18.466 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

BMW k100* nogen ulemper? BMW k100* nogen ulemper?

hejsa.. har sku meget kig på en ældre k100, men hvad er der at sige om modellen positivt og negativt? Synes de lader til at være skudsikre og køre en evighed af kilometer. Vel ikke just sporty og sving-glad, men dens solide konstruktion af drivtøjet synes mig meget tiltalende.. Skal man gå efter sådan en oder was? nogen dårlige årgange? kendte fejl osv. osv. please comment folks


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW k100* nogen ulemper?
  • #1   11. jul 2012 Der samler sig olie i cylinderen, når den står på sidebenet. Det giver lidt røg i starten med tilhørende olieforbrug. Ellers så er det en stærk cykel.

  • #2   11. jul 2012 Et ordentligt skrummel, kedelige køreegenskaber og absolut ingen følelse af hvad der sker nede ved vejen. Det må kunne gøres bedre, selv i den klasse. Hvad med noget boxer i stedet? Der har motoren da i det mindste en smule charme.

  • #3   11. jul 2012 tjah... kan nu godt lide den summen en fire-cylle har og synes boxerne ser endnu tungere ud. Skal siges jeg har vægten til at ku' tumle med en tung maskine, og min drøm på mc er det lange træk i en eller anden retning. Tænker også generelt på BMW'er, dem med kardan og ingen bundkæde i motoren, altså en masse tandhjul og aksler istedet. Vil da kigge på boxerne også, mener bare på stående fod at de koster et hak mere.

  • #5   11. jul 2012 Bund solid, en rigtig slider og en perfekt lang tur´s mc. Kan larme lidt ved forkæde / strammer når den er kold.
    Hvis den ikke fungerede perfekt så brugte polisen den nok ikke i så mange år.
    Ang. køreregenskaber, så handler det mere om hvem der kører den smiley
    Fik en sjov historie fra Isle of Man fra en der kan finde ud af at give gas. De blev overhalet af en lokal gut på en K100 med en bag på, og fangede ham aldrig.


  • #6   11. jul 2012 Jeg har selv været bidt af den nøgne K100's udseende, men efter nærlæsning af flere artikler kan jeg se at den mindre K75 anbefales i noget højere grad. Mest grundet færre vibrationer og lavere vægt.

  • #8   11. jul 2012 Hej Sven K

    Jeg ejer en BMW K 100 RS med 16 ventiler og ABS. Den er fra 91. Faktisk en inporteret politicykel fra Burmingham. Den er en ubeskrivelig slider. Den fortsætter hvor andre må slippe. På spørgsmålet om dens kvikhed findes der en engelsk beskrivelse; It´s quick but not fast. Den er 3, 8 sek om at nå de 100 og jeg har kørt 230 km/t på den med sidetasker og topboks. Stellet slingre ikke så meget som 1 mm. Heller ikke i høje hastigheder. Dens moment gør, at den accelerere vildt i 5 gear fra 80 km/t. Det er korrekt, at den skal "tæmmes" med lårene, hvis den skal køre stærkt i de små sving på bivejene. Den fungerer hele tiden. Kører som den skal og jeg er superglad for den. Den kører mellem 16 - 22 km/l afhængig af stilart. Den billigste kasko får du i forsikringsselskabet IF. De tegner kun MC-forsikringer på BMW & Suzuki


  • #9   12. jul 2012 Go respons.. lige præcis den slags info jeg var ude efter. "bund solid og ik til at slide op" er de sødeste ord i mine ører smiley Kigger også på K75, men synes bare den mangler lidt kraftoverskud. Design og udseende synes jeg er helt perfekt på K-modellerne, er en smule forelsket faktisk smiley Go historie fra Isle of Man, som siger mig man bare skal tumle den grundigt. Har også selv set et skrummel af en BMW på jyllandsringen, og den blev sgu kastet rundt med. Jeg ku ik følge med, men var også noget af en rookie, da det var i forbindelse med kortet. Mange tak for respons gutter, nu vil jeg kigge målrettet efter en K'er og køre lidt testpilot hos en forhandler.. aner jo ik hvordan den er mellem benene smiley

