1.914 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Blev påkørt igår af en kvinde. Blev påkørt igår af en kvinde.

Blev påkørt igår af en kvinde som ikke overholdte hendes ubetinget vigepligt, kørte kun ca. 30kmt, med min kæreste bag på, da vi kun er 3-4 meter fra hende vælger hun at køre direkte ud foran os, jeg prøver at undvige men damen "kællingen" fortsætter længere ud og jeg bremser hårdere og smider cyklen, så både jeg selv og kæresten flyver og glider en tur, heldigvis kørte vi ikke engang de tilladte 50kmt, men både min skulder, hofte og knæ har det af lort, og ja cyklen har smadret alle skjoldene og lidt mekanisk.

nu ska jeg jo så ha fundet ud af med forsikring med cyklen, tøjet og evt. hva med mistet arbejdsfortjeneste.

er der andre ting man ska sikre sig og ha styr på der må næsten være andre herinde der har stået i samme situation, og det ska lige siges at jeg tilkaldte politi med det samme bagefter så der ikke sku komme noget på den front og der var masser af vidner.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blev påkørt igår af en kvinde.
  • #1   3. jul 2012 Ny transport i form af kompensering til klippekort( hvis du er tvunget til bussen). Og husk at hjelmen altid skal erstattes.

• #2   3. jul 2012 Det er imponerende med kvinder og biler.
    Ifølge statistikken står kvinder for 93% af den slags færdels forseelser.

… Og dette trods at rattet ikke engang sidder i deres side.

Et held at du ikke kom mere til

• #3   3. jul 2012 Det er sku kedligt, godt at ni begge slap fra det med minimale person skader,på trods det er træls. God bedring til jer begge 2 og håber alt ordner sig.

Ang forsikring er jeg sikker på at der skal være en politiraport, som det ser ud ar du jo selv ringet til politiet i denne sag. Og vil jo sige,fler vidner kan jo kun styrke jers sag om at ulykken blev forsaget af bilist pga vigeplikten, og at ni kørte under .tilladt hastighed.

Skal jo nok udfylde en skadesanmeldese også klarer forsikringen resten med modparten som være involveret i ulykken.

Held og lykke!

• #4   3. jul 2012 Selvsamme scenarie har jeg været udsat for, dog uden politi indblandet.

Hun skal melde det til sit forsikringsselskab, og at hun har været éne om skylden.
    Så skal du have din cykel over til en forhandler, så den kan blive takseret, og så en forsikringsmand kan godkende skaderne/repeationerne/totalskadning

Derudover skal du have tilsendt en skadesrapport fra forsikringsselskabet, hvori du udfylder hvad der er sket (endda med tegninger) og ydermere hvad der er blevet beskadiget på grund af ulykken.

Tabt arbejdsfortjeneste vil blive gjort op, når du er i stand til at varetage dit arbejde igen.

Derefter går det efterhånden sin sags gang.

• #5   3. jul 2012 30 km i timen, bremser hårdt og tager en flyvetur ????

• #6   3. jul 2012 Ja Bodie det slog også mig.... Men er i grunden sagen underordnet. Dog ville jeg foreslå at finde en parkeringsplads og træne lidt på smiley

• #7   3. jul 2012 Tja Bodie, Jeg glemte da en gang skivebremselåsen på min 250, og jeg endte da ovenpå tanken.

• Finn I
    Finn I Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 5 Følgere: 1 Svar: 23
    #8   3. jul 2012 ADVOKAT ADVOKAT ADVOKAT- altid, du kan få modpartens forsikring til at dække omkostningerne indenfor rimelige grænser.

mvh

• #9   3. jul 2012 drenge hvis i ka bremse ned fra 30kmt mens i er ved at gasse op på 3 meter med en bag på så er i sku en del bedre end mig :o) lad os sige det sådan her "ingen" ku ha unviget den bil da det var en meget smal gade og en modkørendebil også var tilstede.

• #10   3. jul 2012 Jo jo, men han skal sgu da lige nå at reagere, har selv prøvet det samme med 50 km/t iført fuld mundering, men på sooteren.

