{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.191 visninger | Oprettet:

Min "nye" cruiser hyler!? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har i den forgangne uge solgt min Zx6r 636 2002 og istedet købt mig en Kawasaki Vn900 Classic fra 2010 - Virkeligt en lækker maskine, kører super og efter der er kommet en vance og hines udstødning på mv. så er det en fornøjelse!

Men, men, for der er et lille men, selvom jeg er stor fan af Kawasaki og derfor også er blevet ved mærket, så har de nogen gange nogle lidt pudsige lyde(de fleste kender vel til kawasaki`s tikken!) - Vn900`eren, den hyler istedet..! Hmmm

Jeg tog fat i forrige ejer, han sagde den altid havde gjort det, jeg er blot 2. ejer, forrige købte den fra ny i 2010. Han fortalte at hans kammerats gjorde det samme og mekanikeren sagde at det gjorde de bare!

Men det er ikke et svar jeg lige sådan kan stille mig tilfreds med! smiley

Efter grundig søgen på nettet fandt jeg mange andre med samme issue, for nogens vedkommende skyldes det en defekt stator(den der genererer strøm til batteri og alle de elektriske dele - Men hyletonen der skulle være anderledes og mere "metallisk" Ligeledes skulel der opstå en "knasende" lyd fra området omkring statoren - Det er der ikke!

Her er hvad jeg ved indtil videre: Hyletonen er der ved kørsel, den stiger i styrke(skinger i tonen) efterhånden som gashåndtaget drejes, kobles der ud eller slipper man gassen, ja så forsvinder hyletonen! Vn900`eren har ingen kæde eller kardan, men er remtrukket - Den har dog lige fået nyt bagdæk monteret ved en kawasakiforhandler og remmen blev indstille/justeret i samme ombæring, så den bærer ikke skylden og var det remmen, så ville den også fortsat hyle selvom jeg koblede ud, da der jo stadig er bevægelse i rem og baghjul når den bare triller!

Ja det blev en lidt lang smøre, men det hele skal jo med!

Spørgsmålet er nu, hvad søren der kan være galt, alle gode ideer/forslag eller ligefrem erfaringer med selv samme modtages med glæde! smiley

På forhånd tak!

Har jeg glemt noget info, så bare skriv, så skal jeg fortælle hvad jeg ved! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min "nye" cruiser hyler!?
  • #1   13. mar 2017 Det lyder som statoren, når man læser på www.

    http://www.vulcanforums.com/forums/49-vulcan-900/9705-whining-sound.html#/topics/9705?page=1



  • #2   13. mar 2017 Kan ikke hjælpe dig med problemet...

    Men kan konstatere at vi to har samme sygdom, hvad angår lyde på en mc smiley smiley

    ...og tillykke med den for øvrigt! Det er jo den rigtige vej at gå.


  • #5   13. mar 2017 turboen. smiley

  • #6   14. mar 2017 er det ikke gearhjulene?

  • #7   14. mar 2017 Har selv den lidt ældre VN800 og den hyler på ingen måde. Hvor stor forkel, andet end cc, der er på de to motorer ved jeg så ikke.

  • #8   14. mar 2017 Hvis jeg var en Kawasaki , ville jeg måske også " hyle "........... smiley

  • #9   14. mar 2017 Michael: Ja det kunne det godt lyde som og så alligevel ikke! Jeg må have dækslet af og så jeg bedre kan høre om lyden kommer derfra! Den skulle ganske enkelt brænde af og i flere af de tråde jeg har læst, der har folk hevet statoren ud ofr at tjekke den og selvom den stadig virkede var den måske brændt på overfladen af kobberet 20% rundt - så det kan være meget synligt! Skal bare lige have fat i en ny pakning, så jeg kan samle skidtet igen efter at have kigget !

    Morten C, knallert nej, men fortæl mig lige, den lille 350ccm scooter du har stående, tror du det kunne være noget for en pige på 5år? Jeg leder efter noget min datter kan trille rundt på i indkørslen smiley

    Alfons Åberg: Hvis man løser nettet godt igennem og finder de "rigtige" tråde med kawa mekanikere, så er det du skriver det der er bredest enighed om er problemet! Flere kawasaki mekkere mener simpelthen at gearhjulene går for hårdt i spænd og at det medfører den her højfrekvente tone, der stiger og falder med omdrejninger! Der skulle efter sigende også være en markant forskel på den lyd dette fremkalder og den der kommer når statoren er ved at stå af!

    Flex: Hvornår er din vn800 fra!?

    2 Slow: Arhhhhhh, du kører Suzuki, så forstår jeg bedre! Bare rolig, en dag får du også råd til andet end en budget japaner smiley smiley


  • #10   14. mar 2017 Nu har jeg nu også kørt Kawasaki , men syntes at jeg ville drille lidt...... smiley
    Troede kun det var tøser der hylede........Men stik den en tudekiks , og se om det ikke skulle hjælpe.


  • #11   14. mar 2017 Nu du er så stolt af din Kawa , så er det godt at se at du har oprettet den med så mange gode billeder....... smiley

  • #12   14. mar 2017 Jeg var ikke klar over at der var er udstillingskrav her på siden, eller at det var noget du skulle bruge tråde, oprettet med et helt andet formål, til at sidde og pive over smiley . Skulle jeg få lyst til at oprette min MC med fotos, så gør jeg det og så lover jeg dig at du som den første får besked herom smiley . Indtil da, så må du have mig undskyldt, jeg er igang med at bruge siden her til noget langt vigtigere end som fotogalleri, nemlig som informationskilde til vores allesammen passion og måske en dag der kommer en med et lignende problem, af det jeg har oplevet med min VN'er - Ja så er det også en videnskabsbank man kan søge information i, Smart ik'!? Medmindre da at dette vigtige formål er blevet kvalt af folk der ikke har andet at lave end at crashe tråde og skrive meningsløse samt udstede "ønsker" om at oprette fotogallerier, som man fejlagtigt tror er et krav for at ens tilstedeværelse på sitet kan aceepteres! Meeeeen, det er det ikke og det er da slet ikke noget du behøver bekymre dig om, find du hellere på noget konstruktivt at lave, eventuelt noget der udvider din horisont, sådan i overført forstand! Best of luck skal der lyde herfra - Bon Voyage! smiley

  • #13   15. mar 2017 Min vs700 havde en tikken, jeg havde set mig lidt ond på. Det havde alle de vs'er jeg stødte på igennem tiden.


  • #14   15. mar 2017 Ja det havde bået min Zx6r og den Vn`er jeg nu har fået mig også, tror man får svært ved at slippe uden om Kawasaki`s tikken, hvis man vil køre på en Mc af det mærke! smiley

  • #15   15. mar 2017 Mikkel N: Som sagt er det en ældre model. Det er en 96'er. Jeg ved at din har indsprøjtning og min har karburator, men udover det ved jeg ikke om der er forskel på motorene andet end volumen.

  • #16   15. mar 2017 Flex: Arh den model kiggede jeg faktisk også på, den har et rigtig godt ry og rygte mindes jeg at have læs mig til! Stærk motor, ikke alt for nem til at ire og ruste - Så jeg kan da kun håbe at den er så meget lig din model som muligt! smiley

Kommentér på:
Min "nye" cruiser hyler!?

Annonce