{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.614 visninger | Oprettet:

hvad gør i, {{forumTopicSubject}}

for ikke at få stjålet jeres mc, hvor meget har i låst den fast, selv bruger jeg min ratlås + en kæde på baghjul der går til en beton klods i jorden

kom også gerne med eksempler på hvordan tyve har stålet jeres/bekendte, altså ikke en opskrift på hvordan man hugger en mc, mere hvor sikkert den var låst og de alligevel havde held til at tage den


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør i,
  • #1   28. aug 2012 parkere den udenfor mit soveværelsesvindue, haglgevær under sengen og en hund der gør hvis noget pusler efter sengetid, jeg følger mig rimelig sikker.

  • #3   28. aug 2012 Min holder bag forældrenes hus, ratlås og Abus 8000 granit alarm skrivebremselås og med kæden rundt om en pæl som er tilbyg til huset (ikke for mc'ens skyld dog)

    Har dog aldrig været ude for at der er prøvet på noget der omme.

    Den har få gange stået ude i byen, men der har det været med alarmlåsen og ratlåsen, og så stoler jeg på at de mennesker der går der, vil gøre noget hvis de hører alarmen og en kassevogn står ved siden af smiley


  • #4   28. aug 2012 Jeg har overvejet at få fat på sådan en og lænke den fast i min bike smiley

    (link fjernet)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   28. aug 2012 Baglæns ind i skuret og skivelås på. Alarm på knallerten og på skuret.

    Nysgerrige naboer - tæt bebyggelse.

    I'm safe. smiley


  • #8   28. aug 2012 Mr-T>>> Hvorfor lænke en neger fast til din motorcykel? så er du da sikker på at den forsvinder

  • #9   28. aug 2012 ledninger viklet rundt om styret med 380 volt i, bjørne-saks på hver side af cyklen, flammekaster i loftet over cyklen med bevægelses sensor på, kanon fyldt med nato-pigtråd der udløses sammen med flammekasteren.

  • #10   28. aug 2012 Hehe Tommy sad faktisk og ventede på den nok skulle komme smiley


  • #11   28. aug 2012 Bag lås og slå, kombineret med tyv/røgkanon og ikke mindst en hjemmegående nabo.. c",)

  • #12   28. aug 2012 Bor på Bornholm.... så er der vel altid nogen der ved noget smiley


  • #14   28. aug 2012 Hmmm jeg har lås og kasko på mine cykler. Den dag jeg ikke tør parkere dem udenfor min garage af frygt for tyveri, forsvinder filosofien om "frihed på hjul" fuldstændig for mig. En cykel er jo ikke levende. Hvis den dør, køber jeg bare en anden.

  • #15   28. aug 2012 De fleste gode råd opsummeret:
    (link fjernet)

    Det råd som jeg finder vigtigst:
    Stil din motorcykel et sikkert sted
    Risikoen for at din motorcykel bliver stjålet stiger betydeligt, når du parkerer den et afsides sted. Hvis det er muligt, er det en god idé, at parkere den på befærdede steder. Om natten skal du forsøge at parkere, hvor der er god belysning.


  • #16   28. aug 2012 hjemme - I garagen som er en del af huset. ..og nogle gange ratlåsen til. ..Har en kat med en kampvægt på 2 kg. til at passe på den. ..den kradser nu mest i dækkene og slås med skovkatten fra en nærliggende vej. ..Men det giver lyd fra sig når der er noget galt.

    - på skole har jeg citadel kædelås 2 gange omkring jernstolpe på godt og vel 30 cm tykkelse. ..ratlås og i gear. ..er lidt nervøs da de bare klipper cykelkæder som man river papir i stykker. ..heldigvis holder der altid 5 scootere som slører mc'en lidt. smiley

    - udover det får baghjulet bare kædelåsen på. .. på havnen eller hos en ven.


  • #18   29. aug 2012 inde i baggangen

  • #19   29. aug 2012 min står bare i garagen... skilt af, så tror ikke nogen gider rende med den smiley

  • #20   29. aug 2012 Genial tråd. Nu ved jeg hvilket værktøj jeg skal have med ud til jeres mc smiley

  • #22   29. aug 2012 Min holder i værkstedet, aldrig låst, og nøglen sidder som regel i tændingslåsen. Tit hænger hjelmen også på styret, så det er bare at gå igang smiley
    Kun bevogtet af værkstedsalarmen og min 70kg vovhund


  • #23   29. aug 2012 Retlås og kæde. Mén som en anden nævnte friheden forsvinder vis man ikk tør have noget pga tyve. Kasko klare problemet

  • #24   29. aug 2012 Hvorfor bekymre du dig? Du har jo tilsyneladende ingen mc!

