Blev påkørt igår af en kvinde. Blev påkørt igår af en kvinde.
Blev påkørt igår af en kvinde som ikke overholdte hendes ubetinget vigepligt, kørte kun ca. 30kmt, med min kæreste bag på, da vi kun er 3-4 meter fra hende vælger hun at køre direkte ud foran os, jeg prøver at undvige men damen "kællingen" fortsætter længere ud og jeg bremser hårdere og smider cyklen, så både jeg selv og kæresten flyver og glider en tur, heldigvis kørte vi ikke engang de tilladte 50kmt, men både min skulder, hofte og knæ har det af lort, og ja cyklen har smadret alle skjoldene og lidt mekanisk.
nu ska jeg jo så ha fundet ud af med forsikring med cyklen, tøjet og evt. hva med mistet arbejdsfortjeneste.
er der andre ting man ska sikre sig og ha styr på der må næsten være andre herinde der har stået i samme situation, og det ska lige siges at jeg tilkaldte politi med det samme bagefter så der ikke sku komme noget på den front og der var masser af vidner.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 52
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.954
Ifølge statistikken står kvinder for 93% af den slags færdels forseelser.
… Og dette trods at rattet ikke engang sidder i deres side.
Et held at du ikke kom mere til
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
Ang forsikring er jeg sikker på at der skal være en politiraport, som det ser ud ar du jo selv ringet til politiet i denne sag. Og vil jo sige,fler vidner kan jo kun styrke jers sag om at ulykken blev forsaget af bilist pga vigeplikten, og at ni kørte under .tilladt hastighed.
Skal jo nok udfylde en skadesanmeldese også klarer forsikringen resten med modparten som være involveret i ulykken.
Held og lykke!
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 15 Svar: 182
Hun skal melde det til sit forsikringsselskab, og at hun har været éne om skylden.
Så skal du have din cykel over til en forhandler, så den kan blive takseret, og så en forsikringsmand kan godkende skaderne/repeationerne/totalskadning
Derudover skal du have tilsendt en skadesrapport fra forsikringsselskabet, hvori du udfylder hvad der er sket (endda med tegninger) og ydermere hvad der er blevet beskadiget på grund af ulykken.
Tabt arbejdsfortjeneste vil blive gjort op, når du er i stand til at varetage dit arbejde igen.
Derefter går det efterhånden sin sags gang.
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 6 Svar: 13
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.380
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 1 Svar: 23
mvh
apr 2012
Følger: 34 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 48
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.675
apr 2012
mar 2012
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 53
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
Hvordan tager din kæreste det? Tør hun godt køre igen?
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Ansvar _Skal_ alle køretøjer på vej have.. Og det er så dit forsikring selskab kan betale din kørefejl, som kan have forvoldt skade på andres køretøjer derude i trafikken.. F.eks hvis du bakker ind i en ny Ferrari.. Så dækker den skaden på Ferrarien men ikke din bil eftersom det er din fejl.
Kasko er samme system.. Men selvom det er din fejl at du bakker ud i en ny ferrari. Så dækker den også skaden på din egen bil..
Det der er så skønt ved alle jo nettop har minimum ansvar.. Er hvis du bare holde dig til reglerne og kører fornuftigt.. _Burde_ det altid være ham der laver en fejl i sin kørsel, hvis ansvarsforsikring skal betale for skaden på dit køretøj.
apr 2012
ja hun er okay hun ville selv ha taget kortet her til september og tror jeg osse stadig planen er :o) men en lille pause ska hun nok ha
mar 2012
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 53
Mange tak for svaret
aug 2011
Det er også langt billigere og er altid en vurderingssag alt efter hvor meget ens eget køretøj jo nettop er værd - kontra den ekstra sum der skal betales for kasko osv. osv.
