Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søm i bagdæk
  • #1   26. jun 2012 Hej Kasper. Det frarådes at reparere, så det er et nyt dæk. ; - (

• #2   26. jun 2012 Hvis det er midt på, og dækket er næsten nyt, ville jeg uden tvivl lappe det. Men det skal selvfølgelig gøres rigtigt.

• #3   26. jun 2012 Få en prof til at lappe det, ingen problem der.

• #5   26. jun 2012 Ok, min lokale mekker snakkede om at det kunne vulkaniseres. Forestiller mig det er lidt bedre end at lappe eller ?

• #6   26. jun 2012 Godt nok surt hvis jeg skal ud købe et helt nyt dæk, når det andet kun har kørt små 800 km

• #7   26. jun 2012 Ved der er surt med et søm i et næsten nyt dæk og allerede skifte det. Men det kommer an på hvor tryg du er med at lappe det, for det kan godt lade sig gøre, på værksted. Man bore simpelthen et hul på 4-6mm eller mere, og sætter så en prop i med specialtværktøj. Men jeg ville købe et nyt..

• #8   26. jun 2012 Per,
    Smide en slange ??? tubeless dæk må IKKE køre med slange!

Hvis det er et mindre hul, må det lappes.(store huller kan beskadige dækket) Dog skal det lappes indenfra og ud! (ikke udefra og ind, som man kan med nogle lappekit)

vh
    René

• #9   26. jun 2012 Når man lapper et dæk indefra, bliver det limet bagefter med en speciel ulkaniserings-lim. Du skal i alt fald IKKE smide en slange i.

Men er hullet inden for mønsteret, er der ingen problemer i at lappe det.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #11   26. jun 2012 Host Host... lignende tråde har kørt mange gange!

Jeg vil blot dele min erfaring med præcis samme hændelse. Nyt bagdæk - søm opkørt pladask i trædefladen - soloplexus - og hvad så? Tja, den nærmeste tank blev besøgt og 1 stk. dækskum indkøbt. T.Hansen kan også bruges! Sprøjt vent - og kør! Sidenhen kørte det bagdæk 22.500km uden nogen form for problemer!

Og hvad angår folk der hævder "det ulovlige" i sådan noget... Blæs i havet... der findes *INGEN* lov herom! Der findes anbefalinger! Og hvis nogen er i tvivl om brug af dækskum, så kan jeg da henvise til en produktchef hos én af de ledende dækproducenter der *UDEN* at blinke med øjet sagde; Skyd du bare noget dækskum i dækket og hold øje med det....

Så.. hen på tanken! smiley

• #12   26. jun 2012 nederst på denne side kan du læse mere.

http://www.mctouringclub.dk/?id=17663

Reparation af mc-dæk:
    -------------------------------
    Bridgestone har udsendt nedenstående til deres forhandlere om reparation af mc-dæk. Informationer som også mc-ejere kan have gavn af:

Det er vigtigt at skelne mellem nødreparationer og blivende reparationer. Nødreparationer er alle reparationer udført uden at afmontere dækket – altså ”skyde” en lap igennem udefra. Man kan købe et sæt med kulsyrepatroner samt et håndværktøj til brug på landevejen. Disse reparationer er ikke godkendte reparationer og må kun benyttes til nærmeste værksted. Scooterreparationer er undtaget herfra – men scooterlapper må naturligvis ikke bruges i højhastighedsdæk. Blivende reparationer: Der er visse forudsætninger for at kunne lappe et dæk i håndværksmæssig korrekt forstand.

Som hovedpunkter kan nævnes: - Skaden skal være sket i den midterste 1/3 af dækket.
    - Dækket må ikke være kørt tom for luft. Det betyder, at der ikke må findes gummismuld i karkassen, da inderlineren (den indbyggede slange i et slangeløst dæk) så er beskadiget.
    - Der må heller ikke være misfarvning eller rynkedannelse indvendig i karkassen, der indikerer overbelastning af denne.

