{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Forsikre drømmen - Hvordan gør I? {{forumTopicSubject}}

Rent hypotetisk, hvordan gør I når i har fundet Jeres drømmecykel og så finder ud af at en kaskoforsikring f.eks koster 15000-20000 kr/årligt?

Hved godt det er et spørgsmål om økonomi og temperement, men er der mange her som ansvarsforsikre "dyret" istedet, og derefter bombardere cyklen med gps-overvågning - spyball alarm m.m. for at få Deres drømmecykel alligevel?

Eller vil i hellere sove trygt om natten, og undlade at købe den, og tænke "måske i næste liv"?

Hvordan er stemningen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikre drømmen - Hvordan gør I?
  • #1   16. jun 2006 tja, jeg har ikke købt DRØMME cyklen endnu, da jeg lige er startet op, som MC kører..

    jeg har købt en suzuki GS500FK5, og jeg skal/gir 13,400,- i forsikring.

    så for mig lyder de 15,000 - 20,000 ikke af meget hvis det er drømme cyklen, ved selvfølelig ikke hvor mange år du har haft en MC forsikret, for er det mere ind 5 år, så syntes jeg det er dyrt....

    men jeg ville aldrig køre rundt på en MC der havde kostet mig mere ind 20-25,000,- uden kasko...

    Knuz Bettina


  • #2   16. jun 2006 Man køber den!! Min 10'er var min drømme cykel, betalte over 25 kg det første år fordi jeg var under 30, men ville aldrig droppe kasko, og selvom der er kasko på kræver forsikringen os en masse som gps og startspærre med mere...

    Koma


  • #3   16. jun 2006 Der er jo rigtig mange forsikringsselskaber, så gå i krig med at ringe til alle dem du kan finde og der ud fra kan du jo så se hvad den billigeste pris er, er det stadig for dyrt må du jo bare vente nogle år inden drømme cyklen kan komme i hus for med den pris du nævner der kan det jo ikke være mange år du har haft kørekort.

    Jimmy K


  • #4   16. jun 2006 Hej Martin.

    Hvis jeg må være så fræk at spørge hvad giver du så nu om året for din kasko efter du er blevet 30 år?, for en
    ZX10R, må vel betegnes som en superbike, og ser forsikringsselskabet det der R i enden, ser de jo rødt smiley


  • #5   16. jun 2006 Hvis det er et spørgsmål om ancinitet, ville jeg købe en ældre udgave af drømmecyklen (med ansvar), og ellers vente til forsikringen bliver billigere. Har du prøvet at kime de forskellige forsikringsselskaber ned?

  • #6   16. jun 2006 Betaler 10.000 for min med kasko...

    Ville ikke køre på den med ansvar alene, det er simpelthen i mine øjne for dumt, plus 10.000 ikke er helt sindsygt, når jeg tænker over hvor meget nogle giver for deres biler... Altså de yngre billister smiley


  • #7   16. jun 2006 Jeg tror jeg ville købe den og så nøjes med ansvar. Hvis man skal give næsten 20,000,- i kasko så kan man jo hente en magen til uden afgift hvert andet eller tjedje år for det beløb som man ellers skulle have givet i forsikring.
    Det eneste man så ikke må smadre det er stellet.


  • #8   16. jun 2006 Kører på ansvar til ca. kr. 1.500 kr. om året ...

    13.400 om året for en GS 500 ... det er sgu da helt vildt !!! Kan du ikke få det billigere et andet sted??

    Nogle selskabet kører med 20% i selvrisiko ved tyveri .. dvs at han har betalt en halv cykel, hvis den alligevel bliver stjålet... så har jeg svært ved at se det fornuftige i det ...

    Men OK, bor man i Kbh. eller Århus ville jeg nok heller ikke være tryg ved en ansvar ....


  • #9   16. jun 2006 Hej Jimmy.

    Har haft mc- og bil kørekort i 13 år (er 31 år), men har ikke over længere perioder haft registreret en motorcykel i mit navn (Kun 2 måneder for at være præcis)


  • #10   16. jun 2006 Jeg forsikrer og financierer samme sted. 4800 i kasko med 2 års ancennitet og jeg er under 30.