  • #10   12. jul 2012 Hej igen Sven K
    Er glad for at du kunne bruge svaret til noget. Har lidt ekstra til dine overvejelser. Hvor underligt det end lyder, så er der ikke mange K100RS der har kørt mere end 50.000 - 100.000 km på 20 til 25 år. Det lyder for godt til at være sandt og det er det for det meste også. Der bliver generelt snydt med speedometeret. Det har jeg læst om flere steder. Hvis du selv er teknisk uerfaren, så tag en kyndig ven med. Få taget en kompressionstest når I står og kikker på den. Det er en nem og hurtig test. Hør hvordan motoren går. Få dokumentation for, hvornår knastkæden er skiftet. Køb for Guds skyld modellen med de 16 ventiler = 4. pr. cyl. Den er fra 1990 - 1992. Det er virkelig en rap satan med et gevaldigt kraftoverskud. Den har også ABS og det er dejligt for sikkerheden. Hold øje med potten. Den kan ruste igennem hvor de 4 afgangsrør er svejset til bagpotten. Der er også en lille "mellempottedåse" under motoren. Se at det hele er pænt og fri for rust. En ny udstødning koster nemlig 8.000 kr. ex. montering og de findes stort set ikke som genbrugsdele. Hold øje med stenslag på forgaffelrørene. Nye rør koster 5.000 kr ex montering. Genbrugsrør i fin stand koster knapt det halve. Jeg har monteret gummimuffer på mine rør, for at undgå stenslag. Får du brug for fif, råd, vejledning mv kan du skrive til mig på Farleopold@hotmail.com. Jeg ved hvor ting og sager kan skaffes til "en lille penge" smiley


  • #11   12. jul 2012 Ang. udstødning, skulle det blive nødvendig med en udskiftning, så køb en Remus det kan gøres for 3500 og så lyder den bedre smiley

  • #12   12. jul 2012 uha.. ja, sådan er det vel med en model som sjældent går i stykker.. dyre reservedele. Har tilføjet dig som "Ven" Palle-Michael. Mht. faktisk at købe en bimmer, har det desværre lidt lange udsigter pt. men kan godt lige at være godt orienteret og kende skidt fra guld. Igen tak.

  • #13   13. jul 2012 Hej Ole L

    Jeg kender ikke noget til den Remus udstødning som du henviser til. Har du selv erfaring med den?. Det lyder jo som en fantastisk mulighed; Halv pris - bedre lyd mv. Jeg har læst et sted, at BMW K100 RS med de 16 ventiler netop er så kraftfuld fordi timingen med den originale udstødning er perfekt. Gælder det samme for Remus. Hvad har du at sige om det og kan du henvise til Link med test. Jeg vil virkelig gerne følge din anbefaling hvis motoreffekten ikke begrænses. Mange hilsner PM


  • #14   14. jul 2012 Hej Palle
    Jeg købte den i Tyskland over ebay.de. Den får en betydelig bedre lyd, mere bas uden at larme, og den er tüv godkendt. Ang. effekt så skulle den give lidt mere, men mærkede ikke det vilde. Men det jeg gik efter var et bedre udseende i stedet for den grimme firkantede potte.
    Hvis du kun monterer overgangs-stykket uden selve potten så lyder den rigtig rå uden at det bliver for meget, efter min smag smiley
    Men prøv ebay.de


  • #15   15. jul 2012 Hej igen Ole

    Tusinde tak for dine anbefalinger og fine råd. Jeg har lige "hørt" bimmere med Remus på firmaets hjemmeside. De lyder rigtig godt. Mit originale udstødningsrør er desværre af den sindsyge dyre runde model (8.000 kr) og ikke af den billigere firkantede model. Så måske bliver jeg Remus ejer. I Hvert fald takker jeg rigtig mange gange for hjælpen :-).

    Mange hilsner
    Palle-Michael


  • #16   17. jul 2012 ,,


Kommentér på:
BMW k100* nogen ulemper?

Annonce