Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan vasker i jeres knallert
  • #1   13. maj 2012 ...vasker ? kører en tur i regnvejr.

den får lidt insektfjerner spray foran i ny og næ og lidt autosol til alu
    når det skal være helt fornemt.

ellers bliver den aldrig vasket , jeg er en hård ejer...

• #2   13. maj 2012 Min bliver udelukkende vasket i mudder.

• #3   13. maj 2012 Autoshampoo til den generelle vask. Petroleum/lampeolie til alt det fedtede snask. Autosol til de få blanke dele og så voks en gang i mellem.

• Mr. M
    Mr. M Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 98
    #4   13. maj 2012 "...vasker ? kører en tur i regnvejr"

he he så er man da først sikker på at den blir rigtig beskit over det hele

motorrens til olie og fedt og autoshampo og svamp og så blæst tør med trykluft og så pollering til sidst med voks autosol alumagic og hvad der ellers er.

• #5   13. maj 2012 Mr. M: Trykluft til "tørring"!! Så er man da også sikker på at få vand ind ALLE steder lol

• #6   13. maj 2012 jeg er begyndt at købe sonax glans shampoo i bauhaus.

det er faktisk rigtig godt synes jeg.

resten er som ovenstående...

• #7   13. maj 2012 Gør som Jeppe skriver, og så kan det være en god iden at tørre overskydende vand af med vaskeskind eller et gammelt udvasket bomuldsviskestykke, så der ikke er kalkrande - alternativt kan du smide et par spande vand tilsat en eller to dråber afspændingsmiddelt til opvaskemaskinen over til sidst.

Har du olie/bremsestøv, der sidder meget fast, så stil den et par minutter med påsprøjtet fælgrens eller motorrens inden vask.

• #8   13. maj 2012 Motorrens og bremse rens, vil det ikke ta lakken på fælge og eventuel bagsvinger ?

• #9   13. maj 2012 Varmt sæbevand

• #10   13. maj 2012 Søren F:

nix, men du skal ikke lade det sidde i timevis - bare nogle minutter. Jeg har gjort det i årevis, og det sker der intet ved.

Jeg bruger dog den lille tommelfingerregel, at fælgrens skal sidde max 5 minutter, motorrens max 10.

Begge dele er i dag lavet på vand og nonioniske tensider - det samme som autoshampoo, og så er det ellers et spørgsmål om mængdeforholdene:-)

• #12   13. maj 2012 Eneste "no GO" for mig er højttryksrenseren. Den ødelægger langt mere end den gavner.

Trykluft og autosol KUN MED OMTANKE....

Og kun svampen til de polerede/lakkerede dele smiley

Bruger ikke motorrens, kun autoshampo smiley

• #13   13. maj 2012 -John P
    Benzin til rensning af kæde er ikke godt, da benzinen kan skade gummiet i o-ringene.

• #15   13. maj 2012 Alm. autoshampoo, men undgå at spule for meget på elektriske installationer. Jeg ved der er mange herinde der får forhøjet blodtryk når man nævner WD40, men det har jeg altid brugt til fælge/bagsvinger osv. syntes selv det virker bedre end petrolium. :0)

• #16   13. maj 2012 -Erik K
    WD40 er petroleum med lidt tilsætningsstoffer.

• #18   13. maj 2012 Jeppe
    Min erfaring er at hvis jeg bruger lugtfri petrolium istedet for WD40 bliver overfladen mere mat (her tænker jeg på fælgene) PS: Navnet WD 40 skulle efter sigende være de antal forsøg (tilsætningsstoffer) der skulle til for at produktet blev en succes. smiley

• #19   13. maj 2012 Højtryks renser med spredning, og en børste. Lufttørring i solen.

• #20   13. maj 2012 -Erik K
    Petroleumet fordamper efter lidt tid og det er den tilsatte olie i WD40, der giver den glinsende overflade - men den olieoopløsende effekt kommer fra petroleum.
    WD-40 er et glimrende universalprodukt, men langt de fleste af de gode egenskaber, det har, kommer fra petroleum. At det kan sælges så dyrt er bare et cadeau til deres marketingafdeling - storytelling på højt plan.

• Mr. M
    Mr. M Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 98
    #21   13. maj 2012 Team Liltorp Sport (
    man kan sagtens bruge luft til at tørre lisom man gør i bil vaskehal bare men bruger den indvendige side af hodet. ingen siger man skal fyre 10 bar af hele tiden. også kan man sætte et stykke gummislange på luftpistolen så man ikke risser med stål spidsen. og man kan også sagtens bruge højtrykrenser hvsi man ved hvad man laver. vis man bruger hodet kan man faktisk os selv opfinde mange værktøjer vis man lige står og mangler.

• #22   13. maj 2012
    Højtryks renser / damp renser smiley

• #23   13. maj 2012 Vasker?
    Så ser det jo ikke ud som om at den bliver kørt på, når den holder i garagen.

• #24   13. maj 2012 Bruger autoshampoo fra Biltema med voks i.. Først en spand rent vand og så fugter jeg den og tørrer det værste støv/skidt væk med en tshirt/gammelt lagen. Så bliver der hældt lidt varmt vand med autoshampoovoks i spanden og den får en tur.. Fælgene får med WD40 og tilsidst bliver overskydende skum skyllet med en svamp jeg vrider, og kronen på værket er vaskeskindet og den står hammerflot bagefter.

Insekter bliver taget med et vådt håndklæde der får lov at ligge mens jeg forbereder det hele. Tager omkring 20-30min i alt og foregår efter behov. Ca hver 2.-3.uge. Hader beskidte fælge

Kommentér på:
Hvordan vasker i jeres knallert

Annonce