• #11   3. jul 2012 hmm ja advokat ville måske være en ide :o)

• #12   3. jul 2012 hey nu er jeg ikke så meget inde i det forsikrings halløj smiley hvis man bliver på kørt eller der er en der som eksempel bakker ind ens motorcykel, skal man så selv have kasko forsikring eller dækker mod partens for de skader de nu har forvoldt ?? smiley

• #13   3. jul 2012 Det er godt nok træls det er altid træls men nu har du jo lige fået malet din cykel så er det altså ekstra træls... Det bliver en ret dyr omgang når den skal "custom" males?
    Hvordan tager din kæreste det? Tør hun godt køre igen?

• #14   3. jul 2012 #Mikkel H

Ansvar _Skal_ alle køretøjer på vej have.. Og det er så dit forsikring selskab kan betale din kørefejl, som kan have forvoldt skade på andres køretøjer derude i trafikken.. F.eks hvis du bakker ind i en ny Ferrari.. Så dækker den skaden på Ferrarien men ikke din bil eftersom det er din fejl.

Kasko er samme system.. Men selvom det er din fejl at du bakker ud i en ny ferrari. Så dækker den også skaden på din egen bil..

Det der er så skønt ved alle jo nettop har minimum ansvar.. Er hvis du bare holde dig til reglerne og kører fornuftigt.. _Burde_ det altid være ham der laver en fejl i sin kørsel, hvis ansvarsforsikring skal betale for skaden på dit køretøj.

• #15   3. jul 2012 ja mega træls når man lige har lagt så meget arbejde i den og nu går der jo herre lang tid før jeg får "den" cykel jeg vil ha igen,

ja hun er okay hun ville selv ha taget kortet her til september og tror jeg osse stadig planen er :o) men en lille pause ska hun nok ha

• #16   3. jul 2012 Nick (København) S
    Mange tak for svaret smiley jeg har nemlig valgt kun at have ansvar på min gamle cykel så skulle lige være sikker..

• #17   3. jul 2012 #Mikkel H
    Det er også langt billigere og er altid en vurderingssag alt efter hvor meget ens eget køretøj jo nettop er værd - kontra den ekstra sum der skal betales for kasko osv. osv.

Jeg købte min første bil og MC til billige penge nettop for at slippe for kasko og kunne køre lidt antisitet op kun på ansvar.. Og skulle jeg køre ind i et træ må det koste hvad det koster.. Men har jeg ikke fortrudt til dato.

• #18   3. jul 2012 #RASK .

Min far blev i torsdag kl 5 om morgenen klippet af en lastbil i et kryds der valgte at skifte bane.. Bom ind i lygtepælen.. Han var så heldig at en cyklist stoppede lastbilen og fik tilkaldt ambulance og politi til stedet.. (Punkteret lunge og brækket ribben)

Hvad angår skader på køretøj osv. osv. Skulle han kontakte lastbilens forsikringsselskab og de skal så vurdere sammen med politiet. Hvor skylden ligger og hvem der skal hoste op..

Så har du ikke fået ringet til hendes selskab er det med at få det gjort og fortælle om din bid af lagkagen.

• #19   3. jul 2012 30 km i timen, det giver en reaktionstid på knapt et halv sekund.

Det er den tid et velforberedt ungt menneske mellem 16 og 20 overhovedet kan reagere på!!!!!!!

Alle I genier hold nu op - hvis et almindeligt menneske overhovedet når at reagere, så er det med krybdyrhjernen - angrib, flygt eller spil død!!!

Trådstarter vælger at spille død og hiver i bremsen - er der noget som helst mærkeligt i det???

Godt, der ikke skete mere:-)

• #21   4. jul 2012 Kan kun være enig i det sidste postering som Knud skriver. Det Rask spørge om er jo forholden rundt om forsikringsvis hvordan man griber det hele an, vi allesammen ved/kender at man som MC'ist kan blive udsat for meget dårligare sager i trafiken "Desværre" smiley og vi er jo serføligen taknemmlige at der ikke sket Rask og kæreste mer i lige dette tilfælden.

Jeg kender også mang gode MC kørere med god reaktion, men vi skal jo huske på at vi allesammen reagerer forskelligt uafhæning sitsuationen vi kommer ud i. Så den med at passe på når vi allesammen køre derude, tja kender vi jo godt.

Jeg ved at 99.9% af MC'isterne her inde mener det bedste og måske at man ikke altid for formuleret sig på den bedre måde (mig selv inkluderet), men så længe vi altid kan give en forklaring til "statment så at sige" er vel alt godt!

