1.457 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Norge VS Harzen Norge VS Harzen

4 gutter afsted fredag morgen til søndag eftermiddag,
Hvis det bliver til Norge kører vi til Ålborg torsdag aften...
1 fra Ålborg, 1 fra Sønderborg og 2 fra Kolding.
det skal være gode veje, flot at se på og bare ende med at blive en super fed tur!

Hvor skal vi hen??????
input, forslag osv bare skyd løs:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Norge VS Harzen
  • #1   4. aug 2012 Har været i norge på mc tur dog ikke Harzen, men Norge er FANTASTISK

• #2   4. aug 2012 Slå plat og krone - intet er at foretrække frem for det andet......og så kan i ta' den anden tur næste år.

• #3   4. aug 2012 Søren: ham i Ålborg har lige kørt rundt der oppe i bil og har fortalt os at vi kan få den fedeste tur der oppe, jeg tænker bare fartkontrol!!! Har hørt det kan live dyrt i Norge!

James: har tænkt det samme! for så har vi jo bare planlagt 2 ture:)

• #4   4. aug 2012 Norge, Harzen er jeg ikke vildt imponeret over.

• #5   4. aug 2012 Harzen, så sparer i færgen og den tid der går med der

• #6   4. aug 2012 Norge er lækkert og fuld af små veje op og ned. Så det ville jeg vælge.

Men evt. hvis det er med kort frist, så tjek vejret de to steder?

• #7   4. aug 2012 norge,så sparer i den skide motorvej til harzen.
    har lige været der i 4 dage, super veje og skide godt vejr, så turen fejlede ikke noget
    men de 700km på motor vej er sku ikke sjove ......
    norge er mindst lige så godt som harzen, og hvis du ellers kører pænt i byerne skal du ikke bekymre dig om fartbøder ude på de små veje......

• #8   4. aug 2012 hvis i sejler fra hirtshals til kristiansand, er i på de fede veje 15 min efter færgen

• #9   4. aug 2012 jeg har været i hartzen. syntes sgu det var røvsygt

• #10   4. aug 2012 Begge steder er fede! Men ville klart vælge Norge da man slipper for den lange tur på motorvej!
    Og som skrevet ingen politi på de små veje..

• #11   4. aug 2012 Har lige været i Harzen på en vandretur, kanont lækkert område og puha civic'en fik sgu noget gas.

Men hvis man bliver blitzet der nede, det høre man da ikke for? gør man ?

• #12   4. aug 2012 Skal måske lige sige vi har 520km fra Kolding til harzen hvor den sidste del vil blive gennem bjergene. Fra Kolding er der 270 til Hirtshals hvor så kan sejle og køre videre i Norge...

• #13   4. aug 2012 Hey Rune....

Norge er klart federe og flottere ! I har dog kun en weekend, og derfor ville jeg vælge Harzen. Der er der masser af fede veje også, samt en utrolig flot natur! Har dogværet både i Norge og Harzen på en weekend, så alt kan lade sig gøre smiley

Hvis i vælger Harzen, er der jo også en mulighed for at tage hovedvejen, og slippe for Elbtunnellen.
    Du kan se fotos/turberetninger/Video på vores hjemmeside.
    www.motorcykeleventyr.dk

• #14   4. aug 2012 Rene J, Nu er jeg klar over at du normalt er ganske bombastisk, men efter 10 dage i Norge er jeg nød til at spørge hvorfor landet er røvsygt?

Hovedvejene har masser af gode lange sving og nærmest alle mindre veje er fulde af sving. Vi kørte mest på mindre veje hvor der typisk ikke var mere end 100-200 m, mellem hvert sving, som altså var lige fra 50 til 180 grader. Og ikke mindst benytter de sig ikke af vejlapninger som vi gør herhjemme. Asfalten er sgu i orden.

Dernæst skal man kigge langt efter et venligere folkefærd. Biler der holdt ind for at spørge om der var noget i vejen hvis det virkede sådan, campingpladser der gav rabat fordi vi var på mc kun med telt (vi var fire og fik overnatning for 200 kr. i alt) samt både campingpladser og almindelige butikker som tilbød os at vi bare kunne overføre betaling når vi kom hjem. .. For ikke at nævne slikkepinde af campingfatter et sted smiley

• #15   4. aug 2012 En roulade koster 16 nkr....

