2.350 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Kører du for stærkt? Kører du for stærkt?

Er der andre som har det som mig, der generelt kører en smule for stærkt, mere eller mindre hele tiden, simpelthen fordi, at selv den midste MC kalder på fart?

Når man kører på motorvejen og der er plads nok, kan man nemt blive besat af fartdjævlen. Man går fra at tænke, og til at køre på en stærk følelse af spænding og frygt. Det er meget interessant, hvad det er der sker. Der skal ikke meget til, før jeg begynder at føle denne spænding. Men det kommer jo også an på, hvad man kører på. 160 km/t på min lille GS 450 føle ret hurtigt, mens det nok ikke føles af det helt store, på en Honda Blackbird.

Hvordan ville du beskrive fartdjævlen i dig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører du for stærkt?
  • #1   4. jul 2012 Alti Alti... smiley
    I bil er der to positioner på speederen i top eller i bund smiley , dog under fornuftige forhold... host host..

På mc er det afhængit af humør nogen gange er det fedt bare at cruise med 40 - 60 km/t ned af strandvejen, andre gange må man lige dytte af "the black prince" for at komme forbi..

• #2   4. jul 2012 ALI ALTI. Hæ, har set ham på youtube. Lidt af en fruitcase/klaphat.
    Jeg kan huske da jeg kørte på min TDR125 og så en dag, lejede jeg en Honda VF700. Noget af en forskel fra min lille 125cc. Den fik nogen tæsk og uden kåbe og med 180 km/t over storebælt.. Der var sgu BLÆS på..

• #3   4. jul 2012 fladt out....

• #4   4. jul 2012 Jeg køre ihvertfalde 85 km/t nogle gange.. men så går det fanme også godt!

• #5   4. jul 2012 At køre stærkt på en GS450'er er relativt - på min R1'er er det noget man smiler af.

Hvis du har brug for "spænding" kan du finde nogle øde veje med gode sving. Der er ikke så stor risko for, at blive klappet af Stasi - og du risikerer ikke andres liv og lemmer.

• #6   4. jul 2012 Hastighed er relativt. Stationær hastighed er relativt kedelig. Det sjove er ac- & decelleration - uanset gennemsnitshastigheden. Jeg har det langt sjovere på min XRR med 50-110 end jeg havde det på min 1000RR med 250+

• #7   4. jul 2012 Jeg kan godt sige dig, at en GS450 er ikke sådan at spøge med;-)

• #8   4. jul 2012 Er desværre begyndt og køre omkring de 200 på arbejde hvergang ude på motorvejen.. Desværre.

• #9   4. jul 2012 Stortset alt for stærkt mindst en gang på hver tur; men nu har jeg solgt og ingen mc mere. Er faktisk både glad og forundret over, at jeg stadig har mit kørekort (og min sundhed for den sags skyld) i god behold; men man (jeg) tænker sku ikke så meget over det, når der lige skal blæses igennem gearene, hvor allerede 1. gear er nok til en fartbøde, selv på motorvejen... det ER sku bare for sjovt smiley

• #10   4. jul 2012 Har kun en lille 250'er. lå mellem odense og svendborg i weekenden med håndtaget i bund. ..den kan jo maks 170 ca. ingen biler. ..bliver bidt en smule af fart, men det er nu også fordi den ikke kan køre hurtigere jeg gør det.. smiley ...Så må jeg jo hellere udnytte den fuldt ud.

• #11   4. jul 2012 Aldrig.. Det er jo ULOVLIGT ! smiley
    Men når jeg ikke har min mor bagpå, sniger den lille Bandit sig nogle gange op på 85 når det går ned af bakke..

• #12   4. jul 2012 ..Har det også sådan.. Hellere køre 10-20 km/t for stærkt end at ligge og køre 10 km/t for langsomt. ..Kører jeg under det tilladte pga. folk ligger og kører søndagstur eller lign, så bliver jeg hurtigt ufokuseret og har hovedet og tankerne alle andre steder end vejen. ..Når jeg kører for stærkt koncentrere jeg mig ikke om andet end vejen og har hele tiden foden halvvejs over mod bremsen.. smiley

..gør det dog ikke i byerne.