- Dækket skal kunne lappes, så det fortsat er slangeløst. Det betyder, at et søm/skrue skal være gået vinkelret igennem karkassen. Hvis det er gået skråt igennem, kan man ikke trække en lap skråt igennem dækket.

- Skaden på dækket må ikke overstige lapstørrelsen for dæktypen. Dvs. på et radialdæk (W-hastighedskode) må lappen ikke være større end 3 mm – ellers skal dækket kasseres. Flintestensskader (skåret/revne i dæk) må heller ikke repareres.

- Fordæk bør som udgangspunkt aldrig repareres, da risikoen ved lufttab er for stor.

Det er således op til hver enkelt forhandler at vurdere, om man kan reparere dækket forsvarligt. Reklamationsretten frafalder, hvis dækket er lappet, og produktansvaret overgår til det reparerende værksted. Det pågældende reparationsfabrikat (TECH, TipTop eller andet) står for rådgivningen vedrørende lapning, og Bridgestone kan ikke påtage sig noget ansvar ved en dækreparation.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#13   26. jun 2012 ...og bemærk sætningen "Disse reparationer er ikke godkendte reparationer" - hvilket gælder i forhold til Bridgestone og deres produkt- og/eller garantiansvar! Men det er altså ikke en lov! smiley

• #14   26. jun 2012 Tak for alle svarene. Jeg må hellere smutte forbi den lokal dækpusher som det første i morgen og høre hvad han siger. Håber ikke dækket har smidt alt luften inden da.

• #15   26. jun 2012 Bare du ikke køre på det mens det er for fladt, så dør dækket.

Gtr 1400.
    Jeg har svært ved at tá dine indlæg seriøse.. Din måde at håndtere en punktering på, må og skal stå for eget ansvar, og næppe være en anbefalet fremgangsmåde til en bruger der søger råd og vejledning.

Vh
    René

• #16   26. jun 2012 det kan godt lappes, det skal bare gøres med en vulkaniserende lap.

hvis du kommer omkring århus, så kan jeg lappe det for dig

• #17   26. jun 2012 Hvis du kører hyggekørsel på en cruiser feks ville jeg få sat en prop i. kører du på en eller anden power bike og du giver gas i ny og næ skal du sætte et nyt dæk på :))

• #18   26. jun 2012 GTR1400>> hvordan filen får du 22500 km ud af et bagdæk, kører du som en kælling eller hvordan hænger det sammen?

• #19   26. jun 2012 han kører på betonhjul smiley

• #20   26. jun 2012 Hahahahahaha

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#21   26. jun 2012 @René: Du kan tage det seriøse således, at både jeg og mange mange mange andre har gjort det- og vil gøre det til tid og evighed! Sådan noget kaldes erfaring!
    smiley

*MEN*

Det siger sig selv, at det omtalte søm jo ikke skal have Ø100mm. og være gået 180gr. skævt ind i dækket og flænset alt undervejs... Hvis der er tale om et diplomatisk søm og/eller skrue - rent ind i dækket - så er det absolut *intet* til hindre for at dækskum løser problemet. Nemt, billigt, effektivt og i den grad holdbart!

@Tommy Panda: Michelin Pilot Road 2 på en VFR800 - og med garanti for "spændende" kørsel... Det kan lade sig gøre! Spørg bare ind til andre der har- eller har prøvet Pilot Road 2 (eller 3). De er holdbare....

• #22   26. jun 2012 Tja, jeg lappede et z6 bagdæk med en lap indefra og kørte med det på både bane og vej, på en 1250ér bandit, det blev ikke på nogen måde skånet, ingen problemer overhovedet, så deet...

• #23   27. jun 2012 Jeg endte med at få vulkaniseret dækket for små 300 kr. Fik at vide at det burde holde ind til dækket skal skiftes.

• #24   27. jun 2012 good deal. kør du bare sikkert med det, prøv lige at tage dæktrykket over den næste måned, den må ikke rigtig tabe det store

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#25   27. jun 2012 For den pris kunne du have fået 3. stk. dækpilot i T.Hansen og taget 2. søm mere i samme dæk! smiley

Kommentér på:
Søm i bagdæk

Annonce