{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Nikolaj B
Nikolaj B
Tilmeldt:
29. maj 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hvilken MC skal jeg vælge?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har i mange år drømt om at få en tohjulet med lidt mere power end en knallert. Nu har jeg endelig også pengene til at tage kortet, så NU skal det være!! Bare ikke hvis man spørger konen smiley

Jeg er ved at lave lidt budget over hvad jeg skal have, i håbet om at overtale hende til at det er en god ide, så jeg har siddet og kigget lidt på diverse salgssider. Men jeg vil gerne høre lidt anbefalinger til hvad man skal købe, og hvad man skal holde sig fra.

Jeg er 34, og har ikke kørt MC før - knallert kørte jeg til jeg fyldte 18. Jeg er en voksen mand, uden et aktivt dødsønske, så jeg leder efter noget cruiser/chopper/touring - i den stil. Jeg tænker minimum 250cc - maks. 600cc. Prismæssigt håber jeg lidt at finde noget til mellem 10-15.000, og aller helst på Sjælland.

Er der nogen der har forslag til hvad jeg skal kigge efter?
Andre ting jeg skal være opmærksom på?
Gode råd?

Alle gode råd modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken MC skal jeg vælge??
  • #1   29. maj 2020 Hvor høj er du? før at vi anbefaler dig en Kawasaki ER5, og at du så er 2 meter høj smiley

  • #2   29. maj 2020 En Honda NTV650. Motoren holder over 200.000km bare med almindelig service. De eneste fejl den har, er den der skyldes manglende service, og kardantrækket gør hverdagen lettere

  • Nikolaj B
    Nikolaj B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   29. maj 2020 #1 Jeg er 190 høj.

    #2 Den har jeg ikke kigget på endnu, men det vil jeg da lige gøre.


  • #4   29. maj 2020 Få lige noget køretid og noget snak med din kørelærer, inden du lægger dig fast på en bestemt type mc. En chopper kan være et dårligt valg som den første, og eneste, motorcykel.

  • #5   29. maj 2020 Jeg vil anbefale at købe udstyr inden du køber din mc, det er fint du kigger på hvad du vil have og har råd til men husk at udstyr er en post som hurtigt koster flere tusinde (kommer an på hvad og hvor meget du vil have) .. personligt kører jeg altid med fuld udstyr...

  • #6   29. maj 2020 Jeg har aldrig forstået det spørgsmål, kig på mc’er både på nettet og IRL og når du finder den du kan lide er du ikke i tvivl..mc’er køber man med hjertet, hvis det skal være super fornuftigt så køb en bil i stedet for.

  • Nikolaj B
    Nikolaj B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   29. maj 2020 #4 Chopper var måske også så meget sagt - mere cruiser end chopper i hvert fald.
    #5 Godt råd. Jeg har også allerede kigget på udstyr og tøj m.m, så der er budgetteret med det.
    #6 Hvorfor har du ikke det? Jeg har selvfølgelig kigget nettet tyndt, men når man ikke kender ret meget til motorcykler, så kan det være svært at vurdere størrelsen på de forskellige, eller kende til fordele/ulemper ved forskellige typer/mærker.


  • #8   29. maj 2020 Honda VFR 750 F er en fantastisk mc, en allround maskine, der bare kan det hele.
    Måske liiige lidt over dit budget, men du vil ikke fortryde.......


  • #9   29. maj 2020 Kig efter lidt flere penge. 10-15000,- vil formodentlig kun skaffe dig yderligere udgifter og ærgrelser..

  • Nikolaj B
    Nikolaj B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   30. maj 2020 #8 Det er også en fed maskine, men er der ikke lidt "ris-raket" over den? Sidder man behageligt på den, eller ligger man hen over tanken?

    #9 Hvis jeg tager eksemplet fra #8, en brugt Honda VFR 750 F. Jeg har fundet en der har kørt 94.000 hos en forhandler, til 16.000. Min logik siger mig at hvis den er nysynet, som den er, så kan det da ikke være SÅ slemt? Denne er så til salg engros, hvilket ikke er noget problem, da jeg har et CVR-nr, men er det for risikabelt at købe engros ifbm. garanti og reklamationsret?


  • #11   30. maj 2020 Cbr 600, dejlig let kørt motorcykel

  • #12   30. maj 2020 Motorcykler i det pris leje vil der altid komme div reparationer på.
    Utæt dit og dat.
    Slidte bremser og affjedring er ofte noget der skal kigges på.
    Det er ofte motorcykler der ser lidt slidte ud, de har måske stået i et skur, så du vil nok få lidt problemer med elektriske forbindelser og stik der lige skal ses efter.

    Hvis de ting ikke lyder uoverskueligt så bare kig videre i det pris leje.


  • #13   30. maj 2020 Når noget sælges engros, så er det oftest for at undgå garanti og reklamation. Så får du problemer, så står du selv med dem.

  • #14   30. maj 2020 Selv folk med sprit nye mc’er skruer jo rask væk og skifter det ene og det andet, det handler nok mere om at finde den man brænder for at bruge sin tid og sine penge på smiley

  • #15   30. maj 2020 Sikke noget bavl Bertil smiley

    Man får bare ikke flere penge fordi man brænder for lortet vel ??

