3.902 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
yamaha tdr 125 yamaha tdr 125
Har fået et tilbud på sådan en bæst. synes faktisk de er ret fede, men er sgu lidt nervøs for det 2 takt stads der. Nogle der har erfaring inden for disse modeller ? og hvor meget veligehold dyret kræver i motoren ?
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 534
Jeg havde en der satte sig 2 gange, fordi at dysen var for lille, da der var monteret tunpotte.
Udover det, så kører den skide godt.
Du skal skifte stempelringe ved 7500km ca, så vidt jeg husker og sådan et stempel koster formue. Du kan dog finde kopi stempler af super god kvalitet, men de koster stadig omkring 700-1000kr.
Udover det, så skal du fjerne dækslet ved ventilen og se om den virker, som den skal, for den er sgu dyr at skifte styremotor på.
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 95
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 534
Hvornår den gør hvad, det aner jeg ikke.
Men min Honda er lavet til at stå åben under 2000rpm og mellem 2000rpm-6500rpm, der er den lukket og fra 6500rpm op til 8000rpm, der åbner den sig gradvist over efter 8000rpm der står den åben.
Ventilmotoren på min, den virkede ikke, så jeg gav den en træskrue, der hvor jeg synes at den stod bedst til lidt bundtræk og en god del HK i hæje omdrejninger.
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 95
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
Når du drejer nøglen til tændingsposition, skal du kunne høre servomotoren køre. Den drejer ventilen fra den ene yderstilling til den anden. Man kan fjerne låget til ventilen, og se at den drejer rent fysisk. Det sidde vist kun med to bolte.
Ventilen begynder at andre stilling ved ca 7000 rpm. Du skal tydeligt kunne mærke en effekt når du kører på maskinen, og passerer 7-7500 rpm.
Søg i forum, der ligge nogle emner om TDR125.
vær opmærksom på at de i synshallen kigger i den rigtige typegodkendelse. TDR125 findes i 2 versioner, men jeg har kun set 3SH herhjemme, men det er/var ikke den typegodkendelse som synshallen havde adgang til. Og der er stor forskel på skiverne. Jeg var ikke opmærksom på dette og købte ny skive fordi synsmanden sagde den var under mål, ganske unødvendigt
jan 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 95
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 534
Du bør gå efter en 400ccm 4takt eller 250ccm 2takt, hvis du vil ha noget der er godt til motorvej, eller vælg køb en RS125 efter ca. 1995
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 534
Hvis den æder stempler, så er den dyset for lavt, så temperaturen bliver for høj.
Jeg kørte fra Køge til Greve et par gange, på motorvejen, på den og det var intet problem med 110kmt og strækningen er ca. 20km.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
Men jeg kendte ikke historikken på krikken, og valgte derfor at give den et nyt stempel mm.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 37
yamaha tdr 125