{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.174 visninger | Oprettet:

Rygskjold igen igen... {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Jeg har besluttet at jeg nu skal have indkøbt mig et Rygskjold, det er sgu for dumt at køre uden hvis uheldet skulle være ude.

Efter at have læst ca. 100 tråde om emnet er valget faldet på et Forcefield Pro L2.

Jeg har min kæreste med en gang i mellem på nogle små ture og hun skal selfølgelig også have et skjold, ingen tvivl. Jeg er ikke i tvivl om at et Forcefield vil være godt til hende, men på en SU er det en ret stor udskrivning at købe 2 så dyre rygbeskyttere!

Er der derfor nogle der har erfaring med nogle lidt billigere skjold som stadig beskytter helt i top (Level 2)??

Hvis der er nogle der ligger inde med at rygskjold i str. XS-S, så skriv lige! Det kunne sagtens have interesse..! smiley

Mvh.

Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygskjold igen igen...
  • #1   11. mar 2013 Ud at samle flasker.., eller noget :-), Det er ikke der du skal spare, men prøv at prutte lidt om prisen, det er faktisk ikke umuligt..

  • #2   11. mar 2013 Kan kun anbefale Forcefield. Har selv deres pro sub 4

  • #3   11. mar 2013 Tror sku det er svært at læse om hvilket rygskjold man skal have. Ud og prøv dem og få kyndig vejledning. Det er meget forskelligt fra person til person hvad der fungere bedst. Et rygskjold der ikke beskytter helt så godt, men sidder perfekt, er bedre end et som beskytter bedst, men sidder af helvedes til. Da du aldrig vil komme til at bruge det som sidder dårligt.

  • #4   11. mar 2013 Kasper.....et kanon valg.......ikke mindst når der skal tages hensyn til komfort.

  • #6   11. mar 2013 Har just købt lidt forskellig ForceField i UK, det var nu ikke SÅ dyrt.
    Bl.a. ForceField Pro L2K Back Protector: £99,99

    http://www.intobikes.co.uk/products?mn=198


  • #7   11. mar 2013 Jeg købte mit pro sub 4 her (link fjernet)

    Hvis du er medlem på magacin/123mc får du 10% rabat


  • #8   11. mar 2013 Tak for de mange svar, fedt at folk altid er villige til at komme med råd!

    Som sagt er jeg ikke i tvivl om at jeg skal have en Forcefield rygskjold.

    Mit spørgsmål går på om der er nogle der kender et mærke der er billigt, men samtidigt beskytter godt (Level 2). Og ja, ingen tvivl om at det ville være bedst at købe en Forcefield til hende, men når hun ikke er med så ofte synes jeg at det er mange penge at bruge på det. smiley


  • #9   11. mar 2013 http://www.motorcyclenews.com/upload/Ride%20Magazine/Product%20test%20pdfs/6%20JUN08%20Back%20protector%20test.pdf

    Men ville mene at alle Level2 skjold opfylder kravene, Aldi har haft nogle som har fine test resultater, sikkert også biltema mv, de er bare sjældent så behagelige som de dyre. Brug lidt tid til åbenthus når de forskellige forhandlere begynder om lidt, så har de tit lidt rabat hvis man køber på dagen. Det var sådan jeg købte mit Force field


  • #10   11. mar 2013 Jeg bruger en fra Biltema , jeg har fået skiftet det amrikanske lynlås (burrelukning), men ellers er godt tilfreds med den. Den føles fin stabil....
    Men der er da klart at de dyre er bedre, men det var hvad jeg havde råd til.


  • #11   11. mar 2013 Hej Kasper
    jeg har et helt nyt rygskjold (dainese) som er meget lille (købt forkert) som jeg vil sælge for 500 kr,ring hvis det var noget
    Gybel x 28137413


  • #12   11. mar 2013 købte et i louis til 250kr , det er jeg fortsat rigtig glad for smiley

  • #13   11. mar 2013 Forcefield Pro L2 koster i de danske butikker kr. 999,- så hvorfor ikke støtte den lokale ??
    ;O)


  • #14   11. mar 2013 Tja så længe du køber et 2'er skjold, så vil jeg ikke være betænklig over det.
    Bare det sidder behaligt så er det fint efter min mening :).
    Jeg har selv et Knox Aegis som jeg er tilfreds med, men det koster det samme som Forcefield så det er jo ikke et bedre bud smiley


  • #15   11. mar 2013 Jeg har en ny B-Square, Level 2, Str.S . Ny til 100 kr.

  • #17   11. mar 2013 kasper undskyld jeg lige chrasher din tråd;)
    str på rygskjold er det højden på ryggen/manden man går efter eller har str på dunken også noget at sige???????


  • #18   11. mar 2013 carsten p - længden på ryggen

  • #19   11. mar 2013 Øhhh Størrelse på "dunken".......... dvs du vil bruge rygskjoldet på maven (dunken) *SSSS* SMART

  • #20   11. mar 2013 Morten P : problemet er bare at mange level 2 skjolde IKKE overholder kravene til level 2 ........

