{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

lille mc kort? {{forumTopicSubject}}

Hei MG smiley
Jeg tænkte på noget, jeg er 16 år, og har hørt en fugl synge om at, til januar skal man kun være 16 år for at kører lille mc, men er det nu også rigtigt? og hvad er lille mc, ccm? smiley smiley
Har nemlig ikke fundet svar smiley
Hvor kan man tage kortet hvis det er, og hva koster det smiley
Og hvilken MC vil i foreslå mig, vil gerne, enten have noget ''offroad'' eller noget ''racer'', kom bare med nogle forslag, men, helst ikke over 20-30.000 tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lille mc kort?
  • #1   18. dec 2012 haha, det er en drøm i danmark,.. smiley ..du skal nu stadig være 18, men de nye regler sikrer at du kun må køre med 15 hk. og 125cc til du er 20. smiley

    Mine smileys er ment fremstående ironisk for det må være denmarkhistoriens største idioti..


  • #2   18. dec 2012 Det er alle andre EU lande (på nær Holland) der har indført den lov - danmark har strammet yderligere og sørget for at der nu går endnu længere tid før man kan komme op og køre de store cykler.

  • #3   18. dec 2012 Men du kan flytte til sverige og tage mckort der til 125cc og 15 hk. som 16 årig.

  • #4   18. dec 2012 Og en midlertidig adresse i Sverige eller Tyskland en nok - flyt din adresse dertil, tá' kortet og så tilbage til dk hvor de skal godkende dit EU kørekort, så kan du rykke hele mc kørekort trappen 2 år frem og køre A1 maskiner fra du er 16

  • #6   18. dec 2012 http://www.motorcykelforum.dk/forum/f7/nye-korekort-regler-5710/
    tjek det link jeg fandt, er det rigtigt? smiley


  • #7   18. dec 2012 Ja, det er der intet forkert i.. Danmark har så valgt at ændre lidt på aldersgrænserne.. Så du skal lige lægge 2 år til de grænser du ser der smiley
    - Bortset fra det helt store kort.. Det passer med 24 år , eller 2 år med A2


  • Bo E
    Bo E Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 11
    #8   18. dec 2012 Har lige set de nye regler her http://www.tiptoptrafik.dk/mc-koerekort.html de må da vide besked

  • #9   18. dec 2012 Det er simpelthen så latterlig en lovændring. Det eneste de ny regler betyder er mere papirarbejde, mere bureaukrati, flere køreprøvegebyrer i statskassen og en stigning i gennemsnitsalderen for motorcyklister (igen). Og så er der da slet ingen konsekvens i reglerne? Du må køre 20 ton traktor som 16 årig, og hvis du har de rigtige kontakter eller pengene så sætter du dig da bare ind i en bil med 850hk som 18 årig, men motorcykel DET ER SØRME DA NOGET FARLIGT SKIDT! Der må du ærbødigst køre i slowmotion med 15hk hvis du vil dækkes af din forsikring, og så skal du forresten lige holde øje med de tunede knallert 45'ere som overhaler dig indenom. Om jeg fatter hvorfor man i hele hule helvede ikke har afskaffet det farlige lort til 45, lavet A1 som 16årig, A2 som 18 og A som 22 eller 24? Det fungerer fint lige syd for Tønder, og har gjort det længe?

    Hold nu kæft hvor er jeg glad for at jeg har nået at få det store som 20 årig. Ville da blive sindssyg af 15hk, og ville nok aldrig have taget kortet, hvis det var udsigten i to hele år..


  • Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #10   18. dec 2012 Hvad med sådan en som mig der HAR det lille kørekort og gerne skulle opgradere til det store til næste år hvor jeg bliver 21?
    Jeg gælder vel forhåbentlig for de gamle regler så jeg bare skal tage en ny køreprøve på stor MC når jeg bliver 21?


  • #11   18. dec 2012 Det kan jeg ikke huske. Du tog som 20 årig?

    Det har været oppe før, men kan ikke huske hvad konklusionen blev. Søg i forummet. Der var et link til en køreskole på Facebook et sted, og han var virkelig flink til at svare på folks spørgsmål om de nye regler.


  • Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #12   18. dec 2012 Jeps jeg tog det som 20 årig..
    Jeg har nemlig også prøvet at kigge i forummet men har ikke fået noget præcis svar nemlig..
    Jamen jeg må prøve at finde det link så.
    Tak for hjælpen smiley


  • #13   19. dec 2012 Hvis du tog det lille kørekort som 20årig, kan du få stort som 22årig

Kommentér på:
lille mc kort?

Annonce