3.830 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Udstødning Tyskland!!! Udstødning Tyskland!!!

Er der nogen her inde fra der i Tyskland har haft problemer med udstødninger der ikke er E mærket på nyer mcer hvor det jo lovkrav?

Jeg har hørt mange historier, hvor de har taget folks udstøninger, og givet kørselsforbud indtil den er lovlig men hvad er virkelighed?????
Og kan de ikke kun gøre det mod en tysker? og ikke en dansker, da en dansk indreg mc jo skal opfylde danske krav.

Jeg skal til Super Rally sidst på måneden, hvor politiet jo forventes at være massivt til stede, men vil meget gerne slippe for at skulle skifte til org udstødning, da den så også skal mabbes om mm.

Søger nogen der har konkret erfaring med dette..

mvh. Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstødning Tyskland!!!
  • #2   9. maj 2012 Kør med db killer, så er der ingen problem.

• #3   9. maj 2012 Hej

Har lige været der ned , jeg har været der nede 3 gange i maj sammen med 18 -20 andre

vi har ikke haft nogle problemer med det , baredu sørger for at den ikke larmer for meget ,,,,,,,,

• #4   9. maj 2012 Mange tak Martin B!
    Men søger nogen med konkret erfaring, og ikke nogen der tror de ved noget eller nogen der kan læse op fra en paragraf, og det har jeg ikke fundet i FORUM!

• #5   9. maj 2012 Tysk politi vil sådan set ski... hvad de danske krav og lovgivning siger - nøjagtig som en turist her i landet skal overholde dansk lov / krav - skal du overholde tysk lov / krav
    E mærket udstødning - og hvis din akra, bos, LeoVince etc.. er med db killer, så sidder denne i, og den er også med E mrk.

• #6   9. maj 2012 OY05, Skal det ikke stå på udstødningen at den er E mærket? det har jeg ikke set på dem du nævner.
    Min er et komplet anlæg fra Supertrapp, hvor katten er fjernet, og det "må" man jo heller ikke, men den larmer ikke så meget.

• #7   9. maj 2012 Der skal være et E mrk på din udstødning, ala´E3, og hvis der i den supetrapp kan mont. en db killer skal den sidde i, om kat'en er der eller ej, så grundigt tror jeg ikke de vil gå til makronerne - men ellers og sat på spidsen, så trækker du hjem hvis ikke den lever op til tysk lovgivning på området.
    På min Akra er der ved selve udgangen et E mrk. og du vil finde sådan et, på 9.9 af 10 af alle "mærke vare" udstødninger der sælges her i EU, med mindre du har kørt rundt med noget, der var beregnet til bane brug

• #8   9. maj 2012 Virkeligheden er at jeg været på næsten 2 ugers ferie i tyskland med Akrapovic potte uden db-killer, herunder flere ture på Nurburgring. Men den er e-mærket (sidder på bagsiden af potten), og jeg har haft db-killer med i bagagen for alle tilfældes skyld. Men jeg har måske bare været heldig, for reglerne er jo strikse som det beskrives. Jeg tager nu chancen igen til sommer smiley

• #9   10. maj 2012 Min nabo var i tyskland på hans fireblade som larmer som røv og nøgler, han monterede db killer, og da han kørte ude på motorvejen kørte der en tysk politi bil helt op i røven på ham for at se om han havde db killeren i.
    De stoppede ham dog alligevel lidt senere for at tjekke kørekort, og det var der de fortalte at grunden til de kørte så tæt på var for at se om de var monteret, men de syntes dog alligevel den larmede lige rigeligt, men han fik lov at køre videre uden bøde osv.

Kommentér på:
Udstødning Tyskland!!!

Annonce