  • #21   11. mar 2013 @michael l
    Hvordan ved du det?


  • #22   11. mar 2013 fordi jeg har læst en del test af rygskjolde,bla i det danske BIKE ,der var flere som ikke overholdte kravene til level 2 ......i de fleste test vinder forcefield skjoldet
    Kører selv med et, og er super tilfreds .


  • #23   11. mar 2013 -Og selv om de overholder kravene er de tilsyneladende stadig ikke "sikre". Den eneste der mig bekendt (udfra de tests jeg har set - tror jeg har dem samlet i et word-dokument) er Forcefield Pro sub4, men det er satme også lidt af en krabat. L2 er en af de få bedste men sidder til gengæld meget bedre på kroppen og vil formentlig kunne være også under en relativt stram læderdragt. Det er jeg ikke sikker på ProSub´en kan. Den kan så til gengæld være under manges lidt løse tekstiltøj.

  • #24   11. mar 2013 De lever op til level 2, ellers får de ikke mærket på, om der så er en "fejl" i testen er en anden side af sagen.

    Desuden så tvivler jeg også på at den lille forskel der er på Toppen af poppen rygskjold, også et udmærket et, gør nogen stor forskel.
    Hvis forcefield virklig var det ypperligste, så ville alle de professionelle også køre med dem, men sådan er verden ikke.

    Der er også efterhånden kommet et par nye rygskjold på markedet fra de kendte producenter, så man kan nok ikke gå ud fra BIKE testen som er fra 2008 eller der omkring


  • #25   11. mar 2013 Jeg taler IKKE kun om Bikes test smiley
    -Men Morten nu vi er ved det. Hvilke er det så du mener der giver bedre punkttryksresultater/ er bedre end Force?


  • #26   11. mar 2013 Morten P. Jeg har også læst et pr. Test. Og som Snehvide skriver, Er der flere som mærker deres rygskjold med level 2, Men hvor de kun var level 1.

  • #27   11. mar 2013 Casper P. Str. På B-Square. Højde S=140-160cm. M=160-180cm. L=180-200cm

  • #28   11. mar 2013 Tak for bacp up´en, men det jeg egentlig mente var det jeg huskede fra bl.a. denne omtale:
    The Forcefield Pro Sub 4 is claimed to be the first motorcycle back protector in the world that transmits less than 4 kN of force in the EN 1621-2:2003 standard testing regime.
    This is below the "magic" number of 4 kN, said to be the maximum force that should be transmitted to the back and rib cage. It is also less than 1/2 the 9 kN force maximum for current EN Level 2 protective equipment.


  • #29   11. mar 2013 Nej, man skal ik´ ta´ den på røven - man skal ta´ den på ryggen, hvis man hopper af cyklen.
    ;O)


  • #30   11. mar 2013 ahhhhhh nyt produktforslag - for satan iddéerne blomster - Eeeeeen RØVPROTECTOR !!!! ALDRIG set før.
    se SÅ kan man satme komme på røven både på den ene og den anden måde og stadig slippe helskindet fra alverdens ting..................... hmmmmm måske noget for folkene i bankbranchen. Nåeeeh nej de slipper jo stort set fra det allesammen alligevel smiley


  • #31   12. mar 2013 Tja, statiske test er fine osv, men derfor er der også andre ting end bare direkte stød der spiller ind.
    Er lidt ligesom dæktest, kan være et dæk vinder i et dansk blad, læser du et tysk så er det et andet.

    Og det med skjolde der ikke holder level 2, tja så snyder de bare, eller også er det certificeringen der er forkert, over sat til at de måske laver skjoldet super på de par punkter der bliver testet, også er resten ikke så gode, men derfor vil skjoldet stadig få level 2 mærket.


  • #32   12. mar 2013 Det jeg vil frem til er at jeg ikke mener man er ringere stillet, hvis man vælger andet end forcefield, der findes også andre gode produkter.

  • #33   12. mar 2013 Vælg det rygskjold som du har råd til og som passer bedst.. som alt andet udstyr så kommer man rigtig langt for x antal kroner, men skal man have noget der er 10% bedre så koster det 100% mere

  • #34   12. mar 2013 Den indfaldsvinkel med "snyd" i forbindelse med test, kan man sagtens anlægge, men hvad tror du så dem der i testen scorer endog betydeligt ringere gør? smiley og så er udgangspunktet vel status quo...............
    Hvis ikke man kan finde noget bedre, der er faktuelt målbart, kan jeg ikke rigtigt se hvad man så skulle vælge ud fra, SÅFREMT det er det sikkerhedsmæssige aspekt man vælger højest.
    Er pengene små kan jeg godt forstå princippet i at et givet rygskjold er bedre end intet rygskjold. Håber det p.t. forholder sig således. Dog eringrer jeg for år tilbage at enkelte skjold (kan desværre ikke huske mærkerne, men tror bl.a. Biltemas dengang var iblandt) på det klareste blev frarådet og jeg tror det var forbrugerstyrelsen. Man havde simpelthen haft et par sager/uheld, hvor de virkede direkte modsat hensigten. De var simpelthen brækket ved styrt og havde skåret ind i ryggen istedet for at beskytte.

