835 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Opfølgning på mine forumemner Opfølgning på mine forumemner

Hey MC Galleri smiley

Jeg vil lige opsummere hvordan og hvorledes jeg har fulgt jeres svar på mine forumemner.

1. Jeg havde jo et problem med, at starte cyklen og måtte skubbe den igang. Jeg har nu tjekket batteriet, ladt det fuldt op og det holdet sig fint. Dog når jeg har kørt et par små-ture på cyklen er batteriet stort set afladet, det er helt nede på 11,65.
Jeg vil derfor, kigge lidt på ensretteren og så investerer i et lækkert batteri.

2. Påfyldning af olie - Dette forumemne dummede jeg mig lidt i. Jeg havde kigget på måleren, da cyklen stod på sidebenet og derfor troede nogen af jer, at der var røget vand ind, da det var helt klart. Jeg vil nu konstaterer, at der er rigeligt med olie i og mængden af olie ligger mellem minimum og maximum.

Tak for svarene!
Jeg vil nu oprette min cykel her på MC Galleri smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opfølgning på mine forumemner
  • #1   31. okt 2012 Super med opsummering, men det er fedest, at du gør det i de forum emner du har oprettet, så når man engang kigger tilbage i de forskellige emner, ikke skal søge på *opfølgning*..

    De fleste har vinget fluebenet af, og kan se når der kommer nye indlæg.


  • #3   31. okt 2012 P.S nu hvor jeg skal kigge på ensretteren, hvor sidder den så? smiley

  • #4   31. okt 2012 Nu må du endelig ikke misforstå mig, for det jeg vil sige er venligt ment. -Men jeg tror efterhånden jeg vil fraråde dig projektet ihvertfald sådan umiddelbart, for ud fra dine spørgsmål at dømme virker det som om du ikke har erfaring i fejlfinding og det at rode med mc. Jeg vil mene at du let kommer til enten at lave ulykker der så vil koste dig unødvendige penge eller også vil du få købt en hel masse som slet ikke er nødvendigt. Der kan være ganske mange andre ting der kan give dig det der problem og jeg tror du/vi her i forum skal skrive utroligt meget sammen for at få dig på rette spor!
    Jeg har stor respekt for at du prøver at sætte dig ind i din mc og at du har interesse for el og mekanik, men jeg synes du griber det forkert an. Jeg kan foreslå at du som en start får købt dig én eller gerne 2 forskellige reparationshåndbøger til din mc og så går frem efter disse. Har du mulighed for at få en bekendt der har forstand på sagerne til at være mentor/sidemand under projektet ville det sikkert være godt.
    Under alle omstændigheder håber jeg det bedste for dig og projektet.


  • #5   31. okt 2012 I øvrigt skulle du måske lige kigge på dit billede vedr. motorolien igen. Det jeg kommenterede på var IKKE et klart skueglas. Det som jeg kommenterede på var et skueglas som ca. halvt op i glasset ser ud til at være en emulsion af hvidgullig karakter. Den nederste del af glasset ser tydeligt ud til at adskille sig fra den øverste del. Om det så skylldes billedkvaliteten eller andet kan jeg så ikke bedømme ......

  • #6   31. okt 2012 Man lærer det kun på en måde, og det er at gå i krig... - men enig i at du burde købe en service bog..

  • #7   31. okt 2012 Et stykke hen ad vejen kan jeg følge dig Jonas, men man kan ikke forvente at personer der måske (jeg kender jo ikke Kasper) hverken har nogen form for metal- og/eller eluddannelse og måske ikke engang det nødvendige værktøj og målegrej kan udføre alle mulige mc-reparationer. I givet fald kunne man jo argumentere for at fx lærlinges skoleophold/læretid lige så godt kunne suspenderes.
    Personligt vil jeg da tro at jeg har bil/mc relateret værktøj og div (fx bolte og skruer) for ihvertfald 20.000 kr. (selvom lidt mindre sikkert kan gøre det)
    Som sagt er mine kommentarer bestemt både velment men også som et godt råd. Det kan blive nogle meget dyre lærepenge man kan få hvis man bare går i gang fuldstændig på egen hånd. Desuden vil det være umuligt at vurdere lødigheden/brugbarheden af det indhold der skrives her i forum. Fordi et råd gentages mange gange er det jo ikke nødvendigvis sandt eller brugbart smiley
    Der er rigtig mange venlige og vidende personer her, men jeg ser da jævnligt kommentarer som tydeligt viser at skribentetn ikke aner hvad han skriver om. Nogle gange kan jeg få indtrykket af, at enkelte er direkte ude efter at noget SKAL mislykkes for den der spørger.


  • #8   31. okt 2012 Ja man skal ihvertfald ikke være bange for at brænde (lære) penge af..;)

  • #9   1. nov 2012 Han spørger til hjælp vedr. batteri og olie, det eneste det kan gå udover er hans pengepung, det er straks værre hvis han begynder at nitte kæder, og skifte bremsekalibre..

    man skal bare kaste sig ud i det, det er den eneste måde man lærer det på ! smiley


  • #10   1. nov 2012 Mirza, du er igen for hurtig. Prøv lige igen. evt. ku di kigge i de foregående tråde......... smiley
    Jeg kan ikke se nogen grund til at gentage mig selv, vedr. din afsluttende kommentar


  • #11   1. nov 2012 Jeg er slet ikke uenig med Snehvide. Jeg har også fulgt trådene, og dels er der MEGEN uklarhed - ikke underligt for en begynder og dels er der nogle spøjse svar.

    Jeg synes at trådstarter enten skal sætte den ged på værksted eller alliere sig med en person, der har check på at måle sådan en ged igennem. Det er en genoldig god ide at kigge op føden fra generatoren inden der gøre mere - det er en skidt og dyr ide at løse de forkerte problemer, og vent lige med overhovedet at investere i "et lækkert batteri" til du overhovedet ved om du trænger til et.


Kommentér på:
Opfølgning på mine forumemner

Annonce