3.647 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
26 Svar
Rygskjold til jakker. Rygskjold til jakker.
Hej Drenge/Piger.
Har købt en ny jakke hvor der er plads til at sætte beskyttelse i til ryggen.
MEN dem jeg kan finde er godt nok Level 2 men syntes kun de er lavet af en slags foam, kan det virkelig passe ?
Findes der ingen der har en go gang plastik til extra beskyttelse ?
PS: Ved godt man kan få en rygbeskytter og sætte på kroppen inden man hopper i jakken, men det er ikke den jeg snakker om
0 synes godt om
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
dec 2003
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 59 Svar: 220
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 160
jul 2005
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
dec 2003
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 59 Svar: 220
Nej jeg har nemlig samme opfattelse af det, det er jo bare blød skum..
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
forcefield´s rygskjold plejer at vinde i de test hvor de er med , og det er et blødt skjold
mar 2007
http://www.sas-tec.de/en/protectors/back-protectors/
har lige købt sådan et rygskjold til min revit defender jakke gtx......
hos hmc i vodskov
jul 2005
De har nemlig fattet at det handler om at absorbere og fordele energi.
Hvis du endelig skulle være så uheldig at ryge af med 50-80 kmt og rammer noget spidst, så er selv en hård plastik beskytter ikke en døjt værd.
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
Vi taler så meget om frihed, når vi kører MC. Sådan føles det bare ikke altid, når vi skal pakkes ind.
Jeg gik dog selv væk fra ideen med at have et i jakken, da lommen i min jakke, ikke er så skide god. Og så blev det faktisk ubekvemt.
Men er det til jakken stort nok, og i en god kvaltet, så må det alt andet lige være meget mere sikkert, end slet intet.
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
Hein Gericke ved Skandinavian Park har lige nu rabat (Indtil 5 maj). Karla sender gratis til DK med DHL.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Eksempelvis et billigt rygsjold af typen "skildpadde" er i rigtig mange tests fundet til at være det bedste. Det optager næsten lige så meget energi som gel, knox mv.
Rammer du en lygtepæl, vejskilt eller andre masive forhindringer, er det fuldstændig ligegyldigt om du har det ene eller det andet.
Et rygskjold skal helst være at skildpadde typen som besværliggør bagover bøgning af rygsøjle. Den skal beskytte dit haleben og sidde fastspændt til kroppen.
Alle løse hårde plader i jakke er livsfarlige.
Kantstene, Ujævne brostensbelægninger, huller i vejen mv. er det dit rygskjold i de fleste tilfælde skal beskytte dit imod ved kurreture på ryggen. Det er sjældent at man bliver udsat for at en kommer bagfra og tæver en med et boldtræ imens man kører mc. Er du tit udsat for den slags - ja så bør du købe den største og tykkeste blødestes panser og iføre dig det.
Mvh
Thomas E
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 485
mar 2007
jul 2005
maj 2009
apr 2006
De fleste af dem er jo bøjelige.
jul 2005
Hvis du er i tvivl så prøv og buk dit rygskjold den forkerte vej og se hvor lidt kræfter du rent faktisk skal bruge.
Rygskjoldet bukker langt før at din ryg vil tage skade, så den "afstivende" effekt de reklamere med, er simpelthen ikke tilstede.
apr 2006
Standarden alle skjold testes efter er CE standarden 1621 og testes med et tryk på 50 joule
Der er 3 kategorier.
-1 som maksimalt overfører 18KN
-2 som maksimalt overfører 9KN
-3 som maksimalt overfører 4KN
Efter min erfaring er der ingen der endnu tilbyder et 1621-3 skjold.
Mit skildpadde skjold fra Dainese yder der samme som det vi selv sælger og som er stort set magen til det du finder i T-Hansen. Ja T-Hansen's er faktisk ganske udemærket.
Knogler kan brække ved tryk over 4KN.
Den bøjelige Gel og skum løsninger giver jo netop ingen forstærkning til ryggens eget stop for bagover bøjning. Det er lige hvad skildpadde skjoldene gør. Om det er nok i sidste ende er en helt anden diskussion.
Mvh
Thomas E
mar 2007
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
De bløde skjold er lavet af viskoelastisk skum (memory foam), der er blødt ved almindelig behandling, men bliver hårdt, når det udsættes for slag/høj energipåvirkning.
Så det er en ren win-win situation - de optager mere energi end normale plastskjolde og omdanner energien til hård beskyttelse.
maj 2009
apr 2006
De skjold jeg kender bevægelses hæmmer fint imod bagover bøgning. Men som jeg skrev er det en anden diskussion om det er nok i sidste ende. En anden ting er hvor meget de fylder i dragten. Mit fylder kun 2 cm yderligere i omkreds på bryst.
Mange andre vi måler fylder en hel quasimodo...
Jeg synes det er lige så meget et spørgsmål om bekvemlighed som sikkerhed og da de fleste alligevel yder det samme kan man lige så godt tage det der sidder bedst og mest bekvemmeligt og til den bedste pris.
Jeppe:
Det er også det skum der i daglig tale hedder "Temper Foam" - vi bruger det selv i dragterne.
Dog er materialet bedst til slag beskyttelse og ikke til facon beskyttelse, idet molekylerne i materialet alt for hurtigt genoptager sin oprindelige struktur, til at kunne yde faconbeskyttelse i sådan en grad til at sikre ryggens linier.
Måske en dag finder de en løsning med netop dette materiale i samspil med et ledopdelt hårdt materiale som kan kombinere det bedste fra begge verdner.
Trådstarters spørgsmål gik ud på at finde en hård skinne til at sætte i jakken - hvilket jeg helt klart IKKE vil anbefale.
Al beskyttelse med hårde materialer SKAL være fikseret til de zoner de skal beskytte.
Den med en hård skinne løst i jakken... Prøv at forestille dig en situation hvor du kurre på ryggen med benene først og bunden af den stive skinne rammer et hul i vejen - hvis du er heldig rammer toppen af skinnen ikke dit baghoved/nakke. Derfor skal den være fastspændt.
Halvarsons eksperimenterede med den type i start 80'erne men gik hurtigt væk fra det igen og løsningen blev tynde skumplader i stedet. Disse standard skumplader yder kun ringe beskyttelse, men er dog bedre en slet ingen.
Den sikreste rygbeskytter til mc kørsel er slet ikke at køre mc. Jeg synes det er et spørgsmål om at indgå de bedste kompromisser om sikkerhed og komfort. Føler du dig komfortabel med quasimodo modellen så brug denne omvendt føler du dig mere komfortabel med den ledopdelte Dainese opfundet skildpadde skjold - så brug denne.
Rammer du en lygtepæl eller et vejskilt er begge ikke nok alligevel.
Heldigvis er den slags uheld med MC yderst sjældne, hvorimod de fleste skader og dem der er mest smertefulde, hud og knogleskader - brug derfor pengene på noget lædertøj med fikserede beskyttere og glem ikke at tjekke for skinnebensbeskytteren når du prøver tøj.
Det er min erfaring at folk bruger enorme summer på et rumskjold med mange fine navne for derefter at køre rundt i jeans eller Goretex. Det er her min kæde ryger af....
Mvh.
Thomas E
Mvh
Thomas E
apr 2006
Jeg kender ikke til testen af det skjold du omtaler, men måske har de alligevel ikke kunne opnå certificeringen alligevel.
Rygskjold til jakker.