{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

Ali K
Ali K
Tilmeldt:
17. feb 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Hvilken MC skal være min første? :) {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg fylder snart 21, og skal tage MC-kørekort så jeg har det til sommer, hvorfor jeg er nysgerrig for hvilken (brugt) MC jeg kan se frem til smiley

Jeg prøver at give lidt info for at I har noget at anbefale ud fra smiley
- Alder: 21
- Erfaring: Aldrig selv kørt MC, kørt knallert i et år, og bil i 2½ år.
- Budget: Det er ikke helt fast, da jeg gerne venter lidt for at spare op til "den rigtige", men jeg forestiller mig at det ligger mellem 30.000 og 50.000 - det er også "kun" min første MC, så det er vel rimeligt?

Min personlige smag indenfor MC'er er to (ret forskellige) MC-typer:
- Den første er sports-MC'er's pga. design/lyd/følelse, men er i tvivl om komfort/sikkerhed på fx længere ture.
- Den anden mulighed er en cruiser pga. stil/afslappethed/komfort, hvor jeg synes at udseendet på fx Suzukis nye Intrudere er rigtig lækkert.

Mine behov:
- Jeg bor i KBH, så der bliver nok en del bykørsel på arbejde eller bare køreture når vejret er til det. Men det er vigtigt at den duer til længere ture fx til Jylland, når familie skal besøges, eller Tyskland, herunder motorvejskørsel. Så lidt allround gætter jeg på? Måske noget midt imellem de to typer.

Andet:
- Jeg prioriterer især driftssikkerhed og design, som jeg kan lide, højt. Andre vigtige prioriteter er sikkerhed og komfort.
- Bikes med kåbe synes jeg generelt er flottere end uden + komforten ved det.
- Jeg er begynder, men kunne godt tænke mig noget som jeg ikke allerede bliver træt af efter et år. Så gerne noget der også er spændende på lidt længere sigt - jeg kører fornuftigt, selv hvis der er mange HK der kan slippes løs smiley

Småspørgsmål:
- Kan sports-MC'er overhovedet bruges på længere ture fx 3-4 timer ad gangen, eller gør det av?
- Kan cruisere bruges til kørsel på motorvej eller bliver man blæst væk? smiley
- Kan man sige noget om hvor mange CC man skal op på for at en MC er "brugbar" på længere ture herunder motorvej? Og gør det en forskel om man vil sidde 2 personer på cyklen?
- Hvilken type MC mener I er mest passende til mine behov/ønsker? Evt. nogle bestemte modeller.
- Er MC-tøj fra Thansen noget billigt bras eller er det okay kvalitet?

Jeg håber på gode svar og takker mange gange smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken MC skal være min første? :)
  • #1   9. dec 2009 yamaha yzf-r1 smiley


  • #2   9. dec 2009 Småspørgsmål..

    Jeg har ingen problemer med af køre lange ture på min r1.
    feks fra forhandleren til hjem tog ca 4 timer og kørte videre da jeg var kommet hjem..


  • #3   9. dec 2009 Købte min SV´er...
    også min første motorcykel, den er jeg dælme glad for.. nem at håndtere og køre fint på literen.. og samt den er ret tjep derop af..
    alt plus til sådan en smiley

    gav 50k for min.. så det kan du godt finde andre til


  • #4   9. dec 2009 Jep, en sv er værd at kigge efter...

  • #5   9. dec 2009 En brugt SV eller en lidt brugt Hyosung der har lidt sit værditab. En cruiser så kig på Yamaha 650 Dragstar, eller Suzuki 800 Marauder, evt de andre japaneres mellemklasse cruiserer.
    Kawasaki ER6N eller Yamaha FZ6-N kan osse komme i spil.
    Husk at tjekke forsikringen. Du kan osse vælge at køre noget ancinnitet ind de første år ved at købe noget slut 80er, der sker heller ikke så meget rent økonomisk hvis man lige "taber" den.
    For at det ikke skal blive for antikvarisk, holder jeg mig til ikke at købe noget der er ældre end en selv.


  • #6   9. dec 2009 Find 20.000 mere , næste år koster en SV 650S kun 70.000 Kr spritny

    eller køb en brugt næste år når de nye priser slår igennem på brugtmarked :


  • #7   9. dec 2009 mht til at køre lange ture på en sports maskine eller en racer for den sags skyld, det er en smags sag..

    med motorcykel kan man ikke få alt fra alle verdener, man går på kompromis..

    spørgs lyder på om du vil have det skide skægt når du kører sjove ture, med en hidsig motorcykel, der tager massere af omdrejninger, og laver god lyd.. og så gå på kompromis med komforten på de lange ture..

    ELLER om du vil have en motorcykel der er behagelig på de lange ture, men ønsker du så at gå på kompromis når du skal ud og have det sjovt, og altid lige ønsker du havde 10 hk mere, en bedre lyd, bedre køreegenskaber osv osv..

    jeg ved godt hva jeg ville vælge, men min MC er mit legetøj, det er min bili øvrigt også, fuck komforten, selvom man kører til italien med ørepropper når man kører +200.. hehe det var nu en fed tur..


