{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.155 visninger | Oprettet:

Simon B
Simon B
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 4

Yamaha R1 som begynder? {{forumTopicSubject}}

Har kigget på en R1er fra 1999.

Ville det være hul i hovedet?

173, 55kg, en lille knægt.. Dog ikke fart gal eller dum som en skovl. Men tænker på sikkerhed - ikke så meget toppen, men optrækket.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha R1 som begynder?
  • #1   3. sep 2012 ja kør fornuftig og tænk dig om så kan jeg ikke se et problem idet
    men ta ud og prøv en og se om det er noget for dig
    men hvis du ikke er fartgal er der da mange andre fede maskiner med masser a f moment
    ud og prøv en masse og se hvad der passer dig.

• #2   3. sep 2012 Fin begynder mc! Den vil nok gerne gå på baghjul med sårn´ en bette knejd som dig; men det finder du jo så ud af. Desuden kan den sikkert være meget dyr i forsikring hvis du vil have kasko på; men med ansvar skulle det være til at betale.
    Og regn med altii altii at køre mere end du må, det kan simpelthen ikke lade sig gøre andet på sådan en racer, hvis du spør´ mig.

• #3   3. sep 2012 Kan ikke se formålet med det..

du kommer højst sandsynligt til at køre væsentlig langsommere på den de første MANGE måneder, end en R6 fx..

Lær dertil en højere pris, forbrug, forsikring mm.. hvad er der så af fordele ?? Show off :- )??

• Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    jul 2011

#4   3. sep 2012 Det fordi jeg står i en situation med en Audi A6 4B jeg gerne vil bytte med og der fik jeg en henvendelse med en R1'er.. Ellers havde jeg nok tænkt på noget lidt mindre også - men svært at sige, når jeg ikke lige har prøvet det - vil bare ikke på røven smiley

• #5   3. sep 2012 Der er den fordel, at en 1000´er har lidt flere nm at lege med og så den, at en 600´er er en... tjah... en 600´erer ;-).
    Men når man bare lige vil fyre den en smule af, så er det altså 1. gear bang 130.... 2. gear bang 200+ UPS! så det er svært at køre efter loven, omend muligvis muligt for nogen; men så kan jeg nu heller ikke se fordelen i at have al det fine optræk, hvis ikke man bruger det.

• #6   3. sep 2012 Marc.. men hvad er fordelen hvis man ikke kan styre de flere NM og hvis man kun bruger 50% af dem ?? Det er bemærkelsesværdigt at på laaangt de fleste gade racere, så er det altid 1000ccm der har de største kyllingespor.. Det er mit indtryk

• Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    jul 2011

#7   3. sep 2012 Ved ikke om man kunne drossle den ned, i starten - Men noget med at motoren slet ikke har godt af det?

• #8   3. sep 2012 Simon.. så spørger jeg igen, hvilken fordel er der ved det ? Du skal betale mere, og samtidig vil du drosle den til måske samme effekt som en R6.. hvorfor så ikke bare købe en R6er til at starte med ??

Men jo den kan drosles og nej der sker ikke en skid..

• #9   3. sep 2012 det svare til et køre med 1/4 gas... og det kan de fleste køretøjer godt holde til...

men skal du ha kasko på den skal du lige finde ud af hvad du skal gi i forsikring...

• #10   3. sep 2012 Nu behøver det jo ikke at være et større problem at få en mc med masser af hk.
    Det er jo dig selv der har fat i håndtaget, så hvis du bruger hovedet og kører fornuftig, indtil du har lært den at kende, så har du bare fået en mc du kan vokse med, istedet for at købe en knallert der skal skiftes ud efter få måneder.
    Men undersøg lige hvad en forsikring koster inden du trykker af smiley

• #11   3. sep 2012 statistisk..... så bruger vi alle de kræfter vi har til rådighed men jævne mellemrum...

