{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.943 visninger | Oprettet:

Hvilken MC skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har lige fået kørekort til mc og skal derfor ud at have en mc. Jeg er dog i tvivl om hvilken model jeg skal vælge.
Mit budget er på max 25.000 kr. har en forventning om den ca. skal have 100 hk plus. Jeg fandt disse modeller på dba, men har ingen ide om hvilken jeg skal vælge.
Nogle der har noget erfaring med modellerne en positivt eller negativt.?
De har alle kørt nogenlunde lige meget og ligger mellem 20-25000.

Suzuki GSXF 750 cc 110 hk, 1991
Suzuki GSXR 750 cc 118 hk, 1993
Suzuki RF 600 cc 100 hk, 1994
Honda CBR 600 cc 100 hk 1994
Honda VFR 750F cc 105 hk 1988
Yamaha FZR 600 cc 100 hk 1995


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken MC skal jeg vælge?
  • #1   27. jul 2016 car 600 f2 umiddelbart, super holdbar og let kørt og det er en honda

  • #2   27. jul 2016 Hvis du ikk har prøvet en suzuki sv650 så sku du ta og gøre det smiley den er SKIDE sjov at køre på smiley ved godt den ikk står på listen. Men den kan jeg på det kraftigeste anbefale smiley

  • #3   27. jul 2016 CBR eller VFR af dem du nævner det smiley


    men prøv da lige en sv først...


  • #5   27. jul 2016 Hvad med min VFR?

  • Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #6   27. jul 2016 jeg har haft cbr f2 og Rf600 og har været gladest for suzuki'en synes den køre bedst og ser også lidt nyere ud??

  • #7   27. jul 2016 God tur på grillen......

  • #8   27. jul 2016 overvej en fzr1000 til den pris

  • #9   28. jul 2016 Nu ved jeg ikke om du har andet med i overvejelserne end HK, men det kan jeg anbefale at have. Vægt og styrvillighed er mindst lige så vigtige. Der er ikke meget ved at have et tungt lokum af en MC, som har mange kræfter, men som stort set ikke kan dreje.
    SV'eren kunne være et bud, men der er mange andre i den klasse, som er gode for nybegyndere. Det står der noget om i en masse andre tråde på forum:-)


  • #11   28. jul 2016 Har du fået det store kørekort? Enten har du kørt i to år og burde vide hvorfor det som regel frarådes at starte med en 100+ hk ris-raket eller så er du ikke 23 men 24... og det samme gælder egentligt også her.

    Nye motorcykelister laver fejl og det er noget nemmere at lave fatale fejl med 100 heste. Hvis budgettet er 25k har du så også lagt 2-5000 af til ordenligt beklædning?

    Er de 100 heste for at kunne imponere vennerne? Lyder det lidt som om. Personligt vil jeg hellere nøjes med 50 heste hvis det betyder at jeg har en bedre cykel - bedre dæmpere, bedre dæk, ny kæde, gode styreegenskaber, gode bremser, ordentlig vedligeholdelse osv. - du har måske en hurtigere cykel men jeg tager dig alligevel i svingene.

    Ville klart vælge CBR'en af dem du lister.

    P.S. find ud af hvad 'chicken strips' er. Haha ses der ude!


  • #12   28. jul 2016 Nikolaj, kan du ikke skrive lidt om hvad den skal bruges til? Arbejde, sjov, ferieture, 1 eller to personer, har du A2 eller A kørekort osv.

    Når dit budget er omkring 25k er det mest ældre cykler du kigger på. Her betyder stand og vedligehold mere end det rigtige mærke, så pas på med at låse dig fast på en bestemt model, men kom ud og prøv nogle forskellige maskiner.

    Antal HK er pisse ligegyldigt. Du kan have lige så meget sjov på en SZR 660 med én cylinder og 48 HK som en CBR med 100 HK. Find en cykel du sidder godt på og som passer til din kørestil. Du kører kun for din egen skyld og ikke for andres.

