640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

ZX6R 2010 erfaringer ZX6R 2010 erfaringer

Hej alle sammen...

Jeg har gang i opsparingen til en ny cykel da jeg af andre grunde tidligere blev nødt til at sælge min zx6r 636 ´04model... smiley

Jeg overvejer lidt om jeg skulle byde ind på nogle af de blå kampagnemodeller af zx6réren fra 2010 som efterhånden bliver solgt til rimelige penge!

Jeg var rigtig glad for min gamle 636, men er lidt nervøs hvordan den nye motor ligger i forhold til den gamle storebror?

Er der nogle af jer der har erfaring fra den model/årgang som vil dele lidt ud? Jeg har ikke prøvekørt modellen endnu, men er bare faldet for tanken om den ikke kan være værre end den gamle hehe... Og så er det da fristende med en helt ny cykel med 0-km til den pris...

Men lad mig høre om jeres erfaringer med modellen.
Hilsen Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ZX6R 2010 erfaringer
  • #1   10. aug 2012 Prøvede den ude ved Rydberg, og den er fandme lækker, men godt nok også kompromisløs, og helt igennem en racer, gad godt at have en, for den er fandme fed, men hvis jeg skal være ærlig så er min 636 nemmere at leve med til hverdag.

• #2   10. aug 2012 Hvad tænker du helt specifikt på? Er den hårdere i affjedringen? Skal den have flere omdrejninger for at levere noget? Er kørestillingen mere aggressiv?... Hvad er vi ude i...

• #3   11. aug 2012 Ved kun at anmeldelserne var meget positive. Den vandt flere tests og blev netop fremhævet for at være brugbar på landevej. Det var første model med big piston forgaffel. Jeg tror det er toppen af poppen og prisen slår jo alt i klassen. Jeg så en ny til 125K. Kawasakis problem her var vist timingen (finanskrisen).

• #4   11. aug 2012 Det lyder da meget godt!

En af konkurrenterne som jeg har overvejet er en ad de mange udstyrsspækkede gsxr 750 k7 som ligeledes findes med lave km tal og til foræringspriser... Hvordan ligger ninjaen sammenholdt med 750eren? Suzukien er jo lidt ældre, men med lidt større motor...?

• #5   11. aug 2012 Suzukien er meget rost. Den har så aldrig haft de 150hk Suzuki påstår. Måske snarere 120. Motoren er nok det eneste der ville få mig til at kigge på Suzukien, og jeg har jo en svaghed for Ninja smiley Begge er sikre valg, men jeg ville tage Kawasakien medmindre du er ude i en ny Suzuki hvor den både har big piston og Brembo bremser. Og med hensyn til udstyr på en brugt, afhænger det så også af hvad for udstyr der er tale om, men jeg skal nok holde mine meninger om miniblink mv. for mig selv smiley

• #6   11. aug 2012 Jeg hælder også mest til kawaen - men nok primært fordi jeg allerede har haft en ninja, og man nok bliver skadet lidt alt efter det erfaringsgrundlag man nu engang har...

Designmæssigt er jeg nok også mest til ninjaen - ikke fordi det er det ultimative design de har lavet (der er jeg mere til en 07 R1 hvis jeg havde penge nok) men nok også lidt fordi jeg synes der er så dælens mange af de gixxere...

Min største bekymring var nok mere om ninjaen var så race-præget i forhold til 03-04modellen at den skulle ringe ud i rpm hver gang for at der skete lidt, og at kørestillingen ville være så aggressiv at jeg ikke gad køre længere ture på den på hyggebasis...

• #7   11. aug 2012 Min zx6r fra 07 har dårligere mellemområde end 636 motoren, men 09 modellen skulle være bedre. Men selvfølgelig er det en racer, screamer engine smiley Kørestillingen burde være til at teste af. Og så tænk over testen: Hvilken vil du være stolt af at hive frem af garagen, glæde dig over at eje når du går og vasker osv? Det betyder også meget, for hvis kun fornuften skulle råde blev det vel en ER6 eller SV650. Held og lykke.

Kommentér på:
ZX6R 2010 erfaringer

Annonce