    For mig at se er det den eneste måde at få sig en ordenlig cykel til anstændige penge.


  • #11   16. jun 2006 Hej Mark.

    Hvor gør du det igennem.

    Kan betale mc'en kontant, men at finansere den og så få en billig kasko, det kunne måske være løsningen!


  • #12   16. jun 2006 hej henrik prøv at kontakt fair for de flytter gerne din ancinitet fra bil over på mc. jeg har selv kun haft mc kort siden 04 og jeg er 32. hos dem fik jeg 6års ancinitet på mc ud af 8år i bil i eget navn. mvh allan h

  • #13   16. jun 2006 hej sebastian
    jeg har ringet rundt til alle forsikringsselskaber jeg kunne finde, og der var 3 der ville forsikre den.....
    det første sted skulle jeg gi. 13,600
    det andet sted skulle jeg gi, 32,000
    så ringede min far til det selskab jeg nu en gang har alle mine andre forsikringer i og spurte hvor meget jeg skulle gi når jeg havde så mange forsikringer i forvejen, 8,500,-.

    så købte jeg cyklen og vi ringede ind til forsikringsselskabet igen, for at bekræfte, at det blev den MC jeg havde købt, nu skulle jeg så lige pludselig give 11,350,- fordi de havde set forkert på deres såkaldte "rang indeling"... vi er alle mennesker og vi kan alle fejle, så tængte ok....
    men da regningen kom var den på 13,400,-, vi ringede ind og brokkede os, men hvad hjælper det???? IKKE EN SKID...
    måtte pænt hoste op....----


  • #14   16. jun 2006 jeg skal give 1089 kr om året for min på ansvar den er lige faldt 200kr. mvh allan h

  • #15   16. jun 2006 drømme cyklen. de fleste kan ha råd til en cykel til 1500 og 2500 i månedlige afdrag . MEN BANG. så smadre forsikringen det hele. sårn har de fleste det vist,. men håber du finder en løsning

  • #16   16. jun 2006 Betaler ved kasse 1....

  • #17   16. jun 2006 Henrik..

    Hvis du har haft kørekort i 13 år og har haft bil forsikret lige så længe uden skader, så forstår jeg heller ikke den dyre pris.
    Jeg køre selv mc på 3 år og sidste år havde jeg en GSX-R 750 og gav 8.900 hvis jeg ville have en GSX-R 1000 skulle jeg give 9.800 på det tidspunkt havde jeg jo kun kørt i 2 år og var kun 31 år men havde så også haft bil forsikret i 13 år uden skader og en GSX-R 1000 regnes jo nok for at være blandt toppen hvis vi snakker forsikrings pris.

    Men prøv da lige at komme lidt nærmere hvad det er for en cykel vi snakker om, så kan folk jo komme med eks. på samme cykkel..

    Jimmy K


  • #18   16. jun 2006 Carsten du køre jo også som om cyklen er stjålet !!

    Køre man stille og roligt ude at tage for mange ture over marken, så holder jeg på ideen med ansvar til unge mennesker !!

    Og til dig bettina: "få så den kaskoforsikring af i en fart" Du betaler 13,400 kr. årlig og har sikkert en selvrisiko på ca. 5000 kr.... og din cykel koster vel. ca. 50.000 kr. så det er kun 30.000 kr. du risikere....


  • #19   16. jun 2006 hmm, det lyder underligt. Prøv GF, da jeg købte min MC overførte de uden diskussion min ancinitet fra bil over til MC forsikringen. De er også rimelige med priserne, dog mener jeg ikke at de forsikrer over 1000 cc.

  • #20   16. jun 2006 havde de opført sigådan over for mig, havde jeg flyttet hele lortet med det samme !.....skriftligt, og i en meget usober tone smiley

  • #21   16. jun 2006 jeg skal gi 1215kr for ansvar. og jeg HAR DRØMMECYKLEN!

  • #22   16. jun 2006 Mc'en jeg har kig på er en brugt (privat) yamaha yzf r1 fra 2003.