• #13   4. jul 2012 Som Kleen skriver, så er det accelleration og decelleration der er det sjove. Men nu er min topfart også ret begrænset smiley

• #14   4. jul 2012 Jeg kører altid kun for stærkt nogen gange... men sjældent!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #15   4. jul 2012 I min verden er det ikke farten der er sjov - 300km/t ER prøvet af og det fangede mig ikke mere end de 8-10 gange jeg prøvede det.

Men acceleration kan jeg få flere tankfulde benzin til at gå med, da en V2 bare leverer kræfterne på en så direkte måde at det giver gåsehud.

Når jeg kører, er det kun ude på de øde landeveje med god oversigt, at der bliver kørt frisk til - og jo mere snoet og kuperet terrænet er, jo bedre.
    Det er muligvis en af årsagerne til at mine "kun" ca 130hk stadig er mere end rigeligt til mig.

• #16   4. jul 2012 tja da jeg havde min gsxr gik det da næsten altid for stærkt når der var plads til det , folk der spugrte til tophastigheden fik altid ærligt svar (244 rigtigekmt) og så spurgte de altid om man havde prøvet det ? når man så svarede ja , et par gange om ugen : så var man stemplet som noget der burde være låst inde ?
    blev dog kureret for en stund i regnvejr da den gik sidelæns med godt over 120 (overhaling på motorvej)
    men fart er sgu en sjov størrelse

kald mig endelig for FÆ og det der er værre , men sådan kørte man dengang da man var i 20erne

• #18   4. jul 2012 Elsker motorvejen og høje hastigheder. Jeg hører også til i en af dem som stadig er forundret over at jeg stadig har kortet:-)

• #19   4. jul 2012 Når jeg kører på motorvej kører jeg ca. 140, og så nogle gange giver jeg bundgas op til 260 måske og så ned til 140 igen.

• #20   4. jul 2012 Jeg kører generelt 60 i byen, og 90 - 100 på landevejen. Motorvejen ligger jeg ca. 140.
    Men det er kun hvis muligheden er der. Hvis der er tæt trafik, så følger jeg selvfølgelig trafikken.

• #21   4. jul 2012 Jeg har heldigvis endnu aldrig kørt for stærkt, men passer nu også meget på ikke at gøre det,da jeg har kone, børn og sågar børnebørn.
    Til gengæld hænder det, at jeg overskrider de latterligt lave generelle hastighedsgrænser uden for byzonerne.
    Kan prale med at have fået et klip for 105 km/t på en øde lige landevej uden sideveje.
    Til orientering er det 5 km/t over lovlig hastighed i Tyskland.

• #22   4. jul 2012 Endte også på en vej ude på landet med voldsomme sving og masser af grus og minimal brede og intet udsyn. Der måtte man køre 60. ..et stykke længere væk var der et mindre sving med perfekt asfalt og udsyn, hvor de anbefalede MAKS 40.. Mange steder er hastighedsgrænsning skudt i hovedet.. Man skal jo overholde dem ellers er det jo ikke sikkert.. iflg. sagkyndig..

..ja er det mere farligt at køre 100 herhjemme end det er i tyskland, på landevej?

• #23   4. jul 2012 Farten er en ting, og ja hvem kommer ikke til at høre lidt mere end det på skiltet? hehe.. Men er blevet meget mere til at holde hastigheden under KLIPPE grænsen, da mit pap er ved at være mere eller mindre perforeret med 2 klip smiley øvøv, tager KUN et år og så har jeg 2 klip igen smiley

God sommer

• #24   4. jul 2012 ..arrh lige denne vej tror jeg ikke du ville ende på. smiley ..jeg mødte den på cykel og der var følelsen ved at holde halvdelen af fartgrænsen, forfærdelig! ..Kører ellers gerne over de 60, påtrods af de små hjul :o)

Har set din video, men det her var meget værre en de veje. smiley

• #25   4. jul 2012 Jeg kører aldrig "for" stærkt, kører dog konsekvent hurtigere end det man må, men det er sjældent FOR hurtigt, det er desuden kedeligt at køre på 90% af de offentlige veje

• #27   4. jul 2012 Jeg køre aldrig mere end loven tillader, og syntes alle dem der bryder hastighedgrænsen er nogle værre baryler som burde have taget sit kørekort...