    Og folk med spritnye cykler skruer jo ikke fordi lortet ikke virker, Men fordi de har røven fyldt med penge som de investerer i ligegyldigt udstyr.. smiley


  • #16   30. maj 2020 Brian, næh..men som jeg startede med at skrive har mc hobby intet med fornuft at gøre som jeg ser det, det er hobby og penge ud af vinduet uanset hvad smiley

    Jeg kan sagtens finde en mc som JEG synes er sjov for 10-15 tusinde kr.
    Så ville jeg købe en gammel offroader igen, jeg savner den XT 250 jeg solgte, gav selv 8000kr for den og havde den i 2 år og solgte den for 7000kr, bevares den var ikke ny men den virkede da og jeg synes ikke jeg skruede noget videre på den..eneste minus var at den var lige motorsvag nok, men for 10-15 tusinde så kunne man finde storebroren jo ! smiley


  • #17   30. maj 2020 Hvad vil du bruge din mc til? Hvilken type kørsel giver dig glæde?

  • #18   31. maj 2020 #10 Nicolai, med styrforhøjere på en VFR, er det faktisk en ganske behagelig kørestilling man opnår.
    2 gange i min mc "karriere" har der stået en Viffer i garagen, og ingen af dem skuffede. Det er langt fra den hurtigste 750'er, så en "ris raket" vil jeg ikke kalde den. Men passer du den med alm. service, og sliddele, så bliver du træt før den. Eneste svaghed er ensretteren, som bør skiftes til en bedre kvalitet, end standard.


  • #19   31. maj 2020 En vfr 750 er nemlig ikke en ris raket.
    Den er med v4 motor, så den yder i mellemområdet og kører højst 235 kmt.
    Man sidder rimelig oprejst på den, ok vind beskyttelse.
    De er uhørt holdbare.
    De lyder som en drøm.
    Den er ikke så rolig som en række 4er men tæt på.

    Vil dog mene den er lige tung som begynder mc.
    Og den kan sagtens overskride dine grænser..
    Så hellere noget i stil med kawasaki vn800.
    De er hverken kedelige eller åndssvage


  • Nikolaj B
    Nikolaj B Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #20   2. jun 2020 #13 - Det er netop det jeg mener. Hvis en forhandler sælger den engros, er det så ikke fordi de ikke selv synes den er noget værd? De kunne vel tjene væsentligt mere på den hvis de brugte lidt tid på at gennemgå den?

    #17 - Jeg ved ikke præcis hvad jeg vil bruge den til, da jeg ikke har haft MC før. Men jeg forestiller mig at jeg vil køre på arbejde på den (bykørsel) en gang i mellem, samt køre lidt kortere/længere ture på den om aftenen og i weekenderne. Det bliver ikke som fast daglig transport, men den skal stadig være behagelig at køre på.

    #18 - OK, den er tilføjet listen, dog med forbehold for hvad #19 skriver.

    #19 - En Kawasaki VN800 er også lækker, men den er også dobbelt op ift. det prisleje jeg kigger i.


  • #21   2. jun 2020 I din situation ville jeg vælge en cykel som den, du lærte at køre på. Evt. justeret for din højde og drøjde og cyklens ydeevne, hvis du synes, den var for svag. Ud og kig, prøvesid og -kør smiley

  • #22   4. jun 2020 Det undrer mig at ingen har nævnt mc'er som Honda CB 500, Suzuki GS 500 eller Kawasaki ER 5. Alle tre er to cyl. allround mc'er som er letkørte og har et bredt anvendelsesområde. De er robuste og har kræfter nok til både motorvej og kørsel med passager.
    Honda'en er nok en smule dyrere end de andre. Til gengæld har den flest kræfter og er nok noget af det mest solide man kan få på to hjul. Suzuki'en er den der har været længst i produktion og er solgt i størst antal. Så her er man nok bedst stillet mht. reservedele. Også den har ry for at være bundsolid.


  • #23   4. jun 2020 #22
    jeg tænker de er for små til en på 190


  • #24   4. jun 2020 #23

    Sikke noget vrøvl smiley smiley


  • #25   4. jun 2020 #22: Har du læst det første svar?

  • #26   4. jun 2020 #24
    Tjo
    Jeg forvekslede tråden med den hvor ts søger noget tourer.
    Som tourer til en på 190 vil jeg mene de 500ere er for små. Medmindre det er bykørsel mest af alt.
    Men i og med ts er nybegynder og lægger ud med at bruge ordene power og knallert, så er sådan en 500 nok slet ikke så ringe.
    Er selv kun en lort lavere og elsker 400erne. Men kun til sjov. Til pendling bliver det for trangt.


  • #27   5. jun 2020 #25 Nej jeg havde lige overset at ER 5 bliver nævnt i første svar. ER 5 kender jeg ikke så meget til, men både GS 500 og CB 500 har jeg prøvet. Jeg er 193 cm høj og sidder udmærket på de to. Jeg vil også mene at disse maskiner, såfremt de er i en fornuftig stand, snildt kan bruges til touring. Bevares, man er måske ikke motorvejens konge, men kan snildt holde en marchfart på 130 km/t eller mere. Hvis sædet (sædehøjden) er et problem, kan dette løses med en luftpude som f.eks Air Hawk, der spændes oven på sædet. Kan varmt anbefales til længere ture.

Kommentér på:
Hvilken MC skal jeg vælge??

Annonce