1.831 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

tl1000s vs sv1000 tl1000s vs sv1000

Hey.

Jeg var ude at lufte disse to modeller i går, oppe ved MC giganten i frederikshavn.. "Gider du ikke lige tage en tur på tl'eren også? Den trænger til at få kørt noget strøm på batteriet..." God service og stil af forhandler, synes jeg smiley

En 2007 Sv1000 med kåbe og en del bling. Har længe haft en plan om at jeg skal have sådan en når jeg bliver færdiguddannet (om mange år smiley ), og jeg må sige at den levede op til forventningerne. Hold kæft hvor den brøler, sådan en V2'er.

Jeg prøvede så også en TL 1000 S fra 1997. Den kørte sådan ca. lige så godt som sv'eren. Motorerne minder ekstremt meget om hinanden. For mig, føltes det som om, at trækket og kraftkurverne er meget ens på de to modeller.
Til gengæld skøjtede jeg rundt på sædet på tl'eren og fik mast mine ømmere dele hver gang jeg bremsede.

Har i prøvet begge to, og har i gode råd mht. hvad der skal vælges? Jeg kan bedst lige udseendet på sv1000 og sædet fungerede bedre for mig. Kørestillingerne er ret ekstreme på dem begge, i forhold til min nuværende gamle kawasaki.

Så vidt jeg kan forstå, har en TL lidt flere kræfter end en SV, mens SV'eren har sit max moment en smule lavere. Jeg skal alligevel ikke køre over 200 kmh smiley Så hvad er i det lange løb fedest, når man kigger på forsikring, brændstoføko, reparationer osv. osv.

tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tl1000s vs sv1000
  • #1   24. apr 2014 SV1000 er mit valg til dig. Der er ikke den store forskel som jeg vil råde dig til at tage den du bedst syntes om, kørestillingsmæssigt og på udsenet, hvilket lyder som en SV.
    Tillykke med den. smiley

• #2   24. apr 2014 SV'eren helt klart. Syntes designet på TL'eren er for gammelt.

• #3   24. apr 2014 Og jeg synes at TL næsten er en kult-cykel, hvor der er sindssygt mange SV'ere..

• #4   24. apr 2014 Synes SV'en er kedelig ifht Tl'eren Som at sammenligne en corolla med en Supra smiley

• #5   24. apr 2014 Godt nok en vild cornflakes må man sige.. men jeg ville gå med en SV og synes ikke der er så mange 1000 men en del 650. Men den er nyre og kan bedre lide designet på den men det er vist næsten samme motor på de to.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #6   24. apr 2014 Det er godt nok 7 år siden, men jeg stod med samme valg og jeg tog SV'eren - dog en naked...

Det har jeg ikke fortrudt et sekund. Kult cykel eller ej, så synes jeg tiden er rendt fra designet på TLs og det betyder også noget at man kan lide hvordan cyklen ser ud. Jeg har dog aldrig forstået hvad der er så kult ved den...?

• #7   24. apr 2014 Jeg kan varmt anbefale en sv 1000s har selv købt en for ikke så lang tid siden
    Bliver aldrig træt af lyden og momentet
    Bringer et smil frem vær gang man lige vrider håndtaget smiley
    Køb den !!!!

• #8   24. apr 2014 Jeg tog også SV'en, bogstaveligt, og har ikke fortrudt, du kan finde mange flere dele til SV'en, den er med garanti nemmere at sælge, når den tid kommer, og så syntes jeg heller ikke designet på TL'en er særlig smart, men her er det jo smag og behag. Så vidt jeg husket har TL'en noget bøvl med vandpumpen der kan lække gennem noget overløb, Træls rotations dæmper, og vist også noget med koblingen(brug google) SV'en har kedelig affjedring, kan fixes billigt med nye fjedre, og koblings klokken kan have racer slub, hvis den lyder som en Ducati tørkobling, og lyden forsvinder når du trækker koblingen er den gal. Ellers brummer den bare der ud af

• #9   24. apr 2014 Hvad med at prøve en TLR, det kan godt være designet er gammelt, men det er nok den fedeste mc. jeg har haft, det med vandpumpen var før 2000 og blev alle lavet på garanti, koblingen fejler intet bare man bruger den rigtige olie, de fleste japsere har træls dæmpning i bag, i mine øjn var min TLR sjovere at køre på end den RSV Mille R som jeg byttede til ;o)

• #10   24. apr 2014 Jeg er rigtig glad for min TLS og ville ikke bytte for en SV'er, men hvis du bedre kan lide designet og sidder bedre på en SV'er, så er det da klart den du skal vælge.

• #11   24. apr 2014 Var også oppe og prøve deres Sv1000, har de fået lavet bremserne på den? smiley Den kunne knap nok bremse da jeg prøvede den..

• #13   24. apr 2014 tag SV'en, TL'eren var fyldt med børnesygdomme specielt 97'erne ;
    - Ingen bypass på termostaten (motoren kører for lav temp i DK klima)
    - Elendig bagdæmper mekanisme (skal skiftes til Öhlins eller biturbo før det virker ok)
    - Ledningsnet, med alt for tynde ledninger til tændspolerne ( giver svag gnist og startproblemer)
    - Stel der revner; https://www.google.dk/search?q=tl+1000+s+frame+crack&es_sm=91&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2G1ZU8vLFMOjyQOvvIGwAg&ved=0CEEQsAQ&biw=2026&bih=1203&dpr=0.9

SV er en TL bare uden børnesygdommene smiley

eneste minus ved SV er at du bliver snydt for en up-side-down gaffel

• #14   24. apr 2014 #11: Ja, den bremser rigtig godt nu. Det er i hvert fald min oplevelse. Jeg skulle holde godt fast med benene for ikke at mase mine bløddele smiley

#Johan; Det jeg skriver, er at det er en ekstrem kørestilling i forhold til min nuværende GPZ 1100'er. Men det er jo bare min oplevelse, jeg er udmærket klar over at der findes meget værre smiley

#13; Tak, det er lige præcis sådan noget info jeg eftersøger. Upside down gaffel kan vel eftermonteres hvis det er vigtigt smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #15   24. apr 2014 Ja endda ret nemt.

• #16   25. apr 2014 Køb en N model i stedet smiley

Kommentér på:
tl1000s vs sv1000

Annonce