{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem er KLOG
  • #1   13. jan 2013 den skal omsynes... / omreg til stor maskine

  • #2   13. jan 2013 det er klart du ikke må det. Det kaldes forsikrings svindel.

  • #3   13. jan 2013 Patrick forklar lige hvordan det kan kaldes forsikringssvindel ?

    Skal man mon til forsikringen at MCen er droslet ? nej !


  • #4   13. jan 2013 Mirza:

    Jeg ved ikke lige om det kan kaldes forsikringssvindel, men hvis ikke cykklen synes om, så står der ikke i registreringspapirerne at cyklen ikke er droslet, Da forsikringspolicen referer til en helt specifik indregistrering af køretøj, så er der i hvert fald tale om en bevidst inkonsistens i sporbarhed - Det skal der nok være nogen, der udlægger som forsikringssvig:-) Kør dog bare til syn med gyngen!


  • #5   13. jan 2013 Registreringen refererer til et bestemt køretøj, med angivelse af model, mærke mm. - samt stel- og reg. nummer.

    Med mindre forsikringsselskabet specifikt har anført at de har forsikret MC´en som droslet, aner de overhovedet ikke at den nogensinde har været det.

    Det er langt de færreste selskaber der spørger om det.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #6   13. jan 2013 Topdanmark har samme priser om cyklen er droslet eller ikke, så for dem gør det ingen forskel.
    Vil heller ikke fremgå af din police at der sidder en drosling på den.


  • #7   13. jan 2013 Da min gamle Yamaha R6 var droslet, betalte jeg kun 7000 med fuld kasko som 18 årig.


  • #8   14. jan 2013 Knud.. du må jo godt forsikre og eje en motorcykel som ikke er droslet som 18årig.. prisen er den samme hvad enten den er droslet eller ej..

  • #9   14. jan 2013 Mirza m flere:

    jeg tror ikke I forstår det her:-) Fjerner man droslingen uden at syne, står der droslet på registreringsattesten, men det er cyklen ikke. Kigges der nærmere på cyklen ved f.eks. et uheld, så har forsikringsselskabet et "smuthul", idet der så ikke er sammenhæng mellem den forulykkede cykel og ansvarsforsikringen, der refererer til en specifik registreringsattest. Om de forfølger, inspicerer gør regress eller ej har intet med det hele at gøre - papirlinket er brudt.

    Jeg tager heller ikke stilling til forsikringsplanerne - kun papirbindingen fra cykel til police- og der bliver i hvert fald noget galt.


  • #10   14. jan 2013 Hvis jeg har en gevindudervogn på en bil som er påført attesten, og jeg fjerner denne gevindundervogn og erstatter den med org. fjedre og støddæmpere, så kan de også komme efter mig eller hvad?

    Den hopper jeg sgu ikke på knud smiley


  • #11   14. jan 2013 Mirza

    Det kommer sgu nok an på, hvad der står på attesten. Den forklaring jeg afleverer her har jeg fået samstemmende af både forsikringsselskab OG synshal ved fjernelse af drosling fra en indregistreret cykel - og hvad mere er: Jeg kan se logikken i det.

    Hvis den ændring du beskriver flyttede kørejernet fra en klassifikation til en anden, så ville den også stå på registreringsattesten, og så ville en ændring medføre SYN og dermed forsikrings ændring - ikke noget du skal gøre - det gøres mellem SKAT og dit forsikringsselskab.


  • #12   14. jan 2013 fakta er at hvis der står i registreringen at cyklen er droslet og har 36 hk. og man fjerner droslingen så den har X antal flere HK, så svarer det faktisk til at du tuner din droslede motorcykel, og det må du godt så længe du kun øger med 25%.
    jeg er med på den vogn der siger at effekten skal svare til den der står på reg attesten, ellers risikerer man ballade.

    jeg tror nu heller ikke en forsikring vil stille sig på bagbene i en alm ulykke, men hvis der er blevet kørt over de ca. 150 km/t en mc kan med 36 hk så vil de nok grave i det..


Kommentér på:
Hvem er KLOG

Annonce