  • #25   29. aug 2012 Ratlås, og så en kraftig skivelås med hyler i. Derudover tænker jeg lidt over, hvor jeg sætter den fra mig - der må ikke være alt for øde.

    Jeg har uden problemer smidt VFRen fraa mig, hjemme, ved arbejde, inde i København, ydre og indre Aarhus, Silkeborg, Esbjerg og mange andre steder i DK, i adskellige mindre franske, tyske og italienske byer samt et større antal gange i Nice og Cannes.

    Jeg har dyret for at bruge den - ikke for at gå til i paranoia.


  • #26   29. aug 2012 det er jo også en VFR. smiley

  • #27   29. aug 2012 Gør som mig og kør MZ - den bliver aldrig stjålet! Ha-ha......

  • #28   29. aug 2012 Køb en Harley, af med håret -og begynd at styrketræne tungt.. Så kan du lade den stå med nøglen i de fleste steder uden at bekymre dig!

    Eller gør som mig.. Skivelås på med alarm ude i byen.. Derhjemme i garagen står den dog kun med ratlås.. Hunden plejer at gø hvis der kommer nogle ind på grunden smiley

    Hvis din mc er speciel og du ikke kan få en magen til hvis den bliver stjålet (kasko), så ville jeg gemme en gps-tracker et sted på cyklen.. De koster efterhånden ikke en skid og komme med en masse smarte features!


  • #29   29. aug 2012 Er jeg den eneste der ikke har ratlås på min..? En sjælden gang låser jeg styrlåsen. Men hjemme står den ulåst, men i garagen. Måske nøglen nogen gange kommer med ind..

  • #30   29. aug 2012 Ratlås er ikke helt nok åbenbart.. smiley

    http://ekstrabladet.dk/112/article1816538.ece


  • #31   29. aug 2012 Hvis vi alle skulle leve efter alle de - i virkeligheden ret få - skrækeksempler vi kunne finde, så ville vi ikke kunne bestille andet end at sidde og passe på vort gods som står i en ring rundt omkring os. Det kan sgu da ikke være meningen med livet - hellere miste en ejendel i ny og næ end leve på den måde.

  • #33   29. aug 2012 Min står på græsplænen mellem de 2 blokke, hvor jeg bor i den ene. Så er den ikke til at se fra nogen trafikeret vej. Den står ca 10m fra bygning, men lige guden for mit vindue. Sat fast til en lygtepæl med en stålkæde af fremragende kvalitet, men dog ikke særlig tyk(så kædesakse og vinkelslibere kommer nemt igennem, men nedstrygere gør bestemt ikke).

    Men det er en XT250 fra 90', så det er ikke fordi at den er så meget værd. 10-12.000kr. Der er med garanti mange andre maskiner der er lettere at komme til og som er meget mere værd. Derfor er jeg tryg nok.
    Men min


  • #34   29. aug 2012 Knud hvad så med "os" som ikke kan få kasko på? Ikke engang tillægsforsikring som en særskilt tyveriforsikring kan man få:( så er det jo bare 40k ud af vinduet.. Det synes jeg er pisse ærgerligt.. Har fået stjålet 2stks puch maxi, 2 scootere 16 år uden alt for mange penge på lommen, som jeg kun har haft råd til pga sommerjobs, så at knokle hele sommeren væk x2 for at et eller andet fjols lige bruge 5 min på at snuppe ens dengang kæreste eje- den følelse af røvrendthed og magtesløshed er simpelthen bare så pisse flad.. Det er big time øveren..



  • #35   30. aug 2012 Jonas:

    Tja-I løber jo nok en økonomisk risiko, men det gør folk med kasko nu også 25% i selvrisiko på min kanllert er også en slags penge:-)

    Næ, man skal efter min mening spørge sig selv, om også i den nuværende situation har råd til at lege den leg man leger, og også være indstillet på, hvad man gør bagefter, hvis nu den kommer til at koste en eller anden pris.

    NB! Der er INGEN der har lovet, at livet er lutter lagkage!


  • #36   31. aug 2012 Min står udenfor. Men der er jo ratlås på den. Og så er den forsikret, så hvad kan der ske ved det?

  • #37   1. sep 2012 I det vilde veste blev heste tyve lynched, det kunne være at det skulle genovervejes ?

  • #38   2. sep 2012 tjære tønde og fjer!

  • #39   2. sep 2012 retlås abus 8000 + sidst men ikke mindst! ... Grå dække hen over, så ved man jo aldrig om det er en mc fra 1980 eller 2012. smiley Desuden fjerner det lysten fra pilfingere, og det er vel også mindre "sjovt" at vælte en mc med dække over... jeg tror det gør en stor forskel i hvert fald (håber jeg).

Kommentér på:
hvad gør i,

Annonce