Jeg købte min første bil og MC til billige penge nettop for at slippe for kasko og kunne køre lidt antisitet op kun på ansvar.. Og skulle jeg køre ind i et træ må det koste hvad det koster.. Men har jeg ikke fortrudt til dato.
aug 2011
Min far blev i torsdag kl 5 om morgenen klippet af en lastbil i et kryds der valgte at skifte bane.. Bom ind i lygtepælen.. Han var så heldig at en cyklist stoppede lastbilen og fik tilkaldt ambulance og politi til stedet.. (Punkteret lunge og brækket ribben)
Hvad angår skader på køretøj osv. osv. Skulle han kontakte lastbilens forsikringsselskab og de skal så vurdere sammen med politiet. Hvor skylden ligger og hvem der skal hoste op..
Så har du ikke fået ringet til hendes selskab er det med at få det gjort og fortælle om din bid af lagkagen.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.196
Det er den tid et velforberedt ungt menneske mellem 16 og 20 overhovedet kan reagere på!!!!!!!
Alle I genier hold nu op - hvis et almindeligt menneske overhovedet når at reagere, så er det med krybdyrhjernen - angrib, flygt eller spil død!!!
Trådstarter vælger at spille død og hiver i bremsen - er der noget som helst mærkeligt i det???
Godt, der ikke skete mere:-)
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
Jeg kender også mang gode MC kørere med god reaktion, men vi skal jo huske på at vi allesammen reagerer forskelligt uafhæning sitsuationen vi kommer ud i. Så den med at passe på når vi allesammen køre derude, tja kender vi jo godt.
Jeg ved at 99.9% af MC'isterne her inde mener det bedste og måske at man ikke altid for formuleret sig på den bedre måde (mig selv inkluderet), men så længe vi altid kan give en forklaring til "statment så at sige" er vel alt godt!
@Rask,
Surt visste ikke din cykel være custom painted og lig fornygligen fået det lavet, rigtigt ærligt, men igen som man ved ting kan erstattes dog, men håber alt går smidigt for dig og at du snart er rask
apr 2012
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
man kan ringe til noget advokathjælp hvor du får mener det er 15 min gratis, hvor du kan spørge ind til hvad du skal gøre, jeg ville nok sætte en advokat på, kan være heldig at det er med i din eller modpartens forsikring, og så kan du jo bare hyre landets bedste på deres regning (den fejl mine forældre begik var at tage en lokal, kunne have hevet meget mere hjem til min side)
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
Man kan vist ikke sige at det var helt det han gjorde..
Spille død = gøre ingenting og håbe på det bedste
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.196
det kan du muligvis have ret i - jeg tænker bare lidt anderledes situationsbestemt - 30 kmt er over den maksimale hastighed et menneske fra naturens hånd kan præstere - den første fysiske reaktion er derfor nok at komme ned i fart:-)
jo spille død, er muligvis lidt misvisende som udtryk, men der er i hvert fald tale om en limbisk reaktion:-)
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 854
aug 2011
I den sagde med min far sidste uge.. Der ringede han til eget forsikrings selskab. Og de sendte ham prompte videre til modpartens forsikringsselskab..
(Der var også politi på sagen)
Og resten er præcis som du fortæller der.. Men er jo nok lidt forskelligt fra selskab til selskab
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 854
Det må så være forskelligt fra selskab til selskab. Da jeg havde mit uheld for nogle år siden talte jegaldrig med modpartens selskab og der var også personskade.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 52
Det derfor det sutter at have ansvar hvis det er dig der bliver kørt ned
Det samme gælder indbo, bortset fra at her behandler de det som "kasko" det vil sige dit selskab henter pengene hos modparten (hvis du ikke har indbo, eller du har for stor selvrisiko skal du selv hente pengene hos modparten).
aug 2011
Lyder rigtigt nok.. For er er der også kun tale om ansvar..
Nu må vi se om det jo så sutter som du siger.. For går ud fra det jo i sidste ende er politi rapporten der afgøre sagen... Om det så er ansvar eller kasko burde jo være fløjtende hvis det ikke er selvforskyldt.
apr 2012
håber sku den blir færdig før Træf på toppen, ellers må jeg sku tvinge dem til at leje en cykel til mig det ka sku ikk passe at ens ferie ska ødelægges så må de punge de par tusinde ud så jeg ka leje en cykel. men det ka man sku sikkert ikke.
Blev påkørt igår af en kvinde.