706 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Et dækspørgsmål...? Et dækspørgsmål...?

Jeg skal have min maskine på værksted i anden forbindelse, og når den er afsted kan den lige så godt få nogle nye "sko" på smiley

Mine nuværende dæk er Bridgstone Battlax BT056 R med DOT-kode: DDB4204. De er ved at se noget slidte ud...

Som jeg kan læse er det et dæk, som er fra 2004 produceret i kalender mdr. 42. Er det korrekt aflæst ?

Jeg køre omkring 4-5000 km årligt, min kørestil er "frisk" og påregner "mestersving kursus" en gang årligt. Vil et Bridgstone Battlax BT023 ikke være et fint dæk til min cykel ?

Giv gerne jeres besyv, erfaring ol.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et dækspørgsmål...?
  • #1   12. jun 2012 Jo det er uge 42, år 2004.
    bt 021 er ihvertfald et super dæk, og 023 er uden tvivl bedre.
    Læs evt. magacins test af dækket her.
    http://www.magacin.dk/motorcykler/bridgestone-bt-023/ar1203/

• #2   12. jun 2012 Det var sku gamle dæk jeg kører rundt på - de skal vist skiftes smiley

Jf. anmeldelsen virker det som et godt sports/turingdæk og perfekt til mit behov.

• #3   12. jun 2012 kørte med bt21 før. Ikke specielt imponeret. har bt23 nu. Det dur..

• #4   12. jun 2012 Det lyder bare godt Martin - må jeg få en uddybning på, hvorfor de er bedre en BT021 ?

• #5   12. jun 2012 Nu er det kun det bageste da jeg kører med 16 tommer forhjul. Men bt21 slap lidt af og til når det blev presset. Og var slidt helt op efter 4000-5000 km. Bt23 har endnu ikke svigtet og har kørt 7-8000 og der er nok 2-3000 igen. og det har skam også fået prygl. Både i vådt og tørt

• #6   12. jun 2012 Super, tak for det. Lyder som et pålidelig dæk. Jeg køre af og til lidt bane, så det skal bide godt smiley

• #7   12. jun 2012 Har ikke været på bane, så det vil jeg ikke kunne sige. Ellers er der kommet et nyt fra Bridgestone. S20 det skulle være pengene vær, og bliver mit det næste.

• #8   12. jun 2012 Tja jeg ville vælge Michelin Pilot Road 3, men det er nok et religions spørgsmål

• #9   12. jun 2012 Martin: S20 er nok for blødt til mit behov. Banekørsel er somsagt kun cirka én gang årligt jeg kører det - 2 dage - og derudover er det alm frisk by-og landevejskørsel. Så tror ikke BT023 er helt ved siden af. Et S20 skal vist allerede skiftes efter 6000 km pga. det bløde gummi slides meget hurtigt.

Jabbekot: Hvorfor Pilot Road 3 fremfor BT023 ?

• #10   12. jun 2012 Hej Karsten - du kan ikke i år købe bedre dæk end omtalte Bridgestone BT023
    Til næste sæson kommer afløseren til dette (BT030) som vanen tro, nok lige løfter overliggeren lidt igen.
    Men indtil videre kan du uden betænkeligheder, ta' et BT023, det vil gi dig bunkevis af kilometer, og en track day så længe det ikke bliver knæet i asfalten, klarer det også fint...
    Når nogen siger !#"%¤, så er det et religions spørgsmål, eller varianten vi valgte i Danmark frem for at klæde vores kvinder i burka - nogen kan li' datteren, andre mor'en ;o)
    Bridgestone S20 kan du også ta', og det er fedt dæk, varmer hurtigt op osv. - men der er "sorte" sider ved den type dæk, de giver ikke samme kilometerydelse som sporttourer dækket, tilgengæld så er de skide sjove og køre på, giver en skarp og kontant styring osv....
    Skift de gamle BT056 sutter ud med et par friske BT023, du får en forvaandlet mc ud af det :o)

Ha en go dag
    Ps.... jeres skyer hænger for lavt til flyshow i aalborg ;o))

• #11   12. jun 2012 Fantastisk OY05 smiley Det bliver BT023 der kommer på Hyo'en, når den ryger på værksted..

Ja, Aalborg-skyerne er store, farlige og hænger lavt og faretruende på himlen smiley

Kommentér på:
Et dækspørgsmål...?

Annonce