{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

SV1000 vs TL1000S vs TL1000R {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er så småt begyndt at tænke på hvad jeg skal have som næste cykel. Jeg regner med at tage een sæson mere på min RF, så skal den skiftes ud.

Jeg har derfor siddet og kigget rundt omkring, og er kommet frem til at jeg egentligt godt kan lide de 3 modeller.

Jeg kører mest ligeud. Det meste af det jeg kører er længere ture, så svingegenskaberne kommer ikke i første trække.

Det gør tilgængæld at den skal være til at køre på motorvej med, og at der er godt med monent i den.

TL1000R - Den model er jeg helt vild med. Jeg synes udseenet er for ondt. Jeg har dog hørt meget negativt om dens køreegenskaber, og forsikringsmæssigt ligger den jo nok i den tunge ende.

TL1000S - Jeg kan som sådan godt lide modellen, men der skal laves nogle ting ved den før jeg synes om dem. Motoren er vel mere eller mindre den samme som R, og på tallene ser den da ud til at gå ganske godt.

SV1000S - Jeg har hørt så utroligt meget dårligt om denne cykel. Men ER den så ring som folk vil gøre den til? Man kan jo trods alt få en ny SV for samme pris som en 7-8 år gammel TLR, så den var jo værd at overveje.
En ting jeg dog tænker en del på ved den model, er om der overhovedet er ret meget forskel på den og min nuværende RF rent optræksmæssigt? SV'en er jo kun opgivet til at være 0,1 sek hurtigere til de 100, så er der meget forskel at mærke?

Hvad har i af positive og negative ting at sge om de 3 modeller stillet op mod hinanden? Og har i eventuelt forslag til andre cykler i samme prisleje (80-110.000)?

/Jesper!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV1000 vs TL1000S vs TL1000R
  • #1   12. nov 2007 svèn er sku en fin mc . jeg syntes de kører glimrende og gode priser er det også . bare for gode . der er et hav af dem nu . en allemandsmc blev det .
    men den trækker lækkert og jo du VIL kunne mærke forskel på sådan en og din RF .

    tlr . lækker mc med ok egenskaber til både sving og langtur . den kan sku det hele selvom den efterhånden ikke er at regne for at være SÅ brutal som den ser ud .

    tls .igen fin til både sving og ligeud . kan det hele og har et voldsomt bundområde . lidt mere en tlr (andre knaster) .
    fed ting på tls ved langtur er at den "manglende" kåbe tillader vind at passere "igennem" cyklen så du aldrig lider af at ligge i 45 grader op mod vinden .

    men ud at prøv dem . der ER forskellige og den skal jo passe DIG .


  • #2   12. nov 2007 Hej Jesper j sv1000s er nok ikke så dårlig som folk siger det er jo genmem prøvet teknik .... mht.til tl1000r så køre jeg selv på en og kan kun sige go for den den er måske lidt tung i forhold til de nye 1000cc men en ny bagdæmper og styre dæmper gør underværker og så lige et Akrapovic Evo udstødning og et pc3 så har du en cykel der kan følge med det meste.... og så lige lige lyden den er jo helt kanon


  • #3   12. nov 2007 lytter lige med her

  • #4   12. nov 2007 Er også lige med på en lytter........

  • #5   12. nov 2007 tja jeg ville nok ikke overse honda vtr 1000f firestorm den nyeste model med stor tank og sprøjt, mener at det er fra 2001 modellen

  • #6   12. nov 2007 Det er jo fine cykler alle 3 og du kan jo få en ny SV 1000 for 110Klik hvis du tager en naked og den er hamer billig i forsikring.
    Tror ikke du skal ligge så meget i den 0-100 tid da den jo er lidt teoretisk feks. en SV650 mener jeg ligger på 3,5 sek. og en SV1000 ligger vist lige omkring 3 men jeg ka love dig der er mega forskel ude på asfalten især fra 100-200 hvor SV1000 faktisk trækker ret godt af sådan en discount cykel ;o)
    Når nu mit vinterkuller tager over skal jeg nok lave et lille video/lydklip så du kan høre hvor fedt sådan en V2 kan lyde med de rigtige potter :o)


  • #7   12. nov 2007 Hehe, ja det her blioverj ge jo ikke meget klogere af.. Hehe.

    Men ja, det mest rigtige vil jo nok være at komme ud og prøve alle 3 cykler, har når sæsonen starter igen...


  • #8   12. nov 2007 Jamen Lars/Junior>> Du kører da ikk med yoshimura... Lagde bare lige mærke til du sagde, "med de rigtige potter..."? HEHE

  • #9   12. nov 2007 Ville klart vælge en TLR, for den er SÅ flot og tidløs og da den efterhånden er kult er det jo nok begrænset hvad du taber på den...

  • #10   12. nov 2007 Ja ja Mads c nu siger du nok yoshimura. men det er nu ikke til at komme udenom Akrapovic Evo det er kvali...

  • #11   12. nov 2007 yoshimura er jo bare det bedste der findes,og sådan er det bare ved det godt . bare synd de er så grimme og lyder som en fesen prut ved siden af Holeshot ;o)

  • #12   12. nov 2007 Hvad skal jeg regne med i forsikring på de 3 som 25 årig? Jeg ved godt det er et svært spørgsmål, men anyway! Skadefri kørsel siden jeg fik kortet.

  • #13   12. nov 2007 Ring til ETU Forsikring.Det er billigt. Jeg har det selv, og giver 6200kr med fuld KASKO som 24år.

