18.466 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
BMW k100* nogen ulemper? BMW k100* nogen ulemper?
hejsa.. har sku meget kig på en ældre k100, men hvad er der at sige om modellen positivt og negativt? Synes de lader til at være skudsikre og køre en evighed af kilometer. Vel ikke just sporty og sving-glad, men dens solide konstruktion af drivtøjet synes mig meget tiltalende.. Skal man gå efter sådan en oder was? nogen dårlige årgange? kendte fejl osv. osv. please comment folks
0 synes godt om
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
maj 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 405
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
Hvis den ikke fungerede perfekt så brugte polisen den nok ikke i så mange år.
Ang. køreregenskaber, så handler det mere om hvem der kører den
Fik en sjov historie fra Isle of Man fra en der kan finde ud af at give gas. De blev overhalet af en lokal gut på en K100 med en bag på, og fangede ham aldrig.
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.845
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
Jeg ejer en BMW K 100 RS med 16 ventiler og ABS. Den er fra 91. Faktisk en inporteret politicykel fra Burmingham. Den er en ubeskrivelig slider. Den fortsætter hvor andre må slippe. På spørgsmålet om dens kvikhed findes der en engelsk beskrivelse; It´s quick but not fast. Den er 3, 8 sek om at nå de 100 og jeg har kørt 230 km/t på den med sidetasker og topboks. Stellet slingre ikke så meget som 1 mm. Heller ikke i høje hastigheder. Dens moment gør, at den accelerere vildt i 5 gear fra 80 km/t. Det er korrekt, at den skal "tæmmes" med lårene, hvis den skal køre stærkt i de små sving på bivejene. Den fungerer hele tiden. Kører som den skal og jeg er superglad for den. Den kører mellem 16 - 22 km/l afhængig af stilart. Den billigste kasko får du i forsikringsselskabet IF. De tegner kun MC-forsikringer på BMW & Suzuki
maj 2005
jun 2011
Er glad for at du kunne bruge svaret til noget. Har lidt ekstra til dine overvejelser. Hvor underligt det end lyder, så er der ikke mange K100RS der har kørt mere end 50.000 - 100.000 km på 20 til 25 år. Det lyder for godt til at være sandt og det er det for det meste også. Der bliver generelt snydt med speedometeret. Det har jeg læst om flere steder. Hvis du selv er teknisk uerfaren, så tag en kyndig ven med. Få taget en kompressionstest når I står og kikker på den. Det er en nem og hurtig test. Hør hvordan motoren går. Få dokumentation for, hvornår knastkæden er skiftet. Køb for Guds skyld modellen med de 16 ventiler = 4. pr. cyl. Den er fra 1990 - 1992. Det er virkelig en rap satan med et gevaldigt kraftoverskud. Den har også ABS og det er dejligt for sikkerheden. Hold øje med potten. Den kan ruste igennem hvor de 4 afgangsrør er svejset til bagpotten. Der er også en lille "mellempottedåse" under motoren. Se at det hele er pænt og fri for rust. En ny udstødning koster nemlig 8.000 kr. ex. montering og de findes stort set ikke som genbrugsdele. Hold øje med stenslag på forgaffelrørene. Nye rør koster 5.000 kr ex montering. Genbrugsrør i fin stand koster knapt det halve. Jeg har monteret gummimuffer på mine rør, for at undgå stenslag. Får du brug for fif, råd, vejledning mv kan du skrive til mig på Farleopold@hotmail.com. Jeg ved hvor ting og sager kan skaffes til "en lille penge"
maj 2008
maj 2005
jun 2011
Jeg kender ikke noget til den Remus udstødning som du henviser til. Har du selv erfaring med den?. Det lyder jo som en fantastisk mulighed; Halv pris - bedre lyd mv. Jeg har læst et sted, at BMW K100 RS med de 16 ventiler netop er så kraftfuld fordi timingen med den originale udstødning er perfekt. Gælder det samme for Remus. Hvad har du at sige om det og kan du henvise til Link med test. Jeg vil virkelig gerne følge din anbefaling hvis motoreffekten ikke begrænses. Mange hilsner PM
maj 2008
Jeg købte den i Tyskland over ebay.de. Den får en betydelig bedre lyd, mere bas uden at larme, og den er tüv godkendt. Ang. effekt så skulle den give lidt mere, men mærkede ikke det vilde. Men det jeg gik efter var et bedre udseende i stedet for den grimme firkantede potte.
Hvis du kun monterer overgangs-stykket uden selve potten så lyder den rigtig rå uden at det bliver for meget, efter min smag
Men prøv ebay.de
jun 2011
Tusinde tak for dine anbefalinger og fine råd. Jeg har lige "hørt" bimmere med Remus på firmaets hjemmeside. De lyder rigtig godt. Mit originale udstødningsrør er desværre af den sindsyge dyre runde model (8.000 kr) og ikke af den billigere firkantede model. Så måske bliver jeg Remus ejer. I Hvert fald takker jeg rigtig mange gange for hjælpen :-).
Mange hilsner
Palle-Michael
maj 2005
BMW k100* nogen ulemper?