{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Frigear (n) - hvordan gør i? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har haft lidt problemer med frigearet. ...jeg har godtnok kun haft mc'en i 4 dage, men synes ikke det burde være så svært.

..tit når jeg holder helt stille og gerne vil i frigear, så er det som om at den springer det over og nogle gange kan den ikke helt finde det. ..i dag da jeg kørte og filmede lyd, kunne den ikke finde det..

..Når jeg triller stille og næsten er helt nede i fart, så kan jeg nemt komme i frigear. ...er det sådan man normalt gør? ...Eller hvad gør i i grunden?

Det er forresten en hyosung gt250r fra 2009. - INGEN SPYDIGE KOMMENTARER OM HYOSUNG. brugbar viden er self. godt. smiley

På forhånd tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frigear (n) - hvordan gør i?
  • #1   13. maj 2012 Nogle mc'er er det nemmere på end andre.
    Men giv det lidt tid. Du skal nok vænne dig til at finde den.

• #3   13. maj 2012 ..har ikke strammet noget koblingskabel, men vil det gøre en forskel? ..det er selve geararmen der kan komme til at køre forbi frigearet. ..som om den er lidt stram og når man endelig ligger kræfter nok i, så ryger den sgu forbi frigearet!

• #6   13. maj 2012 jeg skifter til frigear, mens jeg ruller langsomt frem til rødt !!

• #7   13. maj 2012 Tror du er ude i en tilvænningssag.
    Vær glad for at du bare skal snitte den, kør og vær glad

God sommer:-)

• #8   13. maj 2012 Tit skal du lige trille lidt frem og tilbage før den falder i gear/frigear , sådan var det på min gamle suzuki. Så i første gear med den og så trile lidt tilbage mens du stille skubber gearpedalen opad....

det kan godt drille lidt, jeg brugte også et par dage på at "mestre" det i sin tid.

• #9   13. maj 2012 hmm... ja det er der problemet ligger. ..jeg flytter den bare lidt frem og tilbage så. smiley ..eller triller stille mens jeg sætter den i frigear.

..har bare ikke lagt mærke til det de andre dage..

• #10   13. maj 2012 Jeg har har erfaret at min er komplet umulig at sætte i neutral når man holder stille, det gøres lettest mens den ruller langsomt og så fra 2. gear, men der er meget forskelligt fra cykel til cykel.
    Vil dog tilføje at et andet oliemærke kan hjælpe problemet.

• #11   13. maj 2012 Haekle: Det kunne jeg heller ikke da jeg overtog FZR'en men et skift af koblingsplader (600kr) gjorde at den nu kører problemfrit rundt i alle gear.

• #12   13. maj 2012 Min SV gjorde det også. Den fik en ny omgang olie, det løste problemet. Hvornår har du sidst skiftet?

• #13   13. maj 2012 Arh Simon Ø- Du kom først-
    Hvornår er der sidst skiftet olie og filter?????

dit problem kan sagtens ligge i gammel olie.

• #14   13. maj 2012 Har aldrig skiftet. har som sagt kun haft den 4 dage. ..den har kørt 6800 og fik service, bl.a. skiftet olie v. 6400 km. ..men det var i efteråret.

...men den funker fint når jeg kører meget langsomt i går i frigear.

...jeg skal alligevel have set på blinklys her i midten af ugen, så jeg kan lige høre hvad forhandler siger.

• #15   13. maj 2012 Jonas W, ja jeg har haft en 3 stykker Italienere nu, ingen af dem har jeg kunnet få i neutral stillestående endnu, eller RSVen kan godt, men det kræver tungen meget lige i munden og et par forsøg, tror det er en af glæderne ved Italienske motorcykler, kan sagtens finde det på min fatters Honda, men ingen tvivl om at det er koblingen der er synderen, ved brug af Liqui Moly olie er den mærkbart nemmere at finde neutral på end med Castrol og ELF olie.

• #16   13. maj 2012 synes den er fin nok, bortset fra lyden. er mere til racerlyd. smiley ..4 cylinder.

... Den måtte nu gerne kunne køre lidt længere i gearne. smiley

Kommentér på:
Frigear (n) - hvordan gør i?

Annonce