2.485 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

morten j
morten j
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Cbr 600 knast kæde Cbr 600 knast kæde

Nogen der ved hvor lang tid det ca tager og skifte knast kæde på en f2'er og skal man have hele motor af eller kan det gøres uden ???? Og er det noget man kan gøre det selv vis man har lidt snilde ?
Og nogen der har et godt sted og købe den?
Har skiftet strammeren men var ikk nok smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cbr 600 knast kæde
  • #1   27. maj 2012 Man kan godt skifte knastkæden uden af skille hele motoren ad, eller tage den ud.... Kæden sidder yderst i motorens højre side, hvor strammeren sidder....

Hvis du sætter knasterne efter mærkerne, så kan du når du piller tandhjulene af knasterne, og piller dækslet af, hvor det runde dæksel sidder I, så kan man godt med lidt snilde piller kæden ud den vej....

Alternativt, så skal du splitte kæden og trække en ny med rundt og så samle dem igen... Men det kræver du ved hvad du gør, så du ikke får den samlet dårligt og kæden springer senere...

Tjek Onlineparts.dk eller davidsilverspares.co.uk

• #2   27. maj 2012 ebay finder du knastkæden, jeg vil nok få en proff til at ordne det, lyder ikke til at du har den vilde erfaring med at skrue.
    Det kan sagtens laves med motoren i stellet, og får man en kæde der skal nittes så er det langt nemmere end med en lukket.

• morten j
    morten j Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #3   28. maj 2012 Mange tak for svaret så må jeg heller få den skiftet inden det går galt.
    Er mekaniker så skulle nu nok kunne skifte den skulle bare lige høre hvad man gjorde det smiley

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #4   28. maj 2012 Brug evt. lidt tid på youtube. der er som regel én der viser præsis hvordan.......

• #5   28. maj 2012 Er du mekaniker, så gå endelig i krig - Skulle det gå helt i fisk, så er PC25 -motorer billige (den billigste, der var 100% funktionel, jeg har købt kostede 750,- + 500 i porto) ;-).

• #6   28. maj 2012 Skal måske lige tilføje at den org. Honda Service manual kan findes på nettet, hvis ikke du har en Haynes eller lign -

http://hondatech.info/

• #7   28. maj 2012 O.o, så man skifter hele motoren, fordi man ikke kan finde ud af at skifte en knastkæde :P... kan man ikke skifte kæden, så kan man så heller ikke skifte hele motoren smiley

• #8   28. maj 2012 Nej Morten din tosse :-), det var mere, hvis nu man skulle lave "katastrofal" fejl ved udskiftning af knastkæden, så er problemet til at overse. CBR600-motorer koster ikke meget, fordi de er uhyre holdbare og modellen meget udbredt, så de fleste ødelægger cyklen før motoren. Derfor meget sjældent man gider lave noget større/dyrt på motorerne, man smider bare en anden i - Hvilket iøvrigt er forholdsvist simpelt armeret med en Haynes eller lign.

• #9   28. maj 2012 nåh på den måde :), ja så er det billigere, har selv lige fået renoveret topstykket til min maskine inc nye ventiler 6500kr :/, så der skal ikke være ret meget galt før det er dyrere at lave på den, end at sætte en ny i... men så ved man også at den virker bagefter, hvorimod køber man en brugt så har man ingen ide om hvordan den er smiley

• #10   28. maj 2012 Morten P - Både og, med mindre man splitter motoren helt ad ved en rep., kan man jo aldrig være sikker på, at der ikke er noget andet senere (man laver toppen, så går den måske i bunden osv.). Samtidig er det jo også rigtigt, at man altid løber en vis risiko med en brugt motor, men de PC25-motorer jeg har købt, har jeg nu aldrig efterflg. hørt om problemer med (de var ikke til mig selv), og 2 mand kan "hygge" sig med at lægge en "ny" i på en formiddag.

Kommentér på:
Cbr 600 knast kæde

Annonce