Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KN filter hva hjælper det
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #1   3. jan 2013 Der er marginalt større luftgennemgang end i et papirfilter som de fleste MC'er kører med, så det KAN i bedste fald give 1-2hk ekstra hvis cyklen samtidigt bliver justeret korrekt.

Med andre ord: Ik en skid andet end et større hul i tegnebogen, når vi snakker effekt.

Rent parktisk er det jo smart at man bare kan rengøre filteret i stedet for at skulle købe et nyt, som man skal med std filteret.

De fleste vælger at skifte det sammen med montering af en anden udstødning, for der bør man alligevel få den justeret, og så kan man jo lige så godt tage de 1-2hk med.

• #2   3. jan 2013 ahhh, hvis du gider rense det, kan du spare lidt penge på lang sigt ......

• #3   3. jan 2013 Men det er nu nemmere at smide et nyt papfilter i fremfor at vaske/tørre/smørre et KN

• #4   3. jan 2013 tænkte det nok.... smiley og tak for svaret...

• #5   3. jan 2013 Havde en gixxer 600 fra 98, den var umulig at få indstillet ordenligt med kn.. Mine andre cykler har det ikke været et problem. På min bil gav det 3hk med filteret. Så nej.. Det flytter ikke bjerge.. :0)

• #6   3. jan 2013 Det kommer så meget an på cyklen!!!
    Min er gået fra 68 på moteren til 70 på hjulet.

• #7   3. jan 2013 tro flytter nok mere end filteret , ofte er prøvestandene heller ikke kalibreret 100%ens

• #9   3. jan 2013 pipercross er nemt og rengøre ..
    bare i håndvasken med sulfo..
    og lad det lufttørre
    men ved ikke om skumfiltre er holbare med tiden.men filtreringen er god

• #10   3. jan 2013 Hans Henrik>> tror ikke du kører så langt hvis legomanden der bliver slugt af motoren smiley

• #11   3. jan 2013 Har hørt meget dårligt om KN filtre - havde en kammerat der var motormekaniker - han sagde at det var lige så godt som at køre med en sok over studsen...
    Solgte dem også til radiobiler da jeg arbejdede i sådan en butik - men oftest havde folk kun dårlige erfaringer med dem...
    Min ærligt mening er squ at det er noget opreklameret pis...

• #12   3. jan 2013 @chris.

Hvis man putter et kn filter på en rc offroad, så er man helt sikker på at den lille zenoah maskine dør... Dette skyldes kombinationen af et filter med større huller og et sæt hjul som tvangsfodrer filtret med jord,sand og lort smiley

På en bil/mc til landevejs kørsel ser verden helt anderledes ud, her er ikke nær så meget møg, og motorerne er ikke lige så følsomme.

Kn's kvalitet anno 2013 er der ikke noget at udsætte på.

Køre man på værksted til service, smider de KN i ultralydsrenseren, så er det som nyt smiley vi andre bruger lidt bremserens,trykluft og nogle noget filter olie. Andre bruger 200,- på et papir filter hvert år... Om man er til det ene eller det andet, er et temperament spørgsmål.

• Sajmon ™

#13   3. jan 2013 Min ærlige mening er at jeg er glad for et filter jeg kan rense når det er beskidt, på samme måde som jeg kan med mit PiperX på baneraceren.

Det er ikke så vigtigt for mig om de virker på legetøjsbiler.

• #14   3. jan 2013 Bmc filtre skulle være gode... men ved ikke om de er lavet i stil med kn
    mang mclister roser dem...
    men med mere luft mere fuel,. den skal nok dysses om så ,hvis det er en carb bike
    http://www.bmc-sportluftfilter.de/items/detail.php?art=035.060_173-08-Race-2

• #15   3. jan 2013 bmc-kn-dna er lavet efter de samme principer kn er bare et mere kendt mærke.
    kn filter i sig selv er der ikke meget at hente andet det er let at rense men kombinerer du med et ordentlig udstødnings system kan der være en del.
    der er en med dyno udskrifter på oss han hentede 11 hk på hjulet med komplet delkevic system samt kn filter på en bandit 1200.

• #16   3. jan 2013 Har også læst om en eller anden BMW guro fra australien - mener det var i tourringnyt - han havde squ heller ikke de helt store ord til overs for KN. I artiklen var der beskrevet hvordan han tog et nyt, korrekt olieret filter, hvor han lagde lidt fint jord oven på - som han så kunne ryste fint igennem filteret...
    Holder squ stadig på at det er samme kvalitet som et sæt nystrøgede tennissokker.

• Sajmon ™

#17   3. jan 2013 Jeg kender ingen som stryger tennissokker, og hvad en BMW hat fra landet som vender på hovedet siger, tillægger jeg heller ikke den store værdi.

Jeg er tilfreds med mit KN filter. smiley

• #18   3. jan 2013 Også fint - men der er vel en grund til at det ikke sidder på nogle cykler org, hvad jeg ved af - ville ellers være en oplagt måde at hente et par ponnyer til reklamen...
    Jeg vil personligt undgå så meget sand som overhovedet muligt ind til noget som pisker op og ned op til 13000 gange i minuttet - så er jeg enlig lidt ligeglad med 3 ekstra hk...

• #19   4. jan 2013 @Chris.

Du er helt galt på den her...
    Der er da ingen der ved deres fulde fem, frivilligt slagter den høne der lægger guldæg... Har du nogen ide om hvor mange orig filtre der sælges hvert år ???

De fleste producenter af motorer kæmper med miljøkrav, her spiller et åbent filter også negativt ind.

Hvis du virkelig mener hvad du skriver "Jeg vil personligt undgå så meget sand som overhovedet muligt"
    Så kan du ikke køre med orig filter alene. så skal du have olieret skum forfilter. og det tvivler jeg på den gamle CBR har fået smiley

Kommentér på:
KN filter hva hjælper det

Annonce