  • #14   12. nov 2007 Sidste vinter stod jeg i nøjagtig det samme valg som du gør nu. Først blev jeg meget bidt af SV'en. Fornuftig pris og lækkert design. Men det var alligevel TLR'en jeg hurtigt kom til at tænke på, og den jeg ville vælge, af de tre cykler du nævner.
    Inden jeg købte noget, ville jeg prøve alt hvad der fandtes i den klasse, og det gjorde faktisk at jeg blev helt bidt af Honda's VTR.
    Effektmæssigt kan den ikke følge TLR'en, men den passede bare perfekt til mig, og jeg havde en bedre følelse af at køre på den.
    Så mit råd må være at prøve at hvad der findes i klassen, og vælg hvad den du har den bedste følelse på. Det bedste valg jeg har gjort, var at vælge en V2, det bliver du ikke træt af ;o)


  • #15   12. nov 2007 hvis jeg skulle have brugt ville jeg nok kigge efter en TLR da de er mega fede og sikkert holder prisen,men den er farlig for en urutineret kører
    Du kunne jo også være sparsommelig og købe den
    (-: mc-sydsjælland (præsi) . har til salg , det er godt nok en veludstyret maskine til få penge ( nej jeg kender ham ikke og får heller ikke provision ) ... :o)


  • #16   12. nov 2007 Herlighedsværdien på TL S'eren overstiger langt de to andre du nævner.

    Eneste jeg har haft eller prøvet der var mere herligt end min dengang i 97/98 TL S'er er min nuværende Tuono... Begge maskiner har det der skal til for at få smilet lidt bredere........


  • #17   12. nov 2007 Glenn-->

    Jeg kan godt lide at køre V2 (men bestet også R4). Så at det skal være en V2'er er jeg næsten sikker på.


  • #18   12. nov 2007 Lars/Junior>> Det var nu ikk lige det jeg fik at vide da jeg havde min SVend;-)

  • #19   12. nov 2007
    Lars/Junior (hovedgård) .

    tak for de pæne ord . og nej du skal ikke regne med provision :-).

    som bi-note vil jeg da gerne nævne at jeg på min tls har tilbagelagt ca 1000 km på en dag uden at mine arme var ømme og min røv var heller ikke mørbanket . som jeg skrev tidligere så kan den mc det hele . jeg sælger KUN min fordi den rent faktisk er FOR kraftig til de snævre kurver jeg er blevet bidt af . jeg ville sku beholde den hvis jeg havde råd til 3 mcere men det siger konen jeg ikke har :-).


  • #20   12. nov 2007 vil give Glenn helt ret , men en SV kan da også køres pænt (har jeg hørt) og for det en SV koster kan man få en 10 gammel VFR med 50.000 km på klokken

  • #21   12. nov 2007 En TLR der står som den forlod fabrikken har motor og design til en sport/racer MC, men køreegenskaberne er som på en sportstourer. Sammenlignet med hvad der ellers findes af V2'ere i den motorstørrelse, er en TLR noget tungere/mere uhandy på en snoet vej.
    SV1000 er en ret harmonisk maskine, klart lettest at køre, men TL serien har en mere rå motor.
    Me åben udstødning og PC kan gøre meget ved en SV1000.


  • #22   12. nov 2007 Altså lige for at få det på det rene, så har jeg 160 km til nærmeste mororvej. Så det motorvejskørsel jeg kører, er når jeg skal til træf osv længere væk, eller til bakkeåbning/luknind, etc!

  • #24   12. nov 2007 jeg er rigtig glad for min TLR den er ikke så dyr i forsikring(syntes jeg) og jeg syntes bestemt ikke at det er en tung maskine at komme rundt med. jeg ligger og køre tit til odense fra sønderjylland uden problemer. Jeg er som sagt rigtig glad for min og der er et rigtigt godt bundtræk i den.

    Mvh.


  • #25   13. nov 2007 Kom selv fra RF 900 til en Sv 1000 og det har jeg nu aldrig fortrudt sv eren er en fin cykel som jeg ikke har noget dårligt at sige om og dog det skulle måske være dens evnet til at slide dæk og kædekit op og ligeud det ændrer sig på en SVer den er skidesjov at svinge med.

  • #26   13. nov 2007 Jeg vil da også lige indskyde en fodnote da jeg selv køre på en sv1000s som jeg er rigtig glad for.Som andre skriver har den det hele og kan trække fra de fleste andre maskiner,hvis det er det man ønsker.Det er også rigtigt at den er rigtig sjov til sving,men den er lidt levende i røven også ved motorvejskørsel over 130-140 stykker fornemmer man at røven svinger lidt frem og tilbage,men dette kan afhjælpes ved at skifte afjedringen til hyperpro både foran og bagved.Jeg vil også sige at den er ikke sjov at køre på i byen ved langsom trafik pga af det lange træk i første gear plus den hurtigt bliver varm.Den skal ud på motorvejen og de snoede veje med et drag over nakken det er der den høre hjemme.Med hensyn til meget bykørsel kan problemet afhjælpes med en powercomander,men ikke helt jeg synes stadig at den er irreterende at køre langsomt på og af samme grund gider jeg ikke at være med til at åbne og lukke bakken.Bare min erfaring håber at du kan bruge den,men ellers ud og prøv en masse forskeligt så du finder lige præcis det der passer til dig.Mvh Ken

  • #27   2. dec 2007 hvad med en gsf 1250 bandit...fed cykel og den er bestemt til lange stræk på motor vejen

Kommentér på:
SV1000 vs TL1000S vs TL1000R

Annonce