{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.858 visninger | Oprettet:

Valg af cykel {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står som Førstegangs køber af min egen motorcykel nu her inden alt for længe.. og har derfor brug for lidt råd og guide, for at hører hvad erfarne mc-billister ville vælge ud fra de cykler jeg har fundet til en max pris på cirka 40k.

Alt skal drossel til 34hk, da jeg kun er 20år. Hvis der er yderligere spørgsmål så spørg gerne.

Håber på i tjekker linkene igennem, og ville sige hvad i synes ville være den bedste all-around cykel, til budget 40k. Er selv meget i tvivl, men hælder nok til Fz6'eren smiley
Alle cykler har jeg får tilbudet til omkring 40k, bare så i ved det:

http://www.dba.dk/kawasaki-z750-750-ccm-110/id-88994717/

(link fjernet)

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/119246-yamaha_fz6_n_kun_13_000_km

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/122744-suzuki_sv_650s

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/125339-kawasaki_z_750

tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af cykel
  • #1   11. feb 2013 Begrund gerne, hvorfor i ville vælge den ønskede cykel*

    tak smiley


  • #2   11. feb 2013 Vi kan jo ikke vælge for dig. Det skal du jo gøre smiley
    Ellers er det ud og prøve også vælge hvilken du bedst kan lide.

    Nu har jeg selv en z750 fra 06 så, mit svar ville nok være ret åbentlyst.
    Synes det er den med den der ser bedst ud samt den går rigtig godt.

    Held og lykke og skulle du have brug for hjælp, hvis du køber en z750, så skriver du bare.


  • #3   11. feb 2013 mange tak for hjælpen.. Ville rigtig gerne ud og prøvekøre dem alle, men de er bare placeret overalt i landet, så ville bare have en ide' hvilken en folket ville synes man fik mest for pengene i forhold til alder,km og stand smiley

    Skal nok give lyd fra mig, hvis der er noget Kim smiley


  • #4   11. feb 2013 Først og fremmest, en billist kører i bil, en motorcykellist kører på motorcykel smiley
    Du hælder til FZ6eren, så køb den. hvis du kan få den til samme pris som de andre ville jeg nok også nappe den fordi den er nyest. Der synes jeg du får mest for pengene i forhold til alder, km og stand


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #5   11. feb 2013 Begge Z750'erne er 2004 modeller, som gør at jeg ville gå i en stor bue udenom dem. De vibrerer, har mega slatten affjedring, og vil gøre dig frustreret med drosling til 34 hk, da de ikke har noget bundtræk. Det skal være 2007 eller nyere hvis det skal være sådan en, men det finder du ikke til den pris.
    Det skal være siddestilling og komfort som afgør det mellem SV'eren og FZ6. De kører begge to rigtigt godt, og vil give dig mange problemfrie kilometer.


  • #6   11. feb 2013 jeg ville prøve at finde en forhandler i nærheden af dig
    hvor der var så mange af de modeller du gerne ville prøve som muligt
    der er jo ingen der siger at du så "SKAL" handler der ,men så har du fået dem afprøvet og er blevet det klogere


  • #7   11. feb 2013 kender ikke så meget til det at drossle
    men jeg fed fed starter cykel for mig var en honda cbr 600 f
    er godt klar over at de koster lidt mere end dem du har kig på men den er det værd
    men som sagt er jeg ikke klar over om man kan drossle den så meget eller hva reglerne siger !!
    men held og lykke med det ,du finder nok den helt rigtige