    Jeg har som sagt haft mc- og bil-kørekort i 13 år. Har dog ikke haft registreret en bil i mit eget navn andet end ca. 2 år og en motorcykel i 2 måneder :). (aldrig haft skader). Men har dog altid kørt i bil, igennem mit arbejde og i min kærstes bil (ikke registret som bruger) men den tror jeg ikke forsikringen æder.


  • #23   16. jun 2006 Jeg købte den cykel jeg ville have og fik presset forsikringen noget ned smiley

    René


  • #25   16. jun 2006 bettina> jeg forstår heller ikke du vlæger kasko, når cykelen ikke er dyrere, ville jeg ikke betale så meget i forsikring..



  • #26   16. jun 2006 Jeg skal til køreprøven på onsdag, og skal snart have fundet mig en SV650...har været ved at undersøge forsikringspriser på sådan én. Jeg er 28 og har kørt skadefri bil i 10 år ( i hvert fald mine egne biler :o) Skal give ca. 5300,- for kasko, men skal samtidig flytte alle forsikringer med. :o( Bare fordi GF ikke vil give kasko til personer under 30.

  • #27   16. jun 2006 Jeg er 20 år. Jeg ringede til Tryg forleden dag og spurgte hvor meget det ville koste mig at forsikre en Ducati 748. Det blev så 43.000 kr årligt med en selvrisiko på 13.000 kr mener jeg det var. Det mente hun da også var for meget jeg skulle betale og rådede mig til at købe noget mindre i kraft og udseende. Men hvad gør man når man virkelig gerne vil have sin drømmecykel!!?

    Personligt kan jeg ikke vente med at køre den cykel jeg virkelig gerne vil have. Hvorfor skulle jeg gå ud og bruge 30K på en gammel cykel også alligevel forsikre den til ca. 15.000 kr/årligt som førstegangsbruger. Så vil jeg hellere give de ca. 10.000 kr mere i forsikring om året, få en kasko forsikring også køre den maskine man bare ikke kan leve uden.

    For helt seriøst jeg er kun igang med mit MC kørekort nu og jeg føler mig afhængig af at sidde på en motorcykel og bare mærke suset i kroppen (og også folk der kigger en ekstra gang).

    hAzE


  • #29   16. jun 2006 giver 5100 for kasko på min drømmecykel, en zx9r fra 98, jeg er superelitebilist både på bil og mc hos thisted amt.. og jeg har kun kørt mc i tre år.
    men det var med ansvar i GF.. men tre år hos dem så er man elitebilist..
    leif.


  • #30   16. jun 2006 Tja vil du have en vild cykel i min alder, 20, så glem alt om kasko. Omkirng 50.000 ville det koste mig at forsikre den jeg har nu, så det er jo hen i vejret!
    Har ansvar ved GF til 2470 kr.. Det billigt smiley


  • #31   16. jun 2006 Køre på 6. år nu og har kun haft et alvorligt uheld til ca 14000 kr. på en gs500e. Jeg har aldrig haft kasko, da det i mine øjne aldrig ville kunne betale sig, så længe man er under 30 år. Hvis man er bange for at få stjålet sin skat, så kommer man langt for 20.000 kr i tyveri-sikring. Jeg vil personligt hellere sikre min cykel end give pengene til forsikringen.
    Hvis man er bange for at køre galt, så kør ordentligt og med omtanke. Sørg for at ramme idioten, der trækker ud foran dig, så hans forsikring betaler.
    Jeg kan måske godt se det fornuftige i at få en forsikring til en ny cykel til 200.000+ men den venter jeg med til forsikringen er til at tale med.
    Fik engang tilbudt en kasko på min sv650s til 33000. Den kostede så kun 80.000 brugt :-).


  • #32   16. jun 2006 Jeg er så heldig at jeg arbejder i en bank, hvor vi også har forsikring. Så jeg pressede vores forsikringskonsulent hvilket gjorde at jeg rykkede to præmietrin op, hvilket svarer til ca. 7000 ned i pris. Sådan gør man det.

    Har man en mc som der bare er en lille smule race over så stiger præmien betragteligt iforhold til en chopper.


Kommentér på:
Forsikre drømmen - Hvordan gør I?

Annonce