{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.382 visninger | Oprettet:

Hvilket dæk? (Igen igen) {{forumTopicSubject}}

Ja det evige spørgsmål, hvilket dæk skal jeg vælge. Det skal sidde på min 2005 r6.
Jeg vil gerne have et dæk med mange kilometer (15-20k) men det skal samtidigt kunne stå fast når jeg engang i mellem giver den lidt ild. Lang tid siden jeg har kigget selv, så kan ikke huske hvilke der er hårde og hvilke der er bløde.
Men kører for det meste ligeud, derfor der skal være et sport/tourer dæk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket dæk? (Igen igen)
  • #1   19. feb 2013 Dunlop Roadsmart II eller Bridgestone BT30

Kender ikke til Metzler, Michelin osv.
    Var det mig ville jeg tage en af de 2 overstående.

• #2   19. feb 2013 Bridestone 023 eller den nye T30 skulle komme til marts.

• #3   19. feb 2013 Med det du beskriver vil jeg tage et kig på: Michelin pilot road 3

Det er et virkelig godt all round dæk.

• #4   19. feb 2013 hvad med Pirelli Angel ST bedre i test en michelin road 2 og 3 og også billigere

• #5   19. feb 2013 Jeg har lige fået Dunlop Roadsmart II på min. Det virker som et godt dæk til touring. Ellers er der også Battlax BT 023, og afløseren dertil T30. De har alle en hårde menbran i midten og blød på siderne, hvilket gør dem slidstæke ved kørsel ligeud, samt bider godt ved sving = win/win smiley

• #6   19. feb 2013 måske Metzeler Z8

• #7   19. feb 2013 Jo højere tal i battleax serien, jo hårdere ikke?
    Den bt023, hvor mange km. er der normalt i den?
    Har haf et battleax på før, kan dog ikke lige på stående fod huske hvilket, men max 10000 km.

• #8   19. feb 2013 så må mine BT-003 være ekstremt bløde

• #10   19. feb 2013 Må jeg være så fræk at spørge, hvorfor har du købt en R6er, det er en racer, den er beregnet til at køre sving og kan det. den skal have nogle dæk, der kan stå fast og ikke touring dæk !!!!!

http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=1028972.123.8701&typ=R-236554&ranzahl=1&Breite=180&Herst=Michelin&Quer=55&Felge=17&S_Z=ZR&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=123&m_s=1

Nb. Hvis du ikke kører den om på kanterne så kyllinge striben er væk, så køb et touring dæk. Den viste model kører ca. 7-8000 km.

• #11   19. feb 2013 @Schmülle
    Det er sjældent, at folk køber motorcykel efter behov mig selv inkl.. De fleste af mine årlige km er daglig transport og feriekørsel og det er ikke en Street Triples force - men den er stadig fed selvom andre motorcykler ville være bedre egnet;-)
    Motorcykelkøb handler for mange ligeså meget om drømme...

• #12   19. feb 2013 Og om udseende, grill-appeal, økonomi osv..
    Jeg har ALDRIG købt en kværn efter behov og ej heller efter kværnens egenskaber og muligheder på en bane.. Det rager mig en skiiiiid smiley

• #13   19. feb 2013 Man kan sagtens køre på kanterne af touring dæk, havde et sæt Road Smart på til min første trackday, også fik jeg sat et Metzler M3 på til min 3 tur, de stod ikke lige så godt fast... men det kan self også være pga tempoet var blevet sat noget op :P.

Men ja racer cykler skal køres "rigtigt", men ikke ude på vejen, og man behøver jo ikke have en racer, fordi man skal køre vildt og knæet i jorden hele tiden.
    De fleste af os kan vel godt lide racerne fordi de ser seje og hurtige ud (er de også :P)

• #14   19. feb 2013 Jeg har været glad for mine dunloop sportsmart. De kom på sidste år og har rullet ca. 8500 km. Og de er ikke særlig slidte endnu. Men roadsmart 2 lyder ikke tossede.

• #15   19. feb 2013 Hejsa. Jeg køre normalt rimeligt frisk, og er super glad for mine Michelin pilot road 3.
    Det er et sports tourings dæk, men går du bare 5 år tilbage ville de kunne slå de fleste sports dæk. Samtidigt, det bedste dæk i regn. rigtige gode og aldrig haft problemer med dem.

• #16   19. feb 2013 Jeg har købt den fordi jeg synes den var fed. Jeg kan godt lide at køre sving osv., men realistisk set, er 90% af mine ture ligeud, derfor vil jeg have et dæk der er nogle kilometer i, men samtidigt kan stå fast når jeg endelig vil ud på kanten.

Dem der er i spil; michelin pilot road 3
    Dunlop roadsmart 2
    Bridgestone battleax bt023

• #17   19. feb 2013 Jeg har lige fået sat BT023 på min Bandit 650, ved endnu ikke hvor gode de er (da det jo ikke er sæson endnu) men glæder mig til at finde udad det...
    De conti der sad på før (kan ikke huske hvad det nøjagtig er for nogle) var lige så hårde som sten og mistede fuldstændig grebet så snart der lå lidt fugt på vejen (bagenden begyndte at skride) men de sad på da jeg købte den, har kørt 12000 km på dem og man kunne slet ikke se de var slidte.... så de VAR nok lavet af sten smiley
    Godt nok er BT023 ret dyre, men tror på det er meget bedre end de andre og glæder mig til at prøve dem rigtig til sommer når turen går til Le Mans.... ( skal nok lige en tur ud på banen smiley )

• #18   19. feb 2013 Jeg køre på Michelin pilot road 3. som jeg er glade for - kørte ca. 14.000km på det sidste bagdæk, men der var virkelig også mange touring killometer, så det blev lidt kantet, men der er stadig godt grip i skidet når man kommer ud til kanten.
    Jeg har før fået det råd at man bare skal tage det dæk med det pæneste mønster, da vi dødelige alligevel ikke kan mærke forskel på moderne mc dæk.