    Og søg lidt i forum. "Hvilken MC..." er oppe at vende et par gange om ugen smiley

    PS: Helt klart CBR af de nævnte modeller smiley


  • #13   28. jul 2016 Jeg købte en SV650 03->
    Men havde først kig på en RF600
    Kunne.hody finde på at skifte til en RF900 eller anden mere touringpræget R4 maskine


  • #15   28. jul 2016 Ja det sku du vist aldrig ha gjort ketil smiley

  • #16   29. jul 2016 Ud og prøv.. At du sidder godt på den er det allervigtigste.. En mc som ikke passer til dig, vil altid være en bunke lort for dig, uanset mærke og model.

    Der blev skrevet tidligere at en VFR har dårlige køreegenskaber... Det passer ik.. En VFR er en fantastisk allround maskine, som er god at køre langt på, helt fantastisk træk, og er absolut den af de nævnte maskiner, som leverer trækket på den fedeste måde. Og så er den nem at håndtere, også igennem de små sving. Det eneste minus, er at den er ved at være en gammel model, så visse reservedele kan være svære at få fingre i.. Især kåbedele..

    Held og lykke med det..:-)


  • #17   29. jul 2016 11#
    100hk er grænsen til det sjove
    Min maskine har nogle af 7xhk og den føles tam og kedelig.
    Mkn vens CBR600F2,5 hat 100hk den er LANGT sjovere i acceleration.
    Så fuld forståelse.

    #15
    Nej det skulle jeg ikke. Men nu den købt så må den jo blive skiftet udkom 1 års tid eller 2
    Og jeg må smide 4-5000kr efter en PC og indkøring så den er er blødere ogbedre på gassen.


  • #18   29. jul 2016 Min har 50(ca) og der mangler ikke noget - acceleration er for folk der kører ligeud smiley

  • #19   29. jul 2016 Acceleration og sving er det der gør en motorcykel sjov.
    Og ja nogle maskiner er sjove i sving selv med få hk. Men flere hk og gode sving egenskaber kan fint harmonere CBR600-1000RR. GSXR600-1000R. YZF R6-1 har på den sjove side af 100hk og køre fint i sving.

    Skal hestene kompenseres skal vægten reduceres.
    Supermotard eks. Er sjove men de vejer næsten intet


  • #20   29. jul 2016 Ketil det kommer jo an på hvad man er til... De maskiner du nævner, er jo helt og aldeles strippet for al kørekomfort.. Så langtur på sådan nogen, er sq ik en nydelse.. Men rigtigt, så er de skide sjove!!

  • #21   29. jul 2016 For nogle er de ok komfortable men ofte skal man.ikke være så høj for at havde en go kørestilling på længere ture.

    Er man til chopper så det lækkert med et tons af moment ligesom en supermotard. Har massere overskud og nem at havde med at gøre.pga den lave vægt.
    Touring maskiner er også lækket med motorkraften og en afbalanceret motor som ikkr vibrer ved jævnfart ( en af grundene til jeg elsker R4 motore)

    En GS500 har ikke det vilde at byde på men de færreste nybegyndere og nogle erfarende kan alligevel køre den til grænsen i sving og nedbremsninger. Og så kan de være lige så sjovt som en med dobbelt effekt.

    Men ud fra hvad TS selv forslå så det en fornuftig sportstour maskine med en fin effekt så den har overskud uden at være et missil.

    CBR F3 er et godt bud men ligger over 25000kr.


  • #22   5. aug 2016 Det hjælper ikke meget med en masse hk,hvis ikke der er godt med MOMENT i motoren..et godt moment giver overskud,specielt når der skal overhales,samt det fedeste af alt,,ud af svingene.Der er ikke meget sjov ved er R6er der skal pines helt ud i gearene før der sker noget,,man bliver hurtig træt af at skifte gear konstant! Bare min mening.

  • #23   5. aug 2016 #22
    Hvis alternativet er at køre V2 så forstå jeg ikke din holdning. Momentet er da fint men vibrationerne og lyden ødelægger lidt lysten til bruge motoren

    På en R6 er det click, click BOOM Og så du forbi med 200km/t.


  • #24   5. aug 2016 Snarere kllik klik klik skriiiIiiiiiIIIIIIIIIIG
    Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Iiiiii 200
    På speedo


  • #25   7. aug 2016 Jo Ketil! Hvis man kan lide at køre på en "tunet knallert" der lyder som et tandlægebor før den yder noget,så er er R6 da helt fin!

Kommentér på:
Hvilken MC skal jeg vælge?

Annonce