{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.415 visninger | Oprettet:

musik på mc ture {{forumTopicSubject}}

hej MCG
sad lige og kom til at læse et andet emne her inde (noget med brug af øre propper) der er så nogle der skriver at de bruger in-ear headset til afspilning af musik(gør jeg så også selv tilsluttet ipod) der er så nogle der syndes det fuldstændig uforsvarligt tænker så lidt hvorfor er det mere uforsvarligt end fx høre musik i bilen eller snakke i (ikke håndholdt)mobil i bilen


MVH Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  musik på mc ture
  • #1   10. dec 2012 No habla su pregunta!

  • #2   10. dec 2012 fordi man i bilen, ikke har stoppet noget i ørene for at høre musik eller tale i håndfri mobil og derfor bedre kan høre andre lyde der måtte være vigtige

  • #3   10. dec 2012 Man laver en mc der lyder så godt at der ikke er brug for musik, så er man ude over alle de problemer smiley

  • #4   10. dec 2012 Nu ved jeg ikke hvordan din mc lyder..... men min lyder som sød musik (og nok) i mine ører smiley ....

    aii.... da bilister tit kører og laver alt det man ikke må... piller næse osv... bliver man jo nød til at passe på dem... derfor vil jeg ikke proppe noget lyd i ørerne smiley


  • #5   10. dec 2012 Det skal være meget højt før du kan høre noget, det er meget belastende for din hørelse. Jeg puttede høretelefoner ind i hjelmen (små huller i skummet) Det gav tinitus og overfølsomhed for høje lyde. = nul koncerter etc. Hvis du er glad for din hørelse så drop det. Køb en mc der lyder godt.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #7   10. dec 2012 Man kan ikke høre den øvrige trafik med dutter i ørerne - så det er sgu for dumt.

  • #8   10. dec 2012 Som chefdesigneren for Lamborghini udtalte " vi leverer ikke med autoradio, der ligger et symphoniorkester under motorhjelmen, der starter hver gang vi drejer nøglen"

  • #9   10. dec 2012 Hvis man ikke kan finde ud af at høre musik og køre mc? Selvfølgelig kan dumhøre musik mens du kører og det er ikke dummere end at høre radio når du kører bil hvor du heller ikke kan høre nogle andre biler,

  • #10   10. dec 2012 jeg kan ikke høre musik og køre mc. det er ikke noget problem når jeg køre i bil. jeg har været cykelrytter, og på mine træningsture kunne jeg heller ikke høre musik. det er ligesom om at høre sansen bruger man meget mere end man regner med, når man er på 2 hjul. nok fordi man er udsat og overset i trafikken.

  • #11   10. dec 2012 Det er ikke kun fordi du høre musik det bliver farligt.. men In-Ears lukket andre lyde ude.. dvs du lukker ned for lyde omkring dig, bare ved at tage dem i, og for lige at gøre det endnu mere sindsygt, så skal der musik til at overdøve resten af lydende (:
    En sirene eller lign, skal SATME være høj hvis den skal overdøve musikken og trænge igennem In-Ears (:
    Har kørt med det et par gange når jeg skulle køre langt, og bryder mig faktisk ikke om det, så er stoppet igen (:


  • #12   10. dec 2012 Det måske forskelligt fra person til person, jeg bevæger mig sjældent ud på lange ture uden musik. Lige meget om det er på mc, cykel, bil eller løb.

  • #13   10. dec 2012 Jeg har ingen problemer med at høre sirener eller ligende. Og på mc der kan jeg sjældent høre andre biler alligevel hvis det syser en smule i hjelmen.

  • #15   10. dec 2012 Det er fedt at høre musik under vejs, man skal bare sikre sig at der ikke er lukket af for omverdenen.
    Og ja, det er personligt hvad man kan koncentrer sig om.
    Og ja MC'en lyder fedt men....det er jo en sang man kender smiley


  • #16   10. dec 2012 Musik er da fantastisk - også på motorcyklen!

    De to sidste numre jeg hørte var Mr.Cash med "Hurt" og M.ward "slate" fede numre smiley


  • #17   10. dec 2012 Haha arhh ja det emne kan jeg godt huske smiley nåh:

    Jeg elsker musik og hører altid musik på mine ture, ikke hardcore rock, mere afslappende kunstnere som "god is an astrounaut" osv. men nu er jeg også generelt en idiot. smiley

    Det er højden på lyden der afgøre om man er lukket af eller ej, jeg kan hvert fald sagtens hører udrykningskøretøjer og er VÆSENTLIGT mere opmærksom på trafik/vej end gennemsnits billisten... Musikken kan dog godt ryge op på landetur, når jeg kører i KBH kører jeg dog altid uden musik for at kunne hører cyklisters ringklokke..

    folk der udtaler der uforsvarligt, har i selv prøvet det? I vil opdage man sagtens kan hører, sammentidig med det dæmper vindstøj, behageligt smiley