• #19   19. feb 2013 Tror heller ikke jeg rigtig kan mærke forskel i greb, men kan mærke/se forskel i holdbarhed

• #20   20. feb 2013 I må godt nok have mig undskyldt. Jeppe mf. Nu tager dækvalg en anden retning, Hvis du/I ikke vælger mc efter behov, hvad gør i så ????????????
    Jeg køber da ikke en kassevogn for at handle ind i den lokale Brugs, jeg køber heller ikke en 7 pers. vogn, hvis det kun er lillemor og mig der skal bruge den !!
    Jeg købte en egoist mc ( Yamaha R1er ) da konen selv kørte, hun havde en meget letkørt/håndterbar mc ( Kawa ER 6N ) som hun magtede. Min kone ønskede ikke længere at køre mc og ville hellere sidde bag på. Derfor min nuværende mc, hvor jeg stadigvær har en lynende hurtig og stabil mc, med et fedt bundtræk, selv om vi er to personer m. oppakning. Det korte og lange Martin, er bare, hvis du ikke kører den ud på kanten, så vil et sporttouring dæk være ok.

NB. Jabbekot jeg kan godt forstå din holdning, når jeg ser din mc stå udenfor i snevejr "Det rager mig en skiiiiid" dit indlæg har ikke så meget med dækvalg at gøre smiley

• #21   20. feb 2013 Jeg ELSKER pirelli, men skifter jo også før de er slidt, men fordi de er gamle ( køre max 1000km/år) så jeg er ligeglad med holdbarheden smiley

• #22   20. feb 2013 Schmülle, jeg køber også udelukkende dæk efter dækket udseende, da alle moderne dæk overstiger mine evner og kørselsmænstre på en mc...
    P.S: Jeg har bestilt PR3 til min "nye" brugte 5.5" fælg smiley

• #23   20. feb 2013 Det er nok mit hoved der er noget galt med ? De må have for mange penge, med det du beskriver. Det er alt sammen godt nok, bare ikke i mine øjne, jeg har nogle krav !!!
    Vi kan sikkert nemt blive enig om, at en K1300S ikke er verdens smukkest mc, men den kan så meget andet, den bliver dermed kønnere dag for dag. Det ligesom ens egne børn. Det er det inden i, der betyder noget for mig. Håber det giver mening smiley

• #24   20. feb 2013 Jeg synes at K1300S er sindssygt fed! Men min kværn er så gammel og skod at den ikke ligefrem kræver top-dele all over.
    MEN når jeg får min R1200S i 2014 (eller 2015), skal den da klart have lækre dæk, men jeg kører aldrig en kørsel, hvor jeg kan udnytte de kvaliteter, der er i dagens dæk, så jeg går nok stadig efter et allround dæk med fedt design smiley
    Og nej, der er sg ikke noget galt med dit hoved, he he

• #25   21. feb 2013 Øhhhh Jabbe, når du siger design. mener du så at du kigger på de forskellige dæk og vælger det med det fede mønster ( lige som man gjorde da man legede med lego :-)) eller vælger du profil ??

Troede kun det var på costum cykler folk bekymrede sig om udseendet på deres dæk ( og meds bredden i virkeligheden) smiley

Jeg har aldrig skænket det en tanke hvordan mine dæk ser ud. og det hverken på mc eller i bil....

• #27   21. feb 2013 Øhhhh ... Kan da godt se forskel på det og det knopdæk der sidder på ATV´n ... men er det ligefrem fedt ? og federe end hvis der havde været mere mønster ? eller hvis der havde været små bølger i mønsteret ?

Havde der været skrevet bogstaver så man lavede en sjov tekst i grus eller våd vej, Så kunne det da godt have fået mig til at smile... men lidt skjult NIKE reklame... tsk tsk tsk Siger mig intet, og har lidt på fornemmelsen at i joker for vildt smiley

• #28   21. feb 2013 Schhmülle - jeg regnede også med et sport/touring dæk, men skal jo stadig vide hvilket et. For dem er der også forskel på. Der skal gerne være 15000 km, i dækket, og så og gerne stå fast når jeg lægger den ned. Men kan de fleste nok.

• #29   21. feb 2013 Som sagt har jeg købt BT023 til min bandit, 1. fordi jeg har hørt meget godt om dem, 2. fordi det skulle være rimelig holdbart og stadig give godt grip også på våd vej, 3. fordi MCTC har lavet en test af dækket og givet det gode karakterer.

Glæder mig hvertfald til at prøve det...

Kan ikke HELT huske prisen på det, men mener det er ca. 1300 for fordækket og 1600 for bagdækket

• #30   21. feb 2013 Sikke en fortjeneste smiley

• #31   21. feb 2013 Selvfølgelig kan du få dem billigere online, men så skal du også lige betale fragt, du skal hente dem på posthuset, du skal have dem monteret osv.... så hellere betale lidt mere og få det hele gjort ordentligt MED reklamationsret

• #32   21. feb 2013 Fragt er mellem 45-75kr
    Jeg kan heldigvis selv montere dæk og afbalancere.

• #33   21. feb 2013 Ja men udstyret koster jo også penge... du gør det vel ikke gratis...

• #34   21. feb 2013 FV tager 2500,- for 2 sports dæk. monteret på cyklen... Det er der sgu ikke noget at sige til smiley

Kommentér på:
Hvilket dæk? (Igen igen)

Annonce