Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  yamaha tdr 125
  • #1   28. apr 2012 Find deres servicebog.
    Jeg havde en der satte sig 2 gange, fordi at dysen var for lille, da der var monteret tunpotte.
    Udover det, så kører den skide godt.

Du skal skifte stempelringe ved 7500km ca, så vidt jeg husker og sådan et stempel koster formue. Du kan dog finde kopi stempler af super god kvalitet, men de koster stadig omkring 700-1000kr.

Udover det, så skal du fjerne dækslet ved ventilen og se om den virker, som den skal, for den er sgu dyr at skifte styremotor på.

• #2   28. apr 2012 ok hvordan tjekker jeg om ventilen virker ? er det ikke noget man kan mærke under prøvekørelse ?

• #3   28. apr 2012 Du kan se at den bevæger sig, når den skifter omdrejninger.
    Hvornår den gør hvad, det aner jeg ikke.
    Men min Honda er lavet til at stå åben under 2000rpm og mellem 2000rpm-6500rpm, der er den lukket og fra 6500rpm op til 8000rpm, der åbner den sig gradvist over efter 8000rpm der står den åben.

Ventilmotoren på min, den virkede ikke, så jeg gav den en træskrue, der hvor jeg synes at den stod bedst til lidt bundtræk og en god del HK i hæje omdrejninger.

• #4   28. apr 2012 okey tænkte nok det ville blive noget bøvl med 2 takt

• #5   28. apr 2012 Drejeventilen i udstødningen, justerer geometrien af udstødningsporten. Dette gør at man både kan have et nogle lunde fornuftigt bundtræk, og samtidig få topydelse ved høje omdrejninger.

Når du drejer nøglen til tændingsposition, skal du kunne høre servomotoren køre. Den drejer ventilen fra den ene yderstilling til den anden. Man kan fjerne låget til ventilen, og se at den drejer rent fysisk. Det sidde vist kun med to bolte.
    Ventilen begynder at andre stilling ved ca 7000 rpm. Du skal tydeligt kunne mærke en effekt når du kører på maskinen, og passerer 7-7500 rpm.

Søg i forum, der ligge nogle emner om TDR125.
    vær opmærksom på at de i synshallen kigger i den rigtige typegodkendelse. TDR125 findes i 2 versioner, men jeg har kun set 3SH herhjemme, men det er/var ikke den typegodkendelse som synshallen havde adgang til. Og der er stor forskel på skiverne. Jeg var ikke opmærksom på dette og købte ny skive fordi synsmanden sagde den var under mål, ganske unødvendigt smiley

• #6   28. apr 2012 mange tak. Kan man kører på motorvej med sådan en uden at føle man er i livsfare. tænker på en afkørelse eller 2

• #7   28. apr 2012 Min toppede 140kmt, så det kan man man godt, men vindmodstanden er jo rimelig stor på sådan en, så det er ikke super optimalt.
    Du bør gå efter en 400ccm 4takt eller 250ccm 2takt, hvis du vil ha noget der er godt til motorvej, eller vælg køb en RS125 efter ca. 1995

• #8   29. apr 2012 En afkørsel eller to, er jo et ret vidt begreb! Men en kortere strækning 5-8-10km med 110 kan godt lade sig gøre. Dog vil jeg ikke anbefale at ligge med fuld hane over længere stræk, dan andre har erfaret at det kan koste et stempel.

• #9   29. apr 2012 Det er en LC motor, så den skal kunne klare 110-120kmt konstant.
    Hvis den æder stempler, så er den dyset for lavt, så temperaturen bliver for høj.

Jeg kørte fra Køge til Greve et par gange, på motorvejen, på den og det var intet problem med 110kmt og strækningen er ca. 20km.

• #10   29. apr 2012 Du har helt ret, Men det er blot hvad andre har erfaret på den hårde måde. Min var helt std. og da jeg skiftede stempel kunne jeg se at der var startende brændsår på stemplet!
    Men jeg kendte ikke historikken på krikken, og valgte derfor at give den et nyt stempel mm.

• #11   29. apr 2012 Havde en DT 125 R som vist har samme motor men andet forrør for bedre bundtræk. Kørte 95000 km på den uden problemer. Den fik et stempel halvvejs. Står karburator og oliepumpe rigtigt kan motoren ikke splittes ad, tåler meget hård brug. Ved stempelskift SKAL der benyttes orginale dele som holder langt bedre end uorginalt. Påfyld KUN 2-taktsolie af høj kvalitet, fx Castrol TTS. Kørte ofte 75 km motorvej med topfart, det rørte den ikke. YPVS-ventilen voldte aldig problemer, så alt i alt en ganske solid maskine.

Kommentér på:
yamaha tdr 125

Annonce