøvet om formen passer. Han er hamrende skarp til det her saddelmageri.

    Mit blev så godt og har givet en helt anden driver feeling. Skridsikker flade og glat kant, med syning det passer til lakeringen. Mums

    Billedet er af mit nye, fik lagt GEL i bagsædet også...


    profilbillede
  • #6   14. jan 2019 Lyder super Andreas jeg giver ham et kald

  • Jan T
    Jan T Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 12
    #7   14. jan 2019 Nu står flere frem med kritik af Mustang og jeg skal på ingen måde forklejne JERES oplevelse med sædet. Vi er alle forskellige og sidder også forskelligt på vore cykler. Men for at det ikke skal fremstå som en massiv kritik vil jeg blot sige at jeg, og sikkert også mange andre, har stor glæde af Mustangsædet. Købte i sin tid sædet til min 800 Marauder da originalsædet var som et brædt. Har siden købt til min 1600 Marauder og nu med førerrygstøtte til min 1800 Intruder. Mustang er og bliver MIN røvs bedste ven.

  • #8   14. jan 2019 Det er jeg helt enig i Jan T

    Det har også meget med vinkler at sige, men tror at ryttere som er i den tungere vægtskala, de mærker at det her er alt for fast. Så er der alt andet lige flere kg der "sidder" på et lille areal.

    Jeg kender en der havde mustang sæde på en model magen til min, men han gik mig til skulderen og vejede 30% mindre ca. Han havde ikke de problemer smiley

    Mustang er meget hårdt i skummet, jeg har aldrig oplevet et sæde lige så hårdt.


  • #9   15. jan 2019 Sadler er som med kvinder
    Man skal prøve en del før man finder lige det det passer ens røv
    Var heller ikke imponeret over Mustang men dog ikke det ringeste til min røv
    Corbin sadlerne var så lede ved min røv at det vækket minder fra dengang farfar levet og mand var kommet til og pisse i hans urtebed (gør bare nas bagefter)
    Har de sidste år kørt med lepera sadler de fåes til både kort og langbenet individer
    Om de fåes til japanske motorcykler ved jeg ikke men de to hder jeg har haft har de været geniale


  • #10   15. jan 2019 Jeg har en BMW k100.. mange vælge at få dem lavet til cafe racere, hvor de nærmest sidder på et bræt med læder om trukket.. Jeg har fået ombygget min ud fra originalt sædet, som har fået nyt læder, indmad og gel..

    nu er det som at sidde nøgen på en silkeabe ned af en regnbue


  • #11   21. apr 2020 Hej, jeg savner et sæde lavet efter samme principper som et bilsæde, dvs højere foran end bagtil, så man ikke bliver skubbet frem mod tanken. Så man har mulighed for at sidde vinkelret på MC'en i forhold til ben og armplacering (cruiser). Tænk på bil hvor ryglæn er (bør være) vinkelret på sædet, dvs hældende en anelse bagud. De fleste sæder på MC'er er lavet så hjernedøde, at de skubber folk frem. Prøv at sætte et bræt under de to bagerste ben på jeres spisestue stole og se hvor længe I kan sidde uden smerter i ryggen!
    Jeg ser ind imellem sådanne sæder på cruisere, med den rigtige bagudhældning, men de ser custom made ud.
    Kan man overhovedet få den slags som standard?


  • #12   21. apr 2020 Jeg har fået lavet mit sæde, så jeg netop sidder rigtigt. Der er lagt mere skum fortil, så jeg sidder i et svaj. Det har virkelig hjulpet.

    Mustang sædet som jeg havde, der blev jeg most op i tanken og sad med min røv i et 90GR buk... det var noget skidt! Blev så øm i det.

    Mustang skrev til mig efter min klage, at sædet var tilegnet til mindre motorcykellister som ikke kunne nå fodhvilerne.

    Det kunne de godt have skrevet på deres web. Skummet var sten hårdt, som en stol i træfiber.

    Så det kan altså laves, hvis man vil ofre pengene på det. Om du laver dit originale sæde om, koster det samme som et hårdt mustang sæde, som ikke duede for mig.


  • #13   21. apr 2020 Hæj Kjøller,
    Hvor fik du lavet dit?
    Og til hvilken pris?


  • #14   21. apr 2020 Johnny Saddelmager
    Som jeg husker det, kostede det ca. det samme som et mustang sæde.

    Det indbefatter også en demo test, af det profil han har lavet ud fra ens ønsker. Herefter laver han sædet færdigt. Så det var rigtig god service, må jeg sige...

    http://johnny-sadelmager.dk/


  • #15   22. apr 2020 Mange tak smiley


  • #16   22. apr 2020 Alt i orden - det værd at kikke et smut forbi Johnny

    Hvilken mc har du?


  • #17   22. apr 2020 Honda VT 750 (Shadow)
    Sædet er konstrueret sådan, at man sidder med bollerne helt oppe på og på hver side af tanken, hvis man sidder der, hvor det er meningen.
    Japanske MC'ere er lavet til folk på størrelse med danske 13 årige teenagepiger.
    Så vi bør vel købe noget andet fx amerikansk eller tysk.
    Det er i al fald helt forrykt, at stort set alle købere af japanere skal skifte styr, fodhvilere og sæder, før man kan bruge lortet. Det er sgu for dyrt.
    Jeg har købt min sidste japser!


