{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye regler omkring kørekort!?
  • #1   21. jan 2013 Tonsvis af indlæg herinde, søg lidt rundt og du vil hurtigt finde svar smiley

    De er ret indviklet.


  • #3   21. jan 2013 Hvis du allerede har taget kørekort, så beholder du dit nuværende kørekort, men opgradere i forhold til de nye regler. Dvs at hvis du har til 34hk nu, så vil du som 20 årig kunne køre 48hk. Har du en motorcykel på over 15hk(dvs inden for den nye 48hk standart), så vil du efter 2 år få mulighed for at køre ubegrænset. Dog skal du minimum være 22 år.

    Så ja du ryger ind under de nye regler, men glæd dig bare over at du har taget kortet og derfor i det mindste må køre 34hk nu.


  • #4   21. jan 2013 Nå okay, troede ellers at vi fik det automatisk efter 2 års med kortet også med de ny regler? som vist i den sidste kategori, eller er det bare mig?? :)Ø



    AM = Stor knallert 45 fra 16 år! (nu er det 18 år.)

    A1 = 125 cm3 med 15 hk (ca. 130 km/t) fra 16 år! (nu 18 år)

    A2 = 48 hk fra 18 år. (Ca. 180 km/t) (nu er det 34 hk = ca. 140 km/t)

    A = Over 48 hk. Fra 24 år eller 2 år med A2


  • #5   21. jan 2013 nej det er ok simpelt bare alt for mange forklaringer... men kortsagt:

    16 år - scooter 30
    18 år [A1] - MAX 125cc og MAX 15hk begge krav skal overholdes!
    20 år [A2] - MAX 48hk og maskinen må ikke have mere end ca. 100heste hvis den skal dorsles
    22-23 år [A] - Har du haft 34hk eller A2 i 2 år kan du som 22årige tage A, og kører 1000hk voldtunet orrrrnliiii'g syg hayaaabuzza

    24år [A] - Ingen +2 års erfaring inden 24, skal du være 24 inden du kan.... Her er det altså lige meget om du har nogen erfaring, for en magisk fe tryller sig ind på dit værelse natten til dagen hvor du fylder 24, og så er du lige pludselig meget mere fornuftig, ansvarsbevidst og voksen... BASTA!

    Har du 34hk beholder du dit 34 hk men har du ikke fået stort endnu får du det heller ikke automatisk og må rette dig efter nye regler.

    Du skal gå til køreprøve for at få kortene, de kommer ikke automatisk, dog kun til en praksis prøve, hvis du har 34hk kort.


  • #6   21. jan 2013 Hvad sker der hvis man bliver stoppet på en for stor maskine?

  • #7   21. jan 2013 det kommer an på betjenten smiley

    Men altså... bøde for at kører uden er 7000 første gang...

    nogle skriver man bliver benådet hvis du har lille kort, og den skulle komme helt ned i 1500 kr! dog ikke bekræftet.


  • #8   21. jan 2013 Hold da op 7500 så er det ikke så sjovt længere, så kunne det godt ske man skulle lade være..

  • #9   21. jan 2013 så lige på det det var kun "7000" smiley . Men nej ikke smarteste ide.. det koster, og så er der også det med at man skal forsikre den og alt det.

  • #10   21. jan 2013 Selvfølgelig skal du lade være. Hvis du skader en anden person, sidder du med en kæmpe erstatning der skal betales af.
    Plus man kan have masser af sjov på en billig 125'er eller for den sags skyld en 34 hestes maskine.


  • #11   21. jan 2013 det kan jeg kun bekræfte!

  • #12   21. jan 2013 så kan man så igen starte den store debat med hvis det går galt på en der ikke er droslet


    og jo forsikringen dækker selvom den ikke er droslet, de kan kun nægte ved særligt uagtsom kørsel, evt hvis du kommer 150km/t inde i byen og jorde en så er du på røven, men ikke ved at du køre med det lille kort!;)


  • #13   21. jan 2013 og ja bøden er 1500 på en der ikke er droslet

    de 7000kr har jeg aldrig hørt om, men det må være noget med at køre uden kort osv


  • #14   21. jan 2013 supermoto har du noget som bakker dig op?
    udtaleser bekendtgørelser eller lign?


  • #15   21. jan 2013 ikke her på nettet andet en der har lavet et fotoalbum engang med noget dokumentation;)

    men kender en forsikrings mand og han sagde at de ikke kun slippe på det grundlag alene, men kan de bevise du feks har kørt med en hastighed på 200 eller på anden måde optrådt til direkte fare for andre eller uagtsom kan de slippe;)


  • #16   21. jan 2013 Køb jer en racer, de fanger jer aldrig smiley

  • #17   21. jan 2013 ja og kør over evne og bræk ryggen med 150km/t ud over en mark fordi andrelinen suser mens man bliver jagtet smiley ARHhh... jeg venter bare et år mere så, det er liiiiige spænding nok for mig

  • #19   21. jan 2013 ja hehe du kommer da til at have et par drosslingssæt smiley

  • #20   21. jan 2013 Man kan også sige:

    Hvor fedt er det at kører rundt på et ræser lyn som så intet kan når man vridder svinet? Jeg tror ikke jeg gad.

    Var jeg i den alder med de nye regler, havde jeg nok købt noget offroad af en art. Aldrig en ræser der så skulle drosles, jeg ville simpelthen have kæmpe neder på hver eneste gang jeg lå og kørte med andre på samme maskine der ikke var droslet! smiley


  • #21   21. jan 2013 overvejer også selv meget at få solgt min til sommer (vil gerne lige have kørt lidt mere på den, da jeg syntes den er faniitastisk), og så prøve en xt660r som passer perfekt til det nye kørekort A2 som jeg må tage, men nu må vi se om jeg ikke ender med at beholde den i noget tid smiley

  • #23   21. jan 2013 Om ikke andet, så tæller en gammel billig MC lige så meget accinitet ved forsikringen som en dyr mc gør. Og hvis du kører på en 20000-25000 kr offroad der opfylder de nye krav, så kan du forsikre en racer når du er 24 forholdsvis billigt! Min nakedbike med 100 hk gir jeg 5600 kr inkl kasko. Det synes jeg selv er vildt billigt.

    Jeg er så også 25 år, men har først planer om at prøve en ræser cykel når jeg er 30. Alt andet kan ikke forsikres, og til den tid er jeg måske blevet klogere. TIlgengæld er de 100 hk jeg har nu, og den massive moment min cykel er bygget med RIGELIG end nok til mig smiley


  • #26   21. jan 2013 Selvfølgelig dækker din ansvarsforsikring, men kan sgu ikke tror at selskabet lader folk slippe uden en ordentlig gæld der skal betales af.

  • #27   22. jan 2013 Heldigt man tag kørekortet i 2008 som 18 årig. smiley

    Godt nok øv for jer som falder inde under disse nye regler.
    Jeg er enig med Daniel (Esbjerg) F.

    Så heller købe en sjov og underholdende offroader, man får mere glæde af end en vildt droslet hurtig maskine. Der findes jo mange af disse til en god pris på markedet. smiley



Kommentér på:
Nye regler omkring kørekort!?

Annonce