  • #18   10. dec 2012 kan så lige anbefale og IKKE høre musik når man køre på de ældre maskiner smiley hehe min gamle HD på vej til skagen træk lige pludselig ikke så godt og da jeg fik mine inear musik propper ud af hovedet kunne jeg godt høre den var helt galt 41 klm fra skagen var lige kommet af motorvejen og det gik skisme fint men den skulle lige have et service så var alt fint igen hehe en stødstang var raslet løs så det lød lidt (meget ) mærkeligt.. smiley man lære af sine fejl..


    men kan godt forstå i skal have musik i ørene når i køre på Japaner (det gjorde jeg også) meeen sån fin Ducati lyd ER musik, så det er ikke nødvendig for mig mere smiley


  • #19   10. dec 2012 Det kommer meget an på situationen. Personligt kan jeg ikke lide at høre musik i hjelmen når jeg køre i mere trafikkerede områder, så som centrum af Odense. Kører jeg derimod på en lang landevej hvor trafikken er minimal, så gør det mig ikke noget.
    Men hvorfor høre musik i hjelmen, når udstødningen spiller så smukt? smiley


  • #20   10. dec 2012 jeg tror bare at nogen er bedre til at skelne imellem det man skal focusere på. jeg personligt syntes at det er en distrahere at have musik i ørene, samtidig med at jeg skal bruge alle mine sanser når jeg er i trafikken. jeg er meget meget mere skarp og focoseret når jeg køre mc i forhold til bil. feks er der mange mænd der ikke kan føre en ordenlig samtale i mobilen(samtaleanlæg) når de køre bil. de kan ikke multitaske som kvinder.

  • #21   10. dec 2012 Har købt mig et par støjdæmpene der sidder inde i øret. De bruges både til musik, gps og til at dæmpe støjen under skadeligt niveau - ca. 85 dB.

    Jeg har ikke noget problem med at have musik i ørene, når jeg kører eller lyden fra gps.

    Det er et must at beskytte ørene og om jeg dæmper dem med -34 dB via ørepropper eller med ovennævnte er et fedt - det giver det samme.

    Vi er ikke ens, så prøv dig frem. Men det vigtigste er at dæmpe støjen, så det ikke er skadeligt for dine øre. Nogle kan håndtere musikken i ørene andre kan ikke og det er fair nok.


  • #22   10. dec 2012 nu skal det lige siges at det mest er på længere tur fx når den tages på arbejde 45km med 6 ned bremsninger (1inden for de føste 400m, 1efter ca 10km og de sidste 4 inden for de sidste 5km)
    går meget lige ud og det derfor bliver meget ens artet og kan stadig godt høre mcen når der bare lig bliver drejet 2mm på håntaget (jo den lyder dejligt)


  • #23   10. dec 2012 Hvad er det lige for nogle situationer hvor man simpelthen ikke kan undvære sin hørelse i trafikken? Tror sgu aldrig jeg har hørt noget som jeg skulle reagere på, før jeg så det.

    Kører selv med formstøbte høreværn, for at beskytte hørelsen.


  • #24   10. dec 2012 Jeg foretrækker min mp3 afspiller over vindstøj, hvis en bil klapper ind i mig med 150km/t, så ser og mærker jeg det før jeg hører det.

  • #25   10. dec 2012 Min udstødning lyder fed nok til at jeg kan undvære musik smiley

  • #26   11. dec 2012 peter prøv 30km motor vej kl 5 om morgenen i en uge gider du så høre på den der så tager du bare en uge mere når du så ar gjort det i op til 3 uger og du ikke synnes det bliver for meget så er der sket en af 3 ting
    1du har køb ny motorcykkel
    2mc'en har fået en anden potte på
    3du har givet mig ret


  • #27   11. dec 2012 Vil nu også sige at selv om motore og udstødninger kan gi' stivpive' så kan det være dejligt med lidt afvæksling i øregangen (-:

  • #29   11. dec 2012 Michael P øv altså gælder trommer også????

  • #31   11. dec 2012 Kim, næh jeg ville stadig ikke høre musik. Om så den larmede nok så lidt, ville jeg stadig foretrække uden musik

  • #32   11. dec 2012 peter hmm det vil jeg sku op leve før jeg tror det

  • #33   11. dec 2012 Jamen så gør du det. Det er ikke alle som fortrækker musik under kørsel

  • #34   11. dec 2012 ej bare iorden alle har self hver sin mening om tingene,
    men syndes jeg mangler de folk der mener det skulle være ulovligt og nogle grunde til det ja det lukke andre lyde ude men det gør øre propper jo også


  • #35   11. dec 2012 Jeg hører næsten altid musik. Jeg bruger en afspiller hvor jeg gennem tryk på ledningen kan skrue op og ned og skifte nummer og sætte på pause. Det er den type hvor man stopper en lille prop i øret, som er flad og derved ikke sidder og trykke mod hjelmen.

    Jeg har vel kørt 50.000 kilometer med musik i ørene. Jeg syntes det er skønt.

    Det med at man ikke kan høre noget der forgår rundt om dig er pjat, det er jo ikke på Vol. 100%, men på et niveau hvor man kan høre cyklen og musikken blandet sammen. Jeg kan høre mere end hvis jeg køre med ørepropper, og ved at trykke pause kan jeg høre næsten alt propperne i sige selv dæmper ikke lyden ret meget. Så istedet for ørepropper som lukker en masse lyd ude er jeg glad for det.


