{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.070 visninger | Oprettet:

Brugt MC fra køreskole. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Ville i garvede motorcyklister vælge en MC fra fordi den har været brugt på en køreskole?
De kører jo ofte ikke så mange kilometer igen (i hvert fald ikke denne), de får nok ikke de vilde tæsk omdrejningsmæssigt og de kører jo ikke kun 20 minutter ad gangen.
Meeen. Hvordan ser det ud med mange starter og forkert brug af kobling?. Den ser ikke ud til at have været nede at ligge heller.
Lad mig høre nogle for og i mod køb af sådan en smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt MC fra køreskole.
  • #1   5. feb 2013 hvilken mc drejer det sig om?

  • Patrick L
    Patrick L Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 2
    #2   5. feb 2013 Hvis bare den ikke har kysset jorden groft og den virker 100% koblingen så kan jeg da helt klart kun se fordele . Tog mit kort sidste år . og cyklerne bliver altid gennemgået tit pga. de krav der stilles til skolecykler . Hvad er der for en cykel du har kigget på?


  • #4   5. feb 2013 Jacob R den jeg tog mit kort på GS500 hang vist alt hvad der var inden for lovens grænser med mulen..

    Så min indstilling er stik modsat smiley


  • #5   5. feb 2013 Det er en sølvgrå/rød er6n der har gået 17.000 fra 2008.

  • #7   5. feb 2013 yer idd.

  • #8   5. feb 2013 Jeg kender garvede mc kørere som behandler deres cykler meget værre end en skolecykel. ( de køre ikke meget på baghjulet smiley

    Er den iorden, og passer prisen, så køb smiley


  • #10   6. feb 2013 omdrejninger slider ikke en motor op , det gør koldstarter - folk der holder startknappen inde længe efter motoren er startet , koblingsfedtere og hundehoveder !

    ville aldrig i livet købe en gammel forkneppet køreskolecykel og da slet ikke med 17000km på klokken !
    Ville svare til at købe en testcykel som har været ved 300 testkørere , ellers tak !



  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #11   6. feb 2013 Arh herregud en ny kobling koster 400 på eBugten leveret ved døren. Tager en god times tid at skifte.

    Hvis den er i orden, kører godt og prisen er i orden, så køb den.


  • #12   6. feb 2013 Tak for jeres svar alle sammen.

    Urban: Man kan da ikke kalde en cykel fra 2008 for gammel?


  • #13   6. feb 2013 Cirka hvor meget rabat får du for, at den har kørt som skolecykel - sammenlignet med markedet i øvrigt?

  • #14   6. feb 2013 @Urban..

    Du har sgu ikke en go dag idag smiley

    Var du virkelig så ringe til at køre mc da du to kortet ?? De fleste i dag har ingen problem med hverken kobling eller gear. Og en skolecykel står også i tomgang inden den ruller... Eneste problem jeg kan se, er at de ikke får noget gas. Tror der er mange som næsten aldrig rammer begrænseren...

    Jeg ved ikke hvordan du eller dem som køre på din cykel behandler den, Men det må være drømmen at få et eksemplar som ikke er blevet brugt...

    Mvh Brian


  • #15   6. feb 2013 Brian jeg smed min under køreskole forløbet.. Og det var en MC der var blevet smidt mange gange før.. Alene under mit forløb ved jeg at de to andre hold også havde et par som lagde sig på vejen med dem.!

    Jeg brugte den MC til at prøve at det af jeg fik læst mig til på nettet som quick shift ud kobling osv. osv.. De andre to jeg kørte med prøve også nettop den slags af.. Og skal da blankt indrømme at min metode ikke kan have været rask for cyklen..

    Derudover talte jeg med min kørelærer om at tage de sidste par kurser på min egen MC.. Hvorefter jeg fik forklaringen at den så skulle omregisterets til køreskole MC..
    Hvilket de ville fraråde eftersom at det sinker prisen en hel del hvis den skal videresælges..

    Så efter egen erfaring ville jeg heller ikke røre en køreskole MC..

    Om der er så er undtagelser osv. skal jeg ikke kunne råbe højt om..


  • #16   6. feb 2013 Sådan hvad de ellers står til og i givet fald kan forhandles til er det vel omkring 10.000-12.000 stykker. Kan godt se at der er lidt blandede svar i flokken smiley

  • #17   6. feb 2013 @nick.

    Er cyklen skrammet, kan man jo se hvad man betaler for, alt det som ikke får ridser, tager ikke skade af at blive smidt smiley

    At et par kåde knægte skifter gear uden kobling.... Jamen det gør jeg sgu da tit. Og det har dem som har haft min mc da også gjort, og også ham som får den efter mig, og sikkert også dem der låner den... Og den køre på baghjulet....