Og nu vil jeg gå ud og pudse min glorie, og nulstille min tophastighed på min kørecomputer inden nogle påstår jeg er fuld af løgn smiley

• #28   4. jul 2012 Mr- T. Du laver vel heller ikke Wheelie på offentlig vej? smiley ..Det er jo ulovligheder! smiley

• #29   4. jul 2012 Alti´

• #30   4. jul 2012 Kører aldrig hurtigere end forholdende tillader, og altid inden for færdselslovens rammer......

• #31   4. jul 2012 Farten er underordnet, det er momentet der er sjovt at lege med......

• #32   4. jul 2012 i byen gøre jeg ikke, og heller ALDRIG ved vejarbejde!!
    Men ellers, så får den nok en lille bønne mere, end den burde :b

• #33   4. jul 2012 Ikke i by og ved vejarbejde, men accelerationen er klart det fedeste smiley

• #34   4. jul 2012 Stramt kabel alti alti. !
    Kan ikke gøre for det, de fleste cykler går bare bedst ved 100/120 kmt.

• #35   4. jul 2012 Har også fundet mig et små lækre ruter med fede sving og ingen trafik, der findes bare ikke noget bedre

• #37   4. jul 2012 Forkert spørgsmål i forkerte forum , men prøv Nimbus klubben !

• #38   4. jul 2012 Alexander P... Køre på baghjul?? hvem mig?? kunne jeg da aldrig finde på... Ham på mit profilbilled er øhh bare en jeg kender.... eller noget smiley

PIS!! Øhhh går lige ud og pudser glorien igen...:D

• #39   7. jul 2012 Suzuki Savage - aldrig for hurtigt. moment TOP hast. 130:D
    Honda CBR - ALTID for hurtigt
    VS intruder - moment moment moment
    FZR 1000 - Alt alt alt for hurtigt.. Denne prøvede jeg at ramme 270 på speedo, ikke noget for mig!

CB600 - meget blandet, alt over 150 er ikke særligt behageligt, men den der med cruise 110 og så et spark i røven til 220 og så ned igen gør jeg tit..
    Tilslutter mig iøvrigt David L.R - det er meget forskelligt, en god gang cruise kan jeg sagtens nyde lige så meget som en vild acc. og baghjul og sving og alt det, med damen bagpå er det reeeen cruise og hygge.. alene går det faktisk for stærkt altid..

• #40   7. jul 2012 ..samme her. Er der nogen bagpå, så kan det kun gå for langsomt.. smiley ..holder mig ihvertfald et lille stykke under det tilladte når jeg har passager med.

• #41   7. jul 2012 Kørte 20km/t på Seg'en i skoven idag... Det var sgu vildt !!!

• #42   7. jul 2012 i byen kører jeg pænt, men på landevejen får den noget havre, jeg har endnu ikke fået en bøde på den men når jeg får en, blir den gemt og brugt i salgsmaterialet når jeg skal sælge en dag..:)

• #43   8. jul 2012 I byerne og v. dårlige forhold tager jeg det roligt, dog på landeveje eller hvor muligheden byder sig kører jeg hyppigt en smule stærkere end trafikken, for at ikke ligge ved bilisterne.
    hvis jeg har mit eget tempo mister jeg ikke koncentrationen smiley tankerne flakker hurtigt hvis jeg bare er endnu en brik i trafikken

• #44   10. jul 2012 pænt i byen, helst ikke på motorvejen, men gerne frisk hvor vejen drejer.

I bil: ren morfar, det er kun et transportmiddel, det er destinationen der tæller, hvor på mc er det turen, op i røven hvor man ender

Kommentér på:
Kører du for stærkt?

Annonce