  • #36   12. dec 2012 jyllands-posten.dk/indland/trafik/article2188188.ece

  • #38   12. dec 2012 høre selv musik vær dag med ørepropper.
    så man slipper for alt larm udenomkring en når man køre derud af.
    mange køre med det ikke en nyhed.
    selv startede scooterne med det for år tilbage.

    velkommen til nutiden smiley

    nogle er til musik andre ik sådan er vi alle ikke ens smiley


  • #39   12. dec 2012 kennet H
    der mangler lige 2 vigtige forskælde fra cykler og til MOTORcykler
    1der er en motor på (de fleste "larmer" rimeligt meget )
    2der er en masse vinstøj så længe man ikke holder stille pga farten


  • #40   12. dec 2012 Ja forskellen er vel at man lukker endnu mere trafikstøj ud ved at have hjelm, larmende motorcykel og musik i ørene. Så det er måske endnu farligere på mc, end på cykel?

  • #41   12. dec 2012 nu ved jeg ikke hvor meget du høre når du køre ud af en lige lande eller motorvej eller lidt snoede veje på sådan enSuzuki rf 600 r ikke ret meget nu snakker jeg ikke by kørsel hvor det måske kan hjælpe lidt
    glemte foresten en ting til den sidste på en mc er det så vidt jeg ved lovpligtigt med spejle så hvis man ellers tjekker dem burde det være bedre


  • #42   12. dec 2012 Det er ikke lovpligtig med sidespejle, ej heller blinklys. Så skal man række armen ud i stedet for når man skal dreje.


  • #43   12. dec 2012 ja hvis den er født uden blinklys.
    ellers er det ikke lovligt smiley


  • #44   13. dec 2012 Hvorfor er det farligt ikke at kunne høre noget?

  • #45   13. dec 2012 kennet h tror vist du skal til at læse reglerne igen ja før 01.09.95: skal det ikke være der men vis de er født med det må det ikke fjernes (self gerne erstattes med nye e-godkendte)

    10.03.031 To-hjulet motorcykel
    (1) Vindskærm skal være solidt fastgjort til styr eller stel.
    Vindskærm må ikke være til ulempe for styringen eller betjeningen af motorcyklen i
    øvrigt.
    (2) To-hjulet motorcykel med vindskærm af en sådan højde, at føreren ikke kan se
    vejbanen fra 10 m foran førersædet og fremad, skal være forsynet med
    Øjenhøjden kan normalt fastsættes til 0,75 m over førersædet.
    a) forrudevisker, og
    b) forrudevasker.
    Før 01.02.68: Gælder ikke.
    (3) Førerspejl
    a) skal være konvekst og
    b) skal have en reflekterende flade på mindst 69 cm2
    .
    Før 01.09.95: Gælder ikke.
    (4) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med et førerspejl på hver side.
    Motorcykel med en tophastighed på højst 100 km/h skal dog ikke være forsynet
    med førerspejl på højre side.
    Før 01.09.95: Gælder ikke.

    retnigs viser
    (2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en bagblinklygte i hver side.
    »E«- eller »e«-godkendt forblinklygte og bagblinklygte til to-hjulet motorcykel
    kan alternativt være funktionsmærket henholdsvis »11« og »12«.
    Før 01.09.95: Gælder alene for motorcykel til øvelseskørsel.
    For disse blinklygter gælder,
    a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 0,24 m,
    b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 0,18 m,
    c) at bagblinklygterne ikke må være anbragt mere end 0,40 m foran motorcyklens bageste punkt, og
    d) at blinklygterne skal være synlige mindst 20° indad.
    Før 01.04.83: Eventuel kontrolanordning skal ikke angive fejl ved blinklygte

    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/03%20Regler%20om%20koeretoejer/01%20Regler%20om%20koeretoejer/Vejledning_om_syn_af_koeretoejer_g%C3%A6ldende.ashx

    godnat


  • #46   13. dec 2012 min fejl. var ikke klar over der var lavet nye regler i 95. jeg havde en kawasaki z650 i 1992-94. den var født med grimme blinklys som jeg afmonteret, det blev den synet med.(heller ik spejle på)


  • #47   13. dec 2012 Dø tråd! smiley

  • #48   14. dec 2012 Ikke endnu. Har en teori om at det er generelt unge mennesker der kan køre mc eller cykel med musik i ørene? Jeg har kørt cykelløb og har brugt mange timer på cykel. Mange af dem jeg træner med kan heller ikke høre musik når man cykler, der er dog nogen få der høre musik når de træner alene, men de er også i start af 20erne. Hvad siger folk til denne teori?

  • #49   14. dec 2012 er det kun unge under 25 der kan køre mc og høre musik samtidig?

  • #50   14. dec 2012 forholder det sig sådan at de unge kan godt høre musik på cykler og mc. men de lidt ældre kan ikke??

  • #51   14. dec 2012 så må jeg være ung endnu jubii

  • #52   14. dec 2012 og jeg er åbenbart født gammel. g.

Kommentér på:
musik på mc ture

Annonce