Og som nu mcist er man bedre stillet med at åbne for 50 hypper end at gøre det med 150. Det er ikke svært at køre hurtigt ligeud. problemerne opstår når chaufføren bliver bange og vejen drejer en smule smiley

Og mht drosling, der er jeg jo konsekvent imod at drosle store cykler... det tjener INTET formål. man køre på noget som koster alt for meget i forsikring. med et alt for stort værditab og med alt for dyre vedligeholdelses omkostninger. smiley

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #12   3. sep 2012 Jeg er enig med Miza på denne her. Sagen med liter-cykler er at de jo straffer temmelig hårdt, når man laver fejl - og det gør man jo en del som begynder. Også selvom man kører fornuftigt. Så jeg vil mene at sandsynligheden for at ryge på røven med den er større, end hvis du tog en mindre kraftig maskine - f.eks. en R6 eller lignende som foreslået.

Når det så er sagt, så skal man også have lov at handle lidt med hjertet smiley nogle vil argumentere for at alle R-maskiner er no-go for en begynder. Det mener jeg ikke nødvendigvis er sandt.

• #13   3. sep 2012 Jeg er faktisk ikke så meget "imod" det fordi at de straffer hårdt, men simpelthen fordi at en nybegynder ikke kan køre hurtigere på en 1000 end han kan på en 600.. i hvertfald ikke når vejen svinger..

men hvis det bare er for at spille smart ved isboden så er det en anden snak c" )

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #14   3. sep 2012 Miza: Sådan forstod jeg det også. Ville bare tilføje, at stærkere maskiner har mindre fejlmargin.

For mig er det ikke så vigtigt om man "kan bruge den fuldt ud". Det kan de færreste alligevel. Hvis man er forelsket i en bestemt cykel, så synes jeg man skal tage den, da den sandsynligvis vil give den største glæde - det er dog værd at overveje om en mindre cykel kunne gøre det, når man nu er begynder. Det var bare det.

• #15   3. sep 2012 Enig smiley

• #16   3. sep 2012 Ærligt talt Simon - tager du pis på os?

Dine indlæg af samme skuffe har haft disse overskrifter:

4. Yamaha R1 som begynder?
    3. Ducati 748s som begynder ?
    2. Har 50.000 og tænker Kawasaki ER6N?...
    1. Dragstar 650 vs. Intruder VS 800

• #17   3. sep 2012 synes det lyder som en super ide

• Adam P
    Adam P Tilmeldt:
    jun 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
    #18   3. sep 2012 Jeg er glad for at være startet på en R6'er!

• #19   3. sep 2012 Med din alder så tyder det jo ikke på at der kommer flere kilo på dig, så det er nu lidt overkill med en R1, selv med en R6 vil du få rigeligt at se til.

• #20   3. sep 2012 @SJYP.

Nu er det jo ikke alle der rider den dag de sadler smiley

Næste tråd kunne hedde " Honda cbrr 1000 vs bmv rr1000 som begynder" da disse 2 mærker mangler at blive gennem diskuteret igen og igen og igen smiley

• #22   3. sep 2012 Den store fordel er at en R1er kan alt det en R6er kan, plus noget mere..... Ulempen er at du vender dig til at have en hurtig mc, og det kommer til at koste lidt ekstra penge i de følgende år. Det vil blive røv kedeligt at gå fra en 1000 til en 600 senere hen...

• #23   3. sep 2012 Keyser, den kan mere ja, men en nybegynder vil 9 ud af 10 gange kunne få en r6er til at gøre det der "mere"

• #24   3. sep 2012 Har du råd til at forsikre den, så køb/byt. De fleste af os vælter eller har prøvet det, det behøver cyklen ikke være hurtig for at ske smiley

• #25   3. sep 2012 Du kan sagtens håndtere en R1, med mindre du er dum eller overmodig..

Den er hurtig og kan rives på hjul i de første 4 gear. Men du behøver jo ikke vride gassen 100%..

Jeg har selv en R1 fra den årgang stående, dejlig maskine.. Jeg havde en 04 636 før, og fra 0-100 var den faktisk mere hidsig end min R1, men R1éren bliver bare ved med at trække tarmen ud af røven på dig selv efter 200km/t..

• #26   3. sep 2012 en R'1 er altid et godt køb. fordelen ved en 1000 er at du ikke behøver at cykle op og ned i gear hele tiden til de dage hvor det lykkedes at lade være med at køre friskt. . . meget stærkt vanedannende maksine

Kommentér på:
Yamaha R1 som begynder?

Annonce