Søm i slidmønster (bagdæk) Søm i slidmønster (bagdæk)
Hej folkens.
Jeg er lidt i tvivl om mine muligheder i denne situation.
Se venligst vedhæftede billede af et søm jeg har fået i mit bagdæk.
Det virker ikke som om det sidder i andet en slid-mønstret, men jeg har endnu ikke prøvet at trække det ud.
Jeg har kørt med det en uges tid uden at gøre noget, men ved godt at det er farligt, så nu må jeg hellere se at få gjort noget ved det.
Hvad er mine muligheder? Er det helt fint at køre på hvis jeg trækker det ud og der ikke er hul (ikke taber luft) ? Eller er det 100% et nyt dæk?
Ville være lidt ked af at skulle have nyt dæk, da der jo som man kan se er massere af kilometer endnu.
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 188
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Dog ser det på billedet ud til, at der er ved at være slidt firkantet, så med mindre du får kørt nogle flere sving, så skal det alligevel snart kasseres. Men kan også være kameravinklen der snyder.
jul 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Jeg har lige trukket det ud, og den var heldigvis ikke mere en mm længere end hvad man umiddelbart kunne se..
Alt er helt tæt endnu, så det er jeg glad for
Mht firkantede dæk er jeg desværre godt påvej dertil, da jeg tydeligvis er lidt af en kylling, kombineret med rigtig meget motorvejskørsel. Dog skulle der gerne være en del kilometer endnu på trods af det, inden de bliver decideret firkantet, så tror også kamera vinklen snyder lidt.
Tak for hjælpen!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Så HVIS det begynder at sive.. kan du vælge at bruge denne løsning..:
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Dak-og-slange/Reparationssat-dak-2000022836/
Lige nu kører jeg rundt med en plug fra december, da jeg kom ud for en vildfarne popnitte..!
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/off-topic/305059-a_plug_in_the_but___
Det er nu 11350 km siden, og den holder fint.. intet mærket til pluggen
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.467
jul 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Søm i slidmønster (bagdæk)