    Men Morten, og det er hverken personligt eller for at være negativ, jeg forstår bare ikke hvad du vil basere dit valg på. Hvis ikke du har noget målbart at vælge ud fra kan du jo ligeså godt vælge ud fra farven eller sætte en gammel gummimåtte fra din bil bag på ryggen. Du vil i begge/alle tilfælde have valgt et produkt du ikke har nogen anelse om sikkerheden i. Så, lad os høre hvad du vil vælge ud fra og hvilke andre gode produkter du mener er lig så gode som Forcefield/Halvarsons?


  • #35   12. mar 2013 Der findes også tilfælde hvor det at kører med sikkerhedssele har givet større skade end det forventede resultat uden sele, med den bruger man da alligevel


  • #36   12. mar 2013 Jeg gik ned til den lokale forhandler og kiggede hvad de havde, også hjem og undersøge om det var et fint et, fandt mange posts fra usa hvor folk var glade for det på racerbanerne, og scorede fint i test (ikke det bedste).
    Derfor valgte jeg det.
    Jeg har bare opfattelsen at herinde så er det forcefield/halvarssons banden, det er åbenbart det eneste rigtige.
    Tager vi testen hvor det vinder i, så er der måske 1Kn forskel på det også det på anden pladsen, men det er åbenbart nok til at folk mener at alle andre skjold er elendige.

    Og igen testene vi snakker om er fra 2008, der er altså sket ting siden dengang, så det behøver ikke at være halvarssons som ligger i toppen nu.


  • #37   12. mar 2013 Nu blev jeg selvfølgelig nød til at glo testen igennem igen (ride fra 2008)
    og der tester de Forcefield Pro L2, den har i gennemsnit 5.6Kn, men den der er mest sikker i den test er Held Recia (salvo) med 4.9Kn.
    Hvorfor anbefaler folk ikke den når den jo er mere sikker ?

    Så der findes andre mærker end forcefield/halvarssons... er sådanset bare min pointe, man behøver ikke købe det samme som sidemanden, der findes lige så gode hvis ikke bedre ting derude smiley


  • #38   12. mar 2013 Jeg har gennem årene haft ikke mindre en fire forskellige rygskolde. De sad af h .... og var ubekvemme på mange måder. Derfor lå de som regel derhjemme, i stedet for på ryggen, som de var købt til. Fik mig så et Forcefiled for to år siden - Forcefield PRO-2 - som jeg har brugt under hver en tur lige siden. Den er lige knap så god i test, som Forcefield Pro Sub 4, men til gengæld er den det smule tyndere, som gør komforten er i top. Man mærker den overhovedet ikke. Og det man mærker, savner man, hvis man ikke har den på. ;O)
    Derfor er min pointe med Forcefield PRO-2, at det er bedre at have knap så meget sikkerhed og køre med rygskoldet, end at have et nummer bedre i test (slagmæssigt) og så det ligger derhjemme på hylden, grundet manglende komfort.
    ....og som Vendelbo er prisen på kr. 999,- absolut også acceptabel.
    ;O)


  • #39   12. mar 2013 Jeg er bestemt ikke Forcefield-fanatiker (jeg ejer end ikke en Forcefield, men overvejer kraftigt at købe en smiley medmindre andre overbeviser mig om andre med samme sikkerhed som sub4 men med bedre pasform og tyndere)
    Her er en test fra 2011 der skamroser Forcefield (tjek "trykket") http://www.motorradonline.de/weitere-bekleidung/13-rueckenprotektoren-fuer-motorradfahrer-im-vergleichstest/387671
    Men der findes skam også andre nyere beskrivelser omend ikke så testagtig fx
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/Products/productsresults/Parts-accessories/2011/April/apr2211-top-5-back-protectors/


  • #40   13. mar 2013 Er nogen som har B-Square i str. M og L til salg ?

  • #41   13. mar 2013 jeg overvejer faktisk at købe en MC-brynje sådan en her :
    http://louismc.dk/?product=sbc-accident
    er der nogen der kender til dem, gerne både for og imod


  • #42   13. mar 2013 John G: Brynjer er fine, men igen så skal du lige undersøge hvad certificering den har, der står ikke noget om den du linker til, så den ville jeg ikke vælge.
    Men de fleste af os kører med jakker/dragte med beskyttelse i ærmerne og skulderne, så det er kun det forreste du får "ekstra".
    Også husk at det er designet til at have på under beskyttelses tøj og ikke bare brynjen alene som der er nogen der tror.


  • #43   13. mar 2013 Vil du have en bodyarmor i et kendt mærke er der fx (link fjernet)

  • #44   13. mar 2013 Snehvide; ja den var ikke tosset, men lige en 7-8 numre for lille

  • #45   14. mar 2013 Hallo
    mit er nyt og passer på fruen

    Flemming


Kommentér på:
Rygskjold igen igen...

Annonce