Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 frigear på nimbus?
  • #1   9. nov 2012 Er det ikke bare fordi du ikke løfter den rigtig i gear? på den slags gamle gearkasser skal man lige lade dem æde gearet - og ikke bare lige hive lidt i pedalen. Jeg kan også narre nogle af mine gamle maskiner i "frigear" forskellige steder - men det er kun hvis man nosser med gearene..

• #2   9. nov 2012 ligemeget hvor hårdt jeg "river" op i geararmen skal der to ryk til før den går fra 2 til 3 gear

• #3   9. nov 2012 Jeg har haft samme problem , det løste sig ved at justere lidt på de to små bolte der er monteret i "gearskiftemekanismen" og går ned på stellet.

• #4   9. nov 2012 det må jeg prøve i morgen. Mange tak for svaret.

• #5   9. nov 2012 Nu ved jeg ikke noget om nimbus. Men på min gamle dkw fra 1938 er der to frigear. Hvilket er meningen smiley

• #6   9. nov 2012 Det lyder som om din skiftegaffel i gearkseene er slidt

• #7   9. nov 2012 nu er der jo altid et fri gear mellem 2 gear da den ikke kan være i mere end 1 af gangen, men det kan tyde på noget slidtage evt skiftearm eller din skifte tommel der måske er slidt / defekt
    men er der ikke hjælp her måske
    http://nimbus.dk/
    http://www.aarhuusnimbusklub.dk/
    http://www.roskilde-nimbus-klub.dk/

• #8   9. nov 2012 Nemmelig steffen....
    skrivefejl/ gearkassen

• #9   9. nov 2012 Hvis du begynder at justere på gearkassen så sæt dig lidt ind i hvilken skrue der er til op og hvilken til ned gearing. Husk kun at justere kvarte omgange på skruerne. Sådan er det ihvertfald på mange ældre gearkasser, og der skal nok ikke ret meget til.

• #10   10. nov 2012 Hvis alt mislykkedes så er Århus Nimbus din redning, de kan alt og har alt når det gælder Nimbus smiley

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

Emner: 11 Svar: 60
    #11   10. nov 2012 For det første, så er der 2 frigear på en Nimbus, så kør du bare ufortrødent videre.

For det andet, så står det slemt til hvis Århus Nimbus skulle være redningen! Har meget dårlige erfaringer med deres værksted. Meget dårlige erfaringer. Dernæst har jeg hørt om flere der ikke har været tilfreds med det arbejde de har udført.

Du skal sikre dig at cyklen indeholder de rette stumper når du får den tilbage. Jeg har været ned til at aflevere en cykel dernede, som så nærmest var blevet skraldet for gode stumper, da den kom tilbage. Altså at de var blevet erstattet med dårligere stumper. Dette er bare ikke okay!

Så hvad end du gør, så send ikke cyklen til Århus! Der findes mange andre og betydeligt bedre steder at sende en Nimbus hen. Hvis Århus Nimbus skal benyttes, så er det kun deres postordre der er ok.

For så lige at vende tilbage til emnet, så har en Nimbus 2 frigear.

• #12   10. nov 2012 En Nimbus der fungerer korrekt skal ikke gå i frigear når du skifter fra anden til tredje gear.

• #13   10. nov 2012 Anders J........Det var ellers noget af en grov beskyldning du fik leveret om Århus Nimbus.
    Jeg har tit brugt dem og aldrig haft det mindste at sætte en finger på. Både hvad angår priser på reservedele og hjælpsomhed.

• Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2010

Emner: 11 Svar: 60
    #14   10. nov 2012 Det er en grov beskyldning. Men når man levere dårlig service og bliver konfronteret med det, og man så vælger ikke at gøre noget ved det. Så er det fordi man selv vælger at stå ved den dårlige omtale, og dermed også den dertilhørende dårlige omtale.

Jeg kunne aldrig finde på at skrive der jeg gør, med mindre jeg var 100% sikker i min sag!

• Simon R
    Simon R Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 5
    #15   9. dec 2012 Rigtigt at Nimbus har ''2'' frigear, Det kan også være din skydeaksel som er slidt.

Kommentér på:
2 frigear på nimbus?

Annonce