  • #8   11. feb 2013 Sajmon, så er det heller ikke værre smiley

  • #10   11. feb 2013 Jeg undrer mig umiddelbart en smule over Sajmons nedhøvling af Z750...... Men det kan jo skyldes mange ting. Jeg skal dog lige selv tage et forbehold da jeg ikke kender dens historik fra den kom i 2004 og til de seneste modeller, som er dem jeg selv har prøvekørt. -Og selvfølgelig kan man finde plusser og minusser som på ALLE motorcykler. Og vurderingen af plusser og minusser vil vi sikkert aldrig nå konsensus omkring *S*
    Mit indtryk at 750´eren var absolut positiv, og hvis ikke det var fordi jeg har en vis hang til hurtige cykler som fx ZX10 (som er min drømmecykel), kunne jeg sagtens finde på at købe 750´eren. Synes den rigtig fin at køre og lege på. -Men en anden ting du jo også skal være opmærksom på, er at vi alle her, har vidt forskellige referencemodeller samt mange andre ting der gør at vi skriver som vi gør. Deuden har ens egen fysik også ganske meget med oplevelsen at gøre. Hvis din fysik gør at du sidder for foroverbøjet, dine knæ er bukket alt for meget sammen, din vægt fx er +120 vil man højst sandsynligt komme til et andet resultat end en lille lav spirrevip på 65 kg. Så der er så mange ting der påvirker folks køb at de råd du får her nok er næsten tæt på at være ubrugelige for dig. Som også andre her har nævnt er det vigtigste hvordan DU oplever kørslen på mptorcyklen.
    Det der derimod er et vigtigere råd er, at du tager en person med, helst mc-kompetent, som kan hjælpe dig med at undersøge mc´en for fejl og mangler og bskrive hvad du evt. skal skifte ud nu eller snart. Jeg går ud fra at økonomi også har en vis betydning for dig. -Og kan du intet lave selv render taksametret altså meget hurtig når vi taler motorcykler smiley


  • #11   11. feb 2013 Ville gå efter fz6 hvis det er den du syntes bedst om, har ikke prøvet den droslet, men den er super letkørt, man sider godt på den, og bremser og affjedring virker godt, og uden drosling er der fint træk i den, om end den jo skal have nogle rpm, men den flytter sig ganske fint. Man vælger mc med hjertet ikke hjernen for så købte man et togkort i stedet eller en bil smiley

  • #12   11. feb 2013 Snehvide nu er mit bud at Sajmon har prøvet den pågældende model, og det er hans syn på sagen. Har brugt hans råd og vejledninger flere gange og de har hver gang vist sig at holde stik. Men man kan jo heldigvis mene lige hvad man har lyst til.

  • #13   11. feb 2013 jacob b Har FZ6'en ikke 98hk, med mindre det er den fesne med 78hk. For så er den jo også dømt ude

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #14   11. feb 2013 Der er erfaring der ligger til grund for mit svar. Z750 ændrede fuldstændigt karakter i 2007. De rettede en masse fejl og opgraderede affjedringen. Prøv selv en tur på de to forskellige modeller - og du vil kunne forstå hvorfor jeg siger som jeg gør...

  • #15   11. feb 2013 SV´eren eller FZ6 pga komforten

  • #16   11. feb 2013 Thomas.... jeg synes du skal nærlæse hvad jeg skrev om Sajmons vurdering igen *S* Jeg har på ingen måde "angebet" ham sfa et synspynkt *S*
    Men skal vi ind i lidt flere detaljer (som ender op med det samme for mig at se) er det MEGET vanskeligt at udtale sig om en brugt mc. Der kan være et utal af ting der kan have påvirket såvel Sajmons vurdering (er det HELT nye har har prøvet? hvor mange har han prøvet?, -da én eller to jo ikke giver grundlag for statistisk holdbar analyse, I hvilken stand var den/de, hvordan var affjedring indstillet osv. osv.) såvel som de brugte der er vist her kan være i forskellig stand, de kan have fået anden affjedring (som ikke altid fremgår af annoncer) osv.
    Derfor igen: Køber er NØDT til at prøvekøre nogle mc´ere (især da det er førstekøb) og kunne jo starte med fx de angivne. Ingen af os her kan vælge for ham af rigtig mange grunde.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #17   11. feb 2013 4 forskellige af den gamle model med fra 1500 til 45000 kørte km. Affjedringen kan ikke justeres på andre punkter end fjederforspænding bagpå, og det er fra "slasket" til "meget slasket"...
    Den ene har jeg hjulpet med at skifte bagdæmper og forgaffelfjedre på, og det hjalp kun marginalt. Vibrationerne er højfrekvente mellem 5 og 10000 rpm og derfor MEGA generende i min verden. Det fiksede de ved at montere en bøjle udenpå motoren på 2007 og fremad.
    Jeg har prøvet 2 forskellige af den nye model, og den er langt at foretrække på alle punkter. Den er dog til den tunge side med sine 220kg, men det er prisen for at bruge stålstel. Man lægger dog ikke mærke til vægten før man skal skubbe rundt med den...


