6.810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Steffen (Fjelstervang) .
Steffen (Fjelstervang) . Hjælpe-administrator

Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803

Dane Tøj Vs Rukka Tøj Dane Tøj Vs Rukka Tøj

Er der nogle som her erfaring med Dane tøj er åben for ALT både for og i mod
Jeg kan se

Jeg havde Rukka tøj før og det var jeg 120% tilfreds med efter 4 timer i regnvejr er man stadig tør Det der, Kan Dane tøj også det
+ PÅ prisen

- Der er ikke seler med til bukserne

Kom frisk med alt info som i har erfaret

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dane Tøj Vs Rukka Tøj
  • #1   2. jan 2013 Mit ældste sæt tøj er fra Dane, ca. 5 år gammelt, og bliver brugt til hverdag.
    Bukserne er nu blevet lidt utætte i skridtet. Jakken holder stadig tæt, men er efterhånden ved at være godt slidt. Når vinterkørslen er ovre, så bliver den smidt ud.
    En ny er indkøbt. Det blev en jakke fra Hein Gericke. Den var i tilbud og ser ud til at være i god kvalitet.
    Rukka kender jeg ikke så meget til, men deres jakker er blevet fravalgt. Hovedsagelig fordi deres membran sidder i foret og ikke i jakken.
    Det synes jeg er en fejl. Andre har så en anden mening.
    Jeg gider bare ikke køre en sommerdag og blive våd, når der kommer en regnbyge.

• #2   2. jan 2013 Kører i Dane bukser og har intet dårligt at sige om dem.. Har endnu ikke oplevet en byger der er kommet igennem! Heller ikke temperaturen har været et problem endnu selv ikke 1/3 hvor der nogle gange endnu stadig er køligt! Men om det er. På højde med Rukka ved jeg ikke da jeg ikke har prøvet Rukka

• #3   2. jan 2013 Har kørt i en del forskellige goretex tøj - revit,rukka,dane,halvarsson, faktisk har jeg haft rukka 2 gange , men jeg ender altid med at køre i dane tøjet, super godt tøj

• #4   2. jan 2013 Matthias: det er ganske få af rukkas produkter som har løs membran, så det er en dårlig undskyldning .Desuden synes jeg det er genialt at man kan tage membranen ud ,på de rigtig varme dage .Desuden er der BÅDE membran OG foer i de rukka jakker med løs membran ....

• #5   2. jan 2013 Hvorfor skulle man kunne tage membramen ud ?? Det kan jo også give vand selv om solen skinner

Jeg skal ud og have nyt tøj og mit Rukka var jeg rigtig godt tilfreds med, men prisen er jo også i den gode ende så hvis man kan få noget som er lige så godt samt spare lidt penge så er det jo fedt

• #6   3. jan 2013 Michael L:
    Læs nu hvad jeg skriver:
    "Hovedsagelig fordi deres membran sidder i foret og ikke i jakken"

De Rukka jakker der tiltaler mig har ikke membran i jakken. Kun i foer.
    I de kataloger jeg har, kan jeg ikke finde en eneste Rukka jakke der har membran i både jakke og foer.
    Så jeg kommer ikke med en dårlig undskyldning.

• #7   3. jan 2013 Kører til daglig i et par Dane bukser, og er super tilfreds.. kørte sidste år fyn rundt, 450 km i pis øs regnvejr...og blev ikke det mindste våd.. så kan klart anbefales herfra. .Valgte dem hovedsagelig for pasformen, som også er rigtig god.

• #8   3. jan 2013 Det lyder til at det er noget jeg godt kan kikke lidt efter
    Takker for info

• #9   3. jan 2013 Matthias : så er det vist de forkerte kataloger som du kigger i .....

• #10   3. jan 2013 (link fjernet)
    som jeg lige kan se er der en jakke med udtagelig membran .

• #11   3. jan 2013 i mit gamle rukka tøj kunne man tage termoforet ud og ikke membramen

• #12   3. jan 2013 jeps, det kan man i 90% af alle rukkas modeller

• #13   3. jan 2013 jeg kørte tit uden termo tøj i det og blev aldrig våd,

• #14   3. jan 2013 Matthias, Han skriver heller ikke at der er membran både løst og i for, han skriver at der i de Rukka jakker med løs membran både er for og membran.

Fidussen er jo at man får en større alsidighed. Man kan lade membranen være i altid, eller hvis man nu skal kører i 40 graders varme sydpå hvor der aldrig kommer regn, tage denne ud og få større afkøling.

Jeg har boet i Sydfrankrig, og om sommeren kunne jeg aldrig finde på at køre i fuld mc gear. Man overopheder jo. Derfor tager jeg heller ikke sådanne steder hen om sommeren for at køre. Et dyrt sæt med udtagelig membran kunne godt tænkes at ændre på det. Husker da at min gamle sommerjakke var okay herhjemme selv i 30 grader, i modsætning til min Dainese jakke med gore-tex.

Men vi vil jo alle noget forskelligt, og hvis du alligevel altid vil have membran i, så ville det da være upraktisk om den var løs ja.

• #15   3. jan 2013 Når det er som du skriver, så må jakken bestå af tre lag?
    Jakke, membran og foer og som kan tages ud hver for sig?
    Det har jeg godt nok ikke set endnu.
    Michael L: Dit link giver ingen mening.

• #16   3. jan 2013 Efter at have læst hele smøren en gang til, så tror jeg egentlig det hele beror på misforståelser.
    Når jeg siger membranen, - den som gør jakken vandtæt, sidder i jakken, så kan den ikke tages ud. Den er en del af selve jakken.
    Når den sidder i foret, så mener jeg den sidder i termoforet, som kan tages ud når det bliver varmt.
    Membranen i sig selv kan ikke tages ud. Den er i begge tilfælde syet ind i stoffet.
    Når man så tager foret ud, så er der flere af Rukkas jakker der ikke er vandtætte.

• #17   3. jan 2013 nej der er ikke , kun en i deres nuværende program....
    Revit har jakker med 3 lag foer -membran - jakke, tre i en jakke

• #18   3. jan 2013 Matthias, Der fås ganske rigtigt jakker hvor for og membran uafhængigt af hinanden kan udtages. Det er dog ikke de billigste af Danes og Rukkas sortiment... Sad membranen i foret, var det godt nok heller ikke en jakke jeg ville købe.

Kommentér på:
Dane Tøj Vs Rukka Tøj

Annonce