    Hvordan bliver din mc kørt ?? Som en mand, eller som af en gammel kælling smiley

    En kobling kan skiftes ( hvis det er nødvendig, selv har jeg kun gjort det på cykler som har rundet 60000km) gearkasserne på moderne mc'er er temmelig holdbare, jeg kender folk som har kørt rigtig langt på gade raceren med quickshift, uden det har været nødvendig at skifte tandhjul. Og vi snakker her om cykler som har kræfter til at splitte ad.

    En ER6 eller en GS500 kan sagtens holde til elever ( også dem som ikke har fået lov at køre cross af deres forældre ) uden at tage skade..

    Jeg ville meget hellere have en skole cykel, end en importeret bane cykel ( og dem køre der en del rundt af i dk)



  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #18   6. feb 2013 Brian, definer venligst "blive kørt som en mand"... smiley

  • #19   6. feb 2013 @esben.

    Cowboybukser, t-shirt og solbriller, med gearskift uden kobling langt inde i det røde felt hvor kun det bagerste gummi har kontakt til asfalten.....

    Fatter du det nu "kælling" smiley :D


  • #20   6. feb 2013 Foruden økonomi ekspert er Brian S jo også kørelærer...

    Skole cykler bliver tæsket både i kobling og gear, sjældent kørt drift varme, samt vælter med jævne mellemrum. har lige brugt 6 uger på en køreskole, og det er både cyklerne,bilerne og lastbilerne som har et hårdt liv. Den skulle være meget billig før jeg gad overveje det.


  • #21   6. feb 2013 Økonomi ekspert... Tak . Dejligt når nogen faktisk lytter smiley

    Kørelære, nej desværre ikke.........tror ellers jeg ville være Go smiley


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #23   6. feb 2013 Nej Brian, det er "blive kørt som af en mand" du beskriver.:-)

  • #24   6. feb 2013 Hvis prisen er rigtig er den jo ikke farlig.
    Den har aldrig kørt topfart, den er ikke blevet katastrofebremset som rígtige mc-gutter nu kan, den har ikke kørt ret meget, den har sikkert været ved forhandleren og få lavet service, jeg kan sgu ikke rigtig se den skulle være farlig at købe, slet ikke.
    Hvor billig er den i fht markedet?


  • #25   6. feb 2013 Allan

    Nahh bremserne er heller ikke det jeg ville være mest bekymret for, når den kun har været på offentlig vej og i "kravlegård".

    Som skrevet lidt længere oppe end 10.000-12.000 under hvad de billigste nok kan presses til, privat altså.
    De køreskole-mc'er jeg selv har set tæt på har mekanisk været i orden, de blev bare ikke vasket så tit kunne man se.

    Men det er nu sjovt at se de forskellige meninger herinde - så kom der også lidt debat i denne tråd smiley


  • #26   6. feb 2013 Køb den i en fart................

  • #27   6. feb 2013 Som du jo selv siger.. Og kan se.. Er der OGSÅ mange forskellige holdninger på denne front.. Det handler jo i sidste ende hvad du føler for.. Vi har jo ikke set den omtalte MC..

    Og jeg vil da heller ikke side her og sige der ikke er regler og holdninger uden undtagelser osv. osv..

    Så føler du at det er cyklen.. Og du nettop kan få den til en pris under alm. markedspris.. Og du så nettop har gjort op med dig selv at der måske kan komme et par ekstra udgifter som følge af at det har været køreskole MC..

    Så virker det vel som om du er afklaret fint med det..


  • #28   11. feb 2013 Sker der noget i den handel eller hva?

  • #29   11. feb 2013 Ikke endnu, vejret har ikke været til en prøvetur endnu. Skal nok vende tilbage hvis den bliver købt.

  • #30   11. feb 2013 nu er mc-er jo bygget til at blive brugt smiley så stop alt det piveri med kobling osv. køre sku tit uden kobling når det skal gå stærkt og det gør det tit, og den gamle tøs er nu immervæk 25 år i år og der er sku ikke noget der er sprunget i luften inu smiley selv om det tit foregår omkring det røde felt smiley , så bare få handlet

  • #32   12. feb 2013 Fuck nu om koblingen er slidt, den koster intet at skifte.. og hvilken MC har ikke været nede og ligge ? Den skal selvf være billigere end som som har haft EN ejer fra ny og kun kørt om søndagen med præstens datter bag på.. men hvis prisen er rigtig hvad er problemet ?

  • #33   29. mar 2013 Hvad sker der med den mC?

  • #34   29. mar 2013 Nåå for helvet da... Ja den var jo ikke i så god stand som jeg lige umiddelbart havde fået et indtryk af, så den gik jeg pænt uden om:)

    Men stand mener jeg et del flere skrammer end jeg vil kalde brugsridser. Men nu er "god stand" jo altid subjektivt.


Kommentér på:
Brugt MC fra køreskole.

Annonce