{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Byttehandel-hvordan?? {{forumTopicSubject}}

Hej Mc'ister.

Tænkte på hvordan man nemmest laver en byttehandel.
Hvis 2 parter har aftalt at bytte mc med hinanden, hvordan gøres det så nemmest?

Jeg tænker lidt at begge parter mødes halvvejs mellem deres bopæl. Ser hinandens mc'er an og prøvekører dem. Tager hjem og tænker over det 1 eller 2 dage (hvis der er behov selvfølgelig)
Og aftaler så at mødes ved den ene part senere for udveksling af papirer, mc, ekstra udstyr osv.

Hvordan ville i gøre?? Og har i prøvet en byttehandel privat imellem??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Byttehandel-hvordan??
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   10. maj 2012 Man laver slutsedler på begge maskiner og skriver identisk pris på, eller blot "bytte" i prisfeltet. Begge parter SKAL bruge en korrekt udfyldt slutseddel hvis nu der bliver problemer med omregistrering osv...

Det rent praktiske med prøvekørsel og betænkningstid er en ren formalitet. Typisk ville jeg aftale at køre en lang tur på snoede veje, hvor man bytter lidt rundt et par gange - så vil det give et ret godt billede af hvad man har kontra hvad man får...

Man kan ikke beslutte sig om ny MC baseret på 10minutters prøvetur.

• #2   10. maj 2012 hvis prisen er identisk, så gør man som Sajmon skriver, ellers er det bare at skrive en slutseddel for hhv. den ene og den anden maskine, og den med den billigste maskine, betaler differensen..

• #3   10. maj 2012 Det er en god ide at skrive et beløb på slutsedlen. Det kunne jo være at den blev stjålet på et tidspunkt, så er det godt at kunne dokumentere hvad man har givet for cyklen.

• #4   10. maj 2012 Da jeg byttede min, kørte jeg hen til den anden part, fordi han boede tættest på gode prøvekørselsveje. Så kørte vi en tur sammen, hvor vi byttede mc undervejs.
    Den efterfølgende handel foregik ved, at vi blev enige om hvad hver mc skulle koste, og skrev slutseddel på begge. Differencen blev betalt kontant. Der behøver ikke fremgå, at det er en byttehandel. Jeg solgte min mc til ham til X kr, og han solgte sin mc til mig for X kr.

• #6   10. maj 2012 jeg lavede en byttehandel på et tidspunkt der minder om dit forslag. han kom med færgen, og vi mødtes ved færgelejet. vi tog begge en god tur på mc'erne, og efter lidt snak byttede vi lige over sammen med div. papirer. så det kan sagtens lade sig gøre. men som andre skriver: husk at have en slutseddel med. Det glemte jeg, og ham jeg byttede med "glemte" at omregistrere min gamle mc!

• #7   10. maj 2012 Ok tak for svarene smiley

Kommentér på:
Byttehandel-hvordan??

Annonce