2.207 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Sv1000 vs. R-model Sv1000 vs. R-model

Hey derude.

Har længe været sikker på at min næste bike blev en gsxr 750/1000k6/7. Savnede lidt kraft i min gsxr 600k7. Men elskede køreegenskaberne og det kompakte design.

Men hvor langt fra er en sv1000s fra disse egenskaber. Husker min sv650s som værende nogenlunde, den var bare sløv. Er jo ikke racerkører og der er en del at spare i indkøb og forsikring ved en sv'er.. Dog ikke hvis køreglæden er meget mindre.. For husker godt nok min første tur på gixxeren, gav en helt anden kvalitets og racerfølelse end sv650s.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sv1000 vs. R-model
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   25. dec 2012 SV1000S er en sportstouring cykel - med stor vægt på touring.

Motorkarakteristikken er fin nok til frisk kørsel og den har rigeligt med moment når det er en V2.
    Man kan også godt opgradere affjedringen ved at skifte forgaffel og bagdæmper, men det er en fejl at forvente en SV'er bliver lige så skarp som en GSXR.

I sidste ende handler det ikke om hvad man kører, men hvordan. Det eneste sted jeg har problemer med at følge med på min SV1000N er på motorvejen når det går ligeud, men de 3-4 gange om året overlever jeg nok at finde andre at køre med, for livet er sgu for kort til at køre ligeud... smiley

• #2   25. dec 2012 +1

• #3   26. dec 2012 Jeg ville vælge en R-model til de fleste tider. Min erfaring med SV'ere er godt nok i standardtrim, men Holdafasd de kører jo som en sæk kartofler. Eller som jeg plejer at sige 'de har et knækled' på midten. De er på hele vejen, man ved aldrig hvor de er på vej hen. Det er nok en stinkende dårlig standardaffjedring. Køb en R.

Mvh,

Allan

• #4   26. dec 2012 Det jo ikke meget at spare hvis man skal ud og skifte forgafler og bagdæmper

• #5   26. dec 2012 Det er en MC, vælg med hjertet, ellers tror jeg du fortryder..
    Men som cyklerne er i dag, tror jeg bestemt at det er føreren der løber tør for talent, før man kan give maskinen skylden..
    Så ja, det er ikke hvad du kører på, men måden du kører..
    Hellere stort talent på en lille cykel, end lille talent på en stor cykel.. smiley

• #6   26. dec 2012 Kan kun give Brian og Sajmon ret....

Sajmon kan til hver en tid køre fra mig i sving på sin SV....
    og vælg med hjertet... selvom JEG til hver en tid ville vælge en gsxr frem for sv...

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#7   26. dec 2012 Hvis man kan bygge selv, er det jo ikke mere end 6-7000 man skal ofre på sagen.

• #8   26. dec 2012 Men vælg med hjertet og få den du drømmer om... Så kan man altid skifte senere.. Men hvad er dit behov?

• #9   26. dec 2012 Jo, men hvis man kan nøjes med halvdelen af udgiften.

Bagdæmper kan jeg tage en fra gsxr 1000 k7 og smide på?

Så er det bare forgafler/kalibrer..

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#10   26. dec 2012 Bagdæmper tager man fra en ZX10R 06-07.

Forgaflen passer fra stort set alle GSXR modeller.

Jeg vil råde dig til at bygge om både foran og bagved med det samme - ellers får man det aldrig gjort.

• #11   26. dec 2012 Ok, vil lige se hvad det kan fås for.

Kunne have fået en bagdæmper til 1000kr fra en gixxer spritny.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#12   26. dec 2012 Den passer ikke på.

Forgaffel fra GSXR 750 03-04 passer lige over på og vil bevare tændingslås og styrestop det rette sted osv.

• #13   26. dec 2012 Så skulle det nok blive zx10r 06 bagdæmper og så noget gsxr forgaffler.

Kan jeg ikke tage fra en gsxr 1000 forgaffel og kalibrer af en eller anden årgang i stedet for 750?

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#14   26. dec 2012 Hvorfor vil du det?

Ikke fordi man ikke kan, men der er en del forskel på hvor tændingslås kommer til at sidde osv.

• #15   26. dec 2012 Ok, troede bare 1000 Ville være det bedre at tage fra.

Kommer self også an på hvilken der lettest at skaffe..

Men vil self undgå for meget ombygning helst bare plug and play..

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#16   26. dec 2012 Det kommer an på hvad årgang man vælger.

01-02 er godt, men tændingslåsen sidder i den forkerte side.
    03-04 er crap.
    05-06 er ret godt, men svært at få fat i til menneskepenge.
    07 og nyere er altsammen godt, men igen ret dyrt.

• #17   26. dec 2012 Bekræfter bare lige Brian og Sajmon. Det er ikke hvad man kører på men hvordan man kører. Har set Sajmon både på bane og vej, få hænger på, det går pænt stærkt! Og fordækket bliver ikke slidt meget på vejen smiley

• #18   26. dec 2012 det er jo 2 forskellige cykler man kan helt sikkert blive glad for dem begge på hver sin måde, SV`eren gider man nok køre lidt længere ture på.
    har selv haft sv 650 fin cykel til pengene, men flere krafter vil man nok altid have, 1000 har jeg prøvet, føler der er lidt mere færge over den end gsxr men kunne sagtens blive forelsket, har mange gange kørt med andre der har sv1000 og den kan jo lidt af det hele, uden og være total racerpræget.
    Jeg ved ikke hvor meget fordel en almindelig motorcykelist vil have glæde af at skifte dæmpere og alt mulig var nok ikke der jeg ville sætte mine sparepenge når 98% køre på dem som de er.
    men som man siger nogle vil have moren, andre datteren smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#19   26. dec 2012 Som minimum et fjederkit - det vil man få stor gavn af.

Standard affjedringen ER til den komfortable side.

• #20   26. dec 2012 Thommas f..
    Har selv en SV1000S og der er kommet Hyperpro i forgaffelen.. Det gør en forskel! Har ikke selv prøvet med en usd gaffel..
    Men overvejer en bagdæmper..
    Syntes generalt folk har en forudindfattet mening om diverse modeller uden selv at ha prøvekørt dem..
    Men du kan da få meget SV for pengene i dag...
    Og helt skidt er den altså ikke.. Det er gixxeren nu heller ikke.. smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#21   26. dec 2012 HyperPro fjedre gør et godt stykke arbejde og skiftet til en USD er ikke altid problemfrit.

Det er MEGET vigtigt man vælger den rigtige gaffel, og det er MEGET vigtigt den er i ordentlig stand og at fjedrene matcher ens vægt og kørestil.

Men rammer man den rigtige kombination, bliver en SV'er knivskarp og responsiv - det man betaler alle de ekstra penge for i en GSXR.

• #24   27. dec 2012 Du kunne jo også tage et seriøst kig i sajmons annoncer, der ligger en ombygget SV. En tur på en der er modificeret, kunne gøre valget lettere smiley

Kommentér på:
Sv1000 vs. R-model

Annonce