  • #18   22. apr 2020 Jeg har pt det problem, at jeg ikke kan skaffe udstyr såsom vindskærm og fremflyttersæt til Hondaen. Der var kun eet fremflyttersæt på markedet som passede sådan nogenlunde, og kvaliteten var virkelig lav (higway hawk, USA)
    Shadow er angiveligt produceret siden 1983, men i så mange udgaver at udstyr ikke passer fra en årgang til en anden. Formålet har helt sikkert været at sælge flere reservedele. Glæder mig til at EU/verdens klimatiltag får sat en stopper for det svineri.


  • #19   22. apr 2020 Hah, Jeg forstår ikke helt dit syn på sagen. Synes altid alle cykler kan tilpasses til kørerne.

    Modellerne har udviklet sig meget, derfor passer delene ikke på andre end de specifikke. Sådan er det med mange ting...

    Er du høj, så er der altid udfordringer. Det kræver custom dele...

    Hvilken shadow årgang har du? De gamle shadow’s var noget anderledes i siddekomfort. En mere sports/chopper stil hvor man har en spøjs sidestilling... Det duer jeg ikke til med min højde.

    Du får ikke noget der er ret bedre skruet sammen end en Japaner... Selv en ny Harley Softail er lavet til folk på ca 175 og kræver nyt sæde og fremrykkersæt før at jeg sidder nogenlunde med mine 193 cm. Det koster meget mere at ændre på en HD smiley


  • #20   22. apr 2020 #17... eller også er din røv for stor. smiley

  • #21   22. apr 2020 Der skal være plads til alle røve smiley også på en Shadow, gnæk gnæk smiley

  • #22   22. apr 2020 Min er årgang 2015 eller 2016 (købt i 2017).
    Jeg er 180 og alligevel er lortet for småt, det er sgu som at sidde på discountpladserne på et russisk rutefly.
    Men en ting er størrelsesforholdet noget andet er at sæderne er fejlkonstruerer. Der er da INGEN som sidder godt på en chopper med et sæde som hælder FREM. Det er da ubegribeligt, de ikke har styr på det.


  • #23   22. apr 2020 Okay, så har du ikke de gamle shadows med denne specielle sidestilling.

    Cykler idag, særligt cruisere er designet så også mindre personer kan køre dem. Hernæst et kompromis med styr og fodhvilerplacering som er et sted midt imellem.
    Jeg sad fint med fodhvilerne, som de er sat. Lidt fremad uden at være for meget fremad. Har dog opgraderet til fodplader for at forbedre komforten.

    Er man høj som du også er, så kommer problemerne med fødderm sæde og evt. styret.

    Vi har vi samme modelvariant/maskine - men ja, jeg kom også lidt "fremad" på original sædet og på varme dage i mc ferien vrider det lidt i skindet når man kurer nedad på sædet.. derfor fik jeg det ændret. Du bliver IKKE glad for Mustang sædet, det er helt sikkert!

    Hernæst jeg har ½" længere bagdæmpere på, for at kunne køre med fuld oppakning og have mere at give af. Forfjedrene er også udskiftet, så maskinen ikke synker så meget ved nedbremsning. Alt i alt en super "undervogn" nu og man sidder højere på cyklen. Jeg har lavet de nødvendige tilpasninger på min, så jeg kan køre derudaf uden øm røv. Jeg er glad for maskinen og har derfor valgt at bruge skejserne på den.
    Som hovedregel, vil du efter mange timer i sadlen på en cruiser uanset model, mærke en øm bagdel. Det ved man, når man kører på disse maskiner vil jeg sige. Man sidder og bære overkroppen med ballerne, fødderne tager ikke vægten og "letter" trykket.

    Jeg har aldrig fløjet i et russisk fly, men generelt er der ingen plads i alm. flyvere smiley

    Jeg vil tage ind til Johnny saddelmager, jeg er rigtig glad for det jeg fik lavet. Sidder 3 cm længere tilbage og i "sædet", som du selv efterspørger...


  • #24   22. apr 2020 Jeg var forbi Johnny Sadelmager i dag, og han anbefalede i første omgang en Corbin sadel. Han undersøgte mit mc sæde, og var ikke begejstret for at skulle omkalfatre det. Det var noget med en indbygget hård plasticring, som begrænsede mulighederne meget.
    Et Corbin sæde koster vist fra 6-7 tusind kr. og op, og hvis Johnny er dyrere er det ikke en farbar vej. Jeg bor MIDT som mit midt centrum downtowm overrandte København, så al for selvlysende løsninger, som skriger på tyveri og hærværk duer pr def ikke.
    I øvrigt er jeg ikke super glad for maskinen. Den er bygget til at kører ligeud ved 50-90 kmt og det er sgu for begrænset. Jeg føler jeg plager den, hvis jeg kører hurtigere på motorvejen. 280 kg tørvægt plus mig mm. Så er vi over 400 kg til 46 hk. Det er ikke nok. En pige (nips) jeg kender har samme mc, og hun kan ikke følge med de andre, når farten runder de 100 kmt.
    Så jeg tror, jeg bytter den ud med en større og kraftigere sag om et par år. ??B)


  • #25   22. apr 2020 Men jeg vil totalt holde fast i sædet er designet forkert uanset hvad.
    Prøv at tage en spisestuestol og sæt et par tykke brædder - gerne dobbelt - under de bagerst to ben. Sæt dig ned og tjek, om du synes, det er behageligt, og især hvor længe der går, inden du får ondt og hvor længe du kan holde smerterne ud.
    Det er altså blødende lodret idioti at designe sæder sådan.


Kommentér på:
Mustang Sæde -> skulle bare prøves! (herefter returneret)

Annonce