Og hvad naturen angår, så er de fleste andre nu enige om at den er fin. Man kan også kigge i mit fotoalbum. Jeg ved ikke hvilket land du vil fremhæve for fin natur hvis ikke Norge, men jeg har selv boet i Sydfrankrig, og den natur er Norge da i hvert fald fuld ud på højde med.

• #16   4. aug 2012 René j har du været i norge siden du kalder deres natur kedelig ?

• #17   4. aug 2012 Norges natur kedelig????

Anyways - har selv lige været en tur til Norge med en bekendt, det var sgu en fed oplevelse, flot natur, dejligt små snoede veje. Priserne - ja, det en lille smule dyre i Norge end i Danmark, men forskellen er meget lille.

Har dog aldrig været i/ved Harzen så kan ikke forholde mig til det.

• #18   4. aug 2012 Var i Harzen i foråret, næsten en tradition, har været der vel 8 gange. Kanon gode veje, og nu er alt jo ikke mc kørsel, gode øl og billig mad, det tæller også efter en hel dag på mc.
    Jeg hentede nogle ruter her,
    http://www2.harzpoint.de/motorrad/harz-motorradtouren.html
    Så var det jo eller bare med at komme derudaf.
    Kan kun anbefales.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #19   4. aug 2012 Harzen... altid....og man behøver ikke at køre Autobahn hele vejen. Men omvendt, så tager turen jo ingen tid vs. "at sejle", så det argument holder bestemt ikke! Desuden synes jeg, at Harzen har en langt bedre "kultur" hvad angår overnatning, bespisning og drikke. Man finder ikke lignende Gasthof kultur - og da slet ikke i Norge!

• #20   4. aug 2012 hans : kan du køre til harzen fra hjørring på 3 timer ??? jeg har 15 min til færgen og
    3,5 timer senere er der fede veje !!! det tager 7 -8 timer at køre til harzen, på motorvej
    og det sutter max røv i min verden !!! men du har helt ret ang kultur,mad og overnatning
    Men hvis man har 3 dage tilrådighed ville jeg vælge norge til hver tid !! vrådal er et super område på mc, og hvis man vælger vrådal hotel, behøver man ikke tænke på mad og drikke hjemme fra

• #21   4. aug 2012 Norge...ingen tvivl om det.

• #22   4. aug 2012 For dælen i gør det ikke nemt for os! I er jo total splittet!!!!
    Nok med en overvægt til Norge:)

Men vi ender nok ud i at vi lader vejrguderne bestemme hvor vi skal hen! Vi tager nok der hen hvor der er bedst vejr, og hvis det er lige godt bliver det nok Norge. Med mindre vi vil heller vIl spise og drikke lørdag end at køre mc:)

Men tak for jeres beskeder ind til videre. Og hvis der er andre der har mere de vil tilføje så bare skyd løs:)

• #23   4. aug 2012 kig evt i mine norge-albums, så skal man vist ikke sige mere smiley

• #24   4. aug 2012 Jeg er i Norge og de veje jeg kører på er kedelige, men vejen fra Kristinsand til Stavanger, de er fede, af landevejen, husker ikke lige om det er E39 de kalder den.

• #25   5. aug 2012 Rene det er også det vi gør! Kører der hen hvor det bedste vejr er, og så tager vi det andet sted næste år:)

• #26   2. jan 2013 Harzen er for fed, har været der en gang, og tager helt sikker af sted derned igen , vi er 2 der køre derned, dog har vi mc-erne på en mc-trailer derned,,, Norge har jeg ikke været, men sikkeret ikke et sted jeg tager hen,.. Norge = koldt . Harzen = varme.. smiley

• #27   2. jan 2013 altså, koldt eller varmt, det er altså efter hvor heldig du er , har kørt rundt i harzen i over 30 grader og rundt i norge i 25 .Har dog også prøvet et par gange nmed noget regnvejr i norge.....Kender et par stykker der var i harzen sidste år, efter 4 dage i plask regnvejr,siddende på hotellet , kørte de hjem igen...... så det er vist 50-50 .....

Kommentér på:
Norge VS Harzen

Annonce