{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

Erfaringer med disse dæk? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Er der nogle herinde der har nogle erfaringer med disse 2 dæk?

ContiRaceAttack Comp
ContiRaceAttack Comp. Endurance

Jeg har besluttet mig for at Kawaén skal på Conti dæk, jeg tror jeg får mere ud af ”almindelige” dæk end Slicks. Har kun kørt 200 kilometer på den og det har været på brugte slicks, (Diablo Superbike) og jeg fandt mig aldrig rigtig til rette på den.

Min BMW kører i forvejen på ContiSportAttack 2 så jeg kender godt til dette dæk.
Det er de nedenstående 2 jeg spørger til.

http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/motorcycle/themes/motorcycletires/race/contiraceattack_comp/contiraceattack_comp_en.html

http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/motorcycle/themes/motorcycletires/sport/contiraceattack/contiraceattack_en.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med disse dæk?
  • #1   14. feb 2013 Endelig en der har fatte det. Dem kan du roligt bruge.

  • #2   14. feb 2013 Jeg tror uanset hvilket af de skårede dæk du vælger er du godt dækket ind.
    Ville have sagt Pirelli Super Corsa da jeg ikke har prøvet Conti, men de virker vel også ganske godt.
    Ellers er Bridgestone Battlax R10 også et fortrinligt track day dæk.


  • #3   14. feb 2013 Dækket skal som nok være godt nok, men når man kan købe et Dunlop D211 GP Racer til samme pris, så vælger jeg nu Dunlop.

  • #4   14. feb 2013 Yep. Dem prøvede jeg at køre på sidste år på bane geden. Gsxr 600. Jeg købte dem i comp. Medium. De kørte meget dårligt, og stod ikke særlig godt fast. De holdt kun 1 1/2 banedag. Jeg vil fraråde dig at købe dem.


  • #5   14. feb 2013 Tommi J, hvor har du set Dunlup så billigt?

    Lasse H, ok det undre mig at en 600 Ccm kan ødelægge dem så hurtigt. Hvor var det og hvad skete der præsist med dem?



  • #6   14. feb 2013 R10 får vældig god kritik

  • #7   14. feb 2013 Jeg plejer at købe dem her. http://www.firetires.de/


  • #8   14. feb 2013 Tak for link smiley


  • #9   14. feb 2013 D211 i slick udgår og D212 erstatter det til en merpris på næsten 1000kr.
    D211 skåret fortsætter. Syntes dog de gar elendig levetid...


  • #10   14. feb 2013 Det lyder mere som om Lasse har haft problemer med affjedringen og/eller dæktryk end med selve dækket... Det ryger ikke så hurtigt med mindre du gasser det i smader i kurverne.

  • #11   15. feb 2013 Det med holdbarheden kan jeg nu ikke genkende. Kørte i 2012 ialt 14 banedage og brugte 3 bagdæk og 1 fordæk. Det eneste man skal huske er at købe dunlop D211 GP racer udgaven i compound+ udgaven som er den udgave der bruges i R6 cuppen i tyskland. Den er lavet anderledes så holdbar heden er bedre ved nedlægning. Den almindelige compound kan godt åbne sig på siderne relativ hurtigt.

  • #12   15. feb 2013 Jeg kørte 1 dag på knutstorp og en halv dag på padborg. Jeg skiftede fra pirelli supercorsa til de conti. Og skiftede tilbage til pirelli. Har kørt på samme mc på bane i 5 år nu så jeg burde kende affjedringen. Og den er heller ikke blevet justeret under disse dækskift. Tro mig eller la vær. Jeg vil bare ikke anbefale dig at købe dem.

  • #13   15. feb 2013 Lasse, tak for dit svar. Det er ikke fordi jeg ikke tror på dig det er mere fordi jeg undrer mig og ville vide det var dumhed som skyldes den dårlige holdbarhed.

  • #14   15. feb 2013 Det tror jeg ikke det er. Jeg plejer at køre 3 - 5 dage på et bagdæk. Og de slides pænt, de er ikke revet i stykker. hvis du ikke alleredehar købt de conti dæk, så snup nogle andre. De er sku ikk gode..


  • #15   15. feb 2013 Ok, det vil jeg gøre smiley Netop derfor jeg spurgte. Så tak smiley


  • #16   16. feb 2013 Hvor er det trist at en enkelt persons manglende evner, skal være afgørende i denne sag.

  • #17   16. feb 2013 Jes L, Hva kender du til netop disse 2 omtalte dæk?

  • #18   16. feb 2013 Ja det er sku en skam Jes.
    Hvad syntes du om de dæk, du må jo helt sikkert ha kørt på dem..


  • #19   16. feb 2013 Lasse. Vores team og Thomas Rieben (vinder af den Tyske R6 cup) fik sponsoreret nogle sæt, og vi har kørt tider på dem du kun kan drømme om. Så det er noget pis at melde ind med dårlig kritik. Når du kan få dine dæk til at holde 3-5 dage, så kører du ikke hurtig nok til at bedømme noget som helst.

  • #20   16. feb 2013 Bevares... Det er sku fint i er meget bedre end mig til at køre ræss.. Men jeg er vel i min gode ret til at skrive hvad jeg syntes om de dæk. Uden at skulle overfuses..
    Go weekend.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #21   16. feb 2013 lasse h - Ja alles mening tæller jo i en eller anden grad, men man er også nødt til at se lidt indad og spørge sig selv om den eventuelle erfaring man har, er relevant.

    Når dæk ikke holder så længe eller står dårligt fast, og samtidigt er et moderne Endurance dæk / skåret slick, så bør der være alarmklokker som ringer, og så skal man sgu tage og fejlsøge lidt på ens cykel.
    Er man en lille smule opmærksom på hvordan dæksliddet ser ud, vil man også ret nemt kunne aflæse hvilken fejl der skal udbedres.
    Du bekræfter jo selv at du ikke har justeret på noget - og det er nok til at man ikke kan bruge din erfaring til så meget, for der er stor forskel på hvordan de forskellige dæk opfører sig, baseret på kørestil og MC'ens karakteristik.

    Det er temmelig naivt at tro på ens affjedring i så stor grad at man aldrig justerer på den. Hver gang du forbedrer dig eller kommer på en anden bane, eller temperaturen er anderledes, eller det er fugtigere i vejret, eller vinden blæser, eller solen skinner, så skal affjedring og dæktryk teoretisk set trimmes før det spiller 100% - både med hensyn til slid og greb.

    Det ved Jes så en hel del mere om end dig, er man nødt til at konkludere. smiley

    Og netop derfor vejer hans ord mere end dine.


  • #22   16. feb 2013 Jes L, Lasse, Sajmon og andre jeg takker for råd.

    Jeg har ikke købt nogen endnu. Skal først bruge dem sidst i april på Most.

    Jes L, det lyder som du ved hvad du snakker om og din profil bakker det godt op smiley
    Jeg tror jeg gør som jeg første tænkte og giver dem en chance.



  • #23   16. feb 2013 Super Jesper, beklager hvis jeg var lidt hård ved dig Lasse. Du har naturligvis ret til at give din mening tilkende. Der er bare så uendeligt meget at lære om ræs, og alt for mange kører bare rundt unden at vide hvad de egentlig laver.

Kommentér på:
Erfaringer med disse dæk?

Annonce