  • #8   9. dec 2009 Kawasaki ER6, SV650 og deslige.

  • #9   9. dec 2009 Du kan ikke bruge nogle af de her indlæg til noget som helst...

    Kig på div markeder og tag så ud og prøv nogle i din prisklasse og køb så den du føler dig bedst på.. Det er den eneste opskrift der findes!

    :-)'

    Mvh. Morten.


  • #10   9. dec 2009 Kig evt på Suzuki GSX 600/750 F, det er en sport touring, svarer meget godt i beskrivelse og pris. Er selv ny begynder og har sådan en og er fuldt tilfreds

  • #12   9. dec 2009 En gammel Fireblade ville sikkert opfylde dine ønsker. Den burde være sjov nok til flere år samt driftsikker.

    Ang. udstyr - At handle MC tøj i T-Hansen kan vel sammenlignes med at handle alm. tøj i supermarkeder. Nogle er tilfredse, og andre får knopper bare at tanken om at blive set i det smiley


  • #13   9. dec 2009 Syntes umiddelbart at en Honda CBR600F4 burde være et godt valg ud fra dine kriterier.

    De kan findes ned til omkring 50k for tiden med de vanvittig lave priser.

    Her for du en rafineret sports/racer med gode touring egenskaber


  • #14   9. dec 2009 Tjek min Supermagna......

  • #15   9. dec 2009 SIger også sv´er. Jeg kunne sagtens køre på min en hel dag uden problemer. Nu er jeg så hoppet på en F4 for at prøve noget lidt anderledes, men stadig med en kørestilling man kan holde ud mange timer i træk.

  • #16   9. dec 2009 cbr 600 f4 , super drift sikker og kører super

  • #17   9. dec 2009 MIN

  • #19   9. dec 2009 Min er til salg.... Den perfekte begynder-MC.... Da der kommer til at gå rigtigt længe inden behovet for opgradering indtræffer.....

  • #20   9. dec 2009 Hvorfor i alverden skulle han lade være med at købe brugt, han får da meget for 50 kilo og tabet bliver mindre, hvis det viser sig at mc ikke lige er ham.

    I øvrigt er der alså mange sælgere derude som er super seriøse.

    Købte selv en FZ6N fra 2007 til den nette sum af 55 kilo Det syntes jeg da er en god pris. Om det skal være en model som min, vil jeg lade være op til andre at rådgive dig om. Dertil har jeg nok kørt for lidt. smiley

    Husk at sætte penge af til tøj og hjelm. Det kan godt rende op i 5000 hvis du er vilig til at købe brugt, ellers skal du nok regne med en del mere.

    Har selv brugt et sæt fra T Hansen til at starte med, det er da fint nok, men jeg syntes ikke det var så udført i kvalitet som annerkendte mærker. Jeg er ikke mærkedyr eller noget, men beskyttelsen ved knæ og albuer er bare et par skaller som lige nøjagtig dækker det de skal, hvorimod det sæt jeg har nu, har beskyttelse ned af armene samt ned af skinnebenet.

    Selfølgelig skal du købe en mc. Og du kan alså få meget godt til 50000 kr


  • #21   9. dec 2009 Inden du køber en CBR600f4 som flere påpeger, så find lige ud af inden, hvad den koster i forsikring. Der er de "roligere" street modeller en del billigere.

  • #22   9. dec 2009 For at være ham den besværlige, har du så overvejet noget motard, ved godt de hverken er cruisere eller rr maskiner, men de kan snildt følge med det meste hvis vejen snor sig og de er en hel del nemmere at have med at køre i byen, opret stilling så du kan se frem og ikke sidder under bilruder eller bøjet ind over et styr og en normalt lavere vægt som kan være virkelig dejligt især som begynder. De taber dog nok lidt ved motorvejs kørsel, men jeg har flere gange køre Falster-København-Falster uden problemer, hvor imod min kamerat på hans ninja måtte stoppe flere gange for at strække ud.

    bare mine tanker


  • #23   9. dec 2009 Tjek osse dmcn.dk hvor der er en masse links til netbutikker og anmeldelser af forhandlere. gå allerede nu ind på www.louis.de og opret et bonuskort. Det er billigere end fætter Hansen, på visse no-name mærker som eg. Probiker.

  • #24   9. dec 2009 En Yamaha FZ6-N eller med kåbe afhængig af hvad du ønsker. Skøn mc med masser af ryk i, langt på literen, og man kan sagtens køre på den i mange timer, og det kan jo være du kan finde en til omkring de 50.000 kr. Nyere teknologi og nyere mc - model efter 04, og så har du altså en fin mc der ser fræk ud og kører rigtig godt, med en kanon motor.

Kommentér på:
Hvilken MC skal være min første? :)

Annonce