{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Hvilken MC skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder,

Jeg skal igang med at tage A2 kørekort som begynder. Jeg er faldet over Honda cx500 c men er i tvivl om jeg vil få for mange problemer med den. Er det bedre at købe en nyere mc og investere flere penge i den? Eller kan det godt betale sig at købe en ældre mc og så investere nogle penge i at reparere den? Ps. Skal bruge den til hverdags kørsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken MC skal jeg vælge?
  • #1   14. mar 2020 Det afgørende for hvor godt et køb, er hvordan den er serviceret igennem tiden.
    Ved 60-70.000km skal den have skiftet stator, knastkædestrammer og vandpumpepakning. Men er det i orden, og den ellers er passet, så er den et fornuftigt køb.


  • #2   14. mar 2020 Tak for svar Jesper,
    Vil det så sige at hvis den er i fornuftig stand og har fået skiftet de dele, at der ikke vil være mange flere reparationer end på en nyere? Og ved du om der er andre ting man ofte støder på af problemer med gamle maskiner?


  • #3   14. mar 2020 for de 10-15 kilo den koster kan det ikke gå helt galt, de fleste passer på dem

  • #5   14. mar 2020 #2: Tjaeee. Der kommer også ting som slidt kardan, nåle i karburatorer, indsugningsgummi osv.
    Men det er en god driftstabil mc, der er let st servicere. Jeg har haft 2 af dem selv


  • #6   15. mar 2020 Uanset hvor god stand den er i, så skal du hvis du køber gamle MCer forvente at der skal bruges noget tid i værksteder med jævne mellemrum! Det er IKKE som en ny MC!?

    Uanset hvor driftstabil den er, så er der stort set altid nogle quirks på gamle MCer og det behøver ikke at være særligt svært at ordne selv, men det skal bare gøres. Så hvis du forventer bare at skulle køre hver dag uden at skulle pille/rode/rage så skal du finde en nyere MC i stedet.


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 123
    #7   15. mar 2020 Køb noget nyere ??

  • #9   15. mar 2020 Tak for de mange svar, jeg har ikke noget erfaring med at rode med motorcykler udover min gamle kreidler knallert. Men jeg har ikke noget mod at sætte mig ind i det. Men det kan godt være jeg skal gå lidt på kompromis med den Honda og købe en nyere og mere pålidelig mc

  • #11   16. mar 2020 de gamle honda er meget slidstærke og pålidelige, så køb du bare sådan en

  • #14   16. mar 2020 #12: Sammenlignet med en ny moderne mc, ja.
    Sammenlignet med andre mc’er fra den tid, så er den ikke slem


  • #15   19. mar 2020 Vælg hvad du har lyst til. En helt ny MC kan have lige så mange problemer som en gammel. Husk lige på at du kan købe en MC med op til 96hk, og neddrosle den til 48hk, så det er ikke fordi at der ikke er noget at vælge imellem.

Kommentér på:
Hvilken MC skal jeg vælge?

Annonce