  • #18   11. feb 2013 Nu er jeg ikke helt sikker på hvordan det lige er med når man er 20, og HAR kortet, og hvor længe kortet har været i hus, men som jeg forstår det, skal du have haft kortet 2 år, som 20 årig, eller have været til køreprøven til (A1?, Den mellemste)
    Ellers hedder det da kun 125ccm og maks 15hk?...

    HVIS du må køre den 47 (eller er det 48 hk med nye regler?) Så må cyklen du drosler ikke have mere end det dobbelte fra fabrikken...

    Cyklerne kan jeg ikke hjælpe så meget med, da jeg kun kender den fra min egen profil... Og så min (stadig ikke ankommet) Honda CBF 125 2013... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #20   11. feb 2013 Ja både din og Brians, faktisk... smiley

  • #21   11. feb 2013 Køb min SV. Den er droslet til 34 hk. Den er med abs og koster derfor lidt mere smiley

  • #23   11. feb 2013 Er også selv i gang med at kigge på mc. Har kun hørt godt om Sv 650s, så det bliver højst sandsynlig sådan en jeg vælger.

  • #24   11. feb 2013 Tusinde tak for de mange input, det glæder mig smiley Der har været mange overvejelser, men tænker helt klart at tage op og kigge på fz6'eren på grund af komforten og det lave km/ samt nyere årgang.

    I forhold til kørekortet, så tog jeg det den nye lovgivning og må derfor kører mc'er med 34hk indtil november hvor jeg kan pille drosselkittet af og kører med fulde hk ..

    Er der evt. en mc-kompetent, som kan hjælpe dig med at undersøge mc´en for fejl, da jeg ikke har så meget erfaring med det indtil videre?? Hvis ja (skriv pb) kommer selv fra Fredericia området.

    Mv Daniel


  • #26   11. feb 2013 Ked af at sige det. Men til november må du ikke køre med fulde hk. Du ryger ind i en gråzone, hvor dit nuværende kort er gældende efter de gamle regler, men nær du skal opgradere er de efter de nye regler.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #27   11. feb 2013 Anders S - så står han og skal sælge en MC indenfor kort tid? Det er en situation man ikke bør stå i i de her dage...

  • #28   11. feb 2013 Daniel P. Jeg synes det ville være en skam, hvis du ikke lige tog en prøvetur på en Honda hornet, bedre allrounder kan jeg ikke komme på.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #30   11. feb 2013 Det er jo meningsløst at købe en helt ny MC, for derefter at skulle sælge den 5 mdr efter.
    Det største tab kommer indenfor de første 12 timer man ejer en ny MC - og så står man og taber yderligere på et marked som er mega oversvømmet med brugte cykler.

    Så nej - jeg betegner det ikke som værende "sjovt" at få en ny MC i hans situation - men sådan er vi jo forskellige... smiley


  • #32   13. feb 2013 hvis man køber en helt ny maskine er det vel for at beholde den , ellers kan det da på ingen måde betale sig smiley

  • #33   13. feb 2013 Køber man nyt, så er det sku for og beholde det i lang tid smiley

    Det er dyrt, men fedt!


  • #35   13. feb 2013 Ville da aldrig købe en cykel for kun en lille sommers tid, spild af penge, brugt eller ej...

  • #36   13. feb 2013 køb en brugt ninja 250 til 30.000 eller sådan noget, lev med den i 2 år (folk der siger de er kedelige har enten ikke prøvet dem eller er fart liderlige, fremfor svingliderlige smiley )... sælg den for 23-25 tusinde.... du har tabt 5-7 tusinde men de brugte cykler du vil have er også faldet med minimum den pris. win win

    så har du fået:
    to forskellige cykler, som begge er sjove og designet til at kører med de hk de har... alternativt, køb en hyo gt 250 på eget ansvar til 20k..


  • #37   13. feb 2013 Jeg har købt mig en Fz6, og glæder mig utrolig meget til at møde jer ude på de danske landeveje smiley

    Tak for alle svarene, det hjalp helt vildt


Kommentér på:
Valg af cykel

Annonce