2.256 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
Søm i bagdæk Søm i bagdæk
Har lige opdaget et søm midt i mit næsten nye bagdæk. Er det noget der nemt kan ordnes, eller kræver det nyt dæk? Sømmet sidder lige midt i slidbanen.
På forhånd tak
0 synes godt om
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 20 MC-er: 4 Svar: 12
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 200
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 200
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 193
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Smide en slange ??? tubeless dæk må IKKE køre med slange!
Hvis det er et mindre hul, må det lappes.(store huller kan beskadige dækket) Dog skal det lappes indenfra og ud! (ikke udefra og ind, som man kan med nogle lappekit)
vh
René
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Men er hullet inden for mønsteret, er der ingen problemer i at lappe det.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Jeg vil blot dele min erfaring med præcis samme hændelse. Nyt bagdæk - søm opkørt pladask i trædefladen - soloplexus - og hvad så? Tja, den nærmeste tank blev besøgt og 1 stk. dækskum indkøbt. T.Hansen kan også bruges! Sprøjt vent - og kør! Sidenhen kørte det bagdæk 22.500km uden nogen form for problemer!
Og hvad angår folk der hævder "det ulovlige" i sådan noget... Blæs i havet... der findes *INGEN* lov herom! Der findes anbefalinger! Og hvis nogen er i tvivl om brug af dækskum, så kan jeg da henvise til en produktchef hos én af de ledende dækproducenter der *UDEN* at blinke med øjet sagde; Skyd du bare noget dækskum i dækket og hold øje med det....
Så.. hen på tanken!
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
http://www.mctouringclub.dk/?id=17663
Reparation af mc-dæk:
-------------------------------
Bridgestone har udsendt nedenstående til deres forhandlere om reparation af mc-dæk. Informationer som også mc-ejere kan have gavn af:
Det er vigtigt at skelne mellem nødreparationer og blivende reparationer. Nødreparationer er alle reparationer udført uden at afmontere dækket – altså ”skyde” en lap igennem udefra. Man kan købe et sæt med kulsyrepatroner samt et håndværktøj til brug på landevejen. Disse reparationer er ikke godkendte reparationer og må kun benyttes til nærmeste værksted. Scooterreparationer er undtaget herfra – men scooterlapper må naturligvis ikke bruges i højhastighedsdæk. Blivende reparationer: Der er visse forudsætninger for at kunne lappe et dæk i håndværksmæssig korrekt forstand.
Som hovedpunkter kan nævnes: - Skaden skal være sket i den midterste 1/3 af dækket.
- Dækket må ikke være kørt tom for luft. Det betyder, at der ikke må findes gummismuld i karkassen, da inderlineren (den indbyggede slange i et slangeløst dæk) så er beskadiget.
- Der må heller ikke være misfarvning eller rynkedannelse indvendig i karkassen, der indikerer overbelastning af denne.
- Dækket skal kunne lappes, så det fortsat er slangeløst. Det betyder, at et søm/skrue skal være gået vinkelret igennem karkassen. Hvis det er gået skråt igennem, kan man ikke trække en lap skråt igennem dækket.
- Skaden på dækket må ikke overstige lapstørrelsen for dæktypen. Dvs. på et radialdæk (W-hastighedskode) må lappen ikke være større end 3 mm – ellers skal dækket kasseres. Flintestensskader (skåret/revne i dæk) må heller ikke repareres.
- Fordæk bør som udgangspunkt aldrig repareres, da risikoen ved lufttab er for stor.
Det er således op til hver enkelt forhandler at vurdere, om man kan reparere dækket forsvarligt. Reklamationsretten frafalder, hvis dækket er lappet, og produktansvaret overgår til det reparerende værksted. Det pågældende reparationsfabrikat (TECH, TipTop eller andet) står for rådgivningen vedrørende lapning, og Bridgestone kan ikke påtage sig noget ansvar ved en dækreparation.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 200
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Gtr 1400.
Jeg har svært ved at tá dine indlæg seriøse.. Din måde at håndtere en punktering på, må og skal stå for eget ansvar, og næppe være en anbefalet fremgangsmåde til en bruger der søger råd og vejledning.
Vh
René
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
hvis du kommer omkring århus, så kan jeg lappe det for dig
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 25 Svar: 122
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 25 Svar: 122
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
*MEN*
Det siger sig selv, at det omtalte søm jo ikke skal have Ø100mm. og være gået 180gr. skævt ind i dækket og flænset alt undervejs... Hvis der er tale om et diplomatisk søm og/eller skrue - rent ind i dækket - så er det absolut *intet* til hindre for at dækskum løser problemet. Nemt, billigt, effektivt og i den grad holdbart!
@Tommy Panda: Michelin Pilot Road 2 på en VFR800 - og med garanti for "spændende" kørsel... Det kan lade sig gøre! Spørg bare ind til andre der har- eller har prøvet Pilot Road 2 (eller 3). De er holdbare....
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 111
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 200
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Søm i bagdæk