@Rask,

Surt visste ikke din cykel være custom painted og lig fornygligen fået det lavet, rigtigt ærligt, men igen som man ved ting kan erstattes dog, men håber alt går smidigt for dig og at du snart er rask smiley på benen igen smiley

• #22   4. jul 2012 Mange tak for svaret Hans, ja vi ska nok komme på benene igen lige nu er jeg bare pisse sur over det lækre vejr vi har i århus de her dage og så ikke have min cykel at nyde dem på :o( og ja det tar sku nok lidt ekstra tid at få cyklen på benene igen når den er lidt custom rundt omkring, men bare den kommer op og køre så ska jeg nok få den fin igen det er nu følelsen af en tur ved vandet jeg savner mest.

• #23   4. jul 2012 blev også meget ned med 60 km/t på scooter

man kan ringe til noget advokathjælp hvor du får mener det er 15 min gratis, hvor du kan spørge ind til hvad du skal gøre, jeg ville nok sætte en advokat på, kan være heldig at det er med i din eller modpartens forsikring, og så kan du jo bare hyre landets bedste på deres regning (den fejl mine forældre begik var at tage en lokal, kunne have hevet meget mere hjem til min side)

• #24   4. jul 2012 Knud:
    Man kan vist ikke sige at det var helt det han gjorde..
    Spille død = gøre ingenting og håbe på det bedste smiley

• #25   4. jul 2012 Christian G:

det kan du muligvis have ret i - jeg tænker bare lidt anderledes situationsbestemt - 30 kmt er over den maksimale hastighed et menneske fra naturens hånd kan præstere - den første fysiske reaktion er derfor nok at komme ned i fart:-)

jo spille død, er muligvis lidt misvisende som udtryk, men der er i hvert fald tale om en limbisk reaktion:-)

• #26   5. jul 2012 jaja

• #27   5. jul 2012 Det er din indbosforsikring der dækker udstyret. Når der har været politi på er der optaget rapport og det siger du bare til din forsikring, så kontakter de selv politiet for at få oplyst rapportnummeret hvis ikke du selv har det. Og så burde det gå helt af sig selv. Du behøver ikke kontakte modpartens forsikringsselskab det gør dit selskab.

• #28   5. jul 2012 #Lotte Kampmann O

I den sagde med min far sidste uge.. Der ringede han til eget forsikrings selskab. Og de sendte ham prompte videre til modpartens forsikringsselskab..
    (Der var også politi på sagen)
    Og resten er præcis som du fortæller der.. Men er jo nok lidt forskelligt fra selskab til selskab

• #29   5. jul 2012 Nick:

Det må så være forskelligt fra selskab til selskab. Da jeg havde mit uheld for nogle år siden talte jegaldrig med modpartens selskab og der var også personskade.

• #30   5. jul 2012 Det har ikke noget med selskabet men forsikringen at gøre. Kasko forsikringer tager dit forsikringsselskab sig af. Da det jo er deres penge de henter hjem hos modparten.
    Det derfor det sutter at have ansvar hvis det er dig der bliver kørt ned smiley
    Det samme gælder indbo, bortset fra at her behandler de det som "kasko" det vil sige dit selskab henter pengene hos modparten (hvis du ikke har indbo, eller du har for stor selvrisiko skal du selv hente pengene hos modparten).

• #31   5. jul 2012 #Frederick

Lyder rigtigt nok.. For er er der også kun tale om ansvar..

Nu må vi se om det jo så sutter som du siger.. For går ud fra det jo i sidste ende er politi rapporten der afgøre sagen... Om det så er ansvar eller kasko burde jo være fløjtende hvis det ikke er selvforskyldt.

• #32   5. jul 2012 ja har snakket med mekaniker og fået den ud til Pro bike i Lystrup, kunne selv vælge og har et par kammerater der anbefalede dem, så nu venter jeg på taksator og se hva han sir.

håber sku den blir færdig før Træf på toppen, ellers må jeg sku tvinge dem til at leje en cykel til mig det ka sku ikk passe at ens ferie ska ødelægges så må de punge de par tusinde ud så jeg ka leje en cykel. men det ka man sku sikkert ikke.

Kommentér på:
Blev påkørt igår af en kvinde.

Annonce