3.893 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Shoei hjelm, hvilken model ville du vælge?? Shoei hjelm, hvilken model ville du vælge??

Hej kloge mennesker på MCG smiley

Jeg står og skal vælge imellem 2 forskellige modeller af Shoei-hjelme og er sgu havnet i lidt af et dillemma...

Shoei XR-1000, blanksort:
Tilbud om at købe den privat - den er ubrugt og koster 450 kroner. Jeg ved endnu ikke om der medfølger kvittering, hjelmpose eller antidug. Jeg har ikke prøvet denne model.

Shoei Raid II, matsort eller blanksort:
På tilbud hos forhandler til 1500 kroner. Sidder rigtigt godt.

Jeg har egentlig slet ikke råd til at købe en ekstra hjelm (har en Arai i hvid) så det var faktisk den overkommelige pris på førstnævnte hjelm, som satte det hele igang. Derefter skulle jeg jo ud og prøve modellen, og vupti - så var der tilbud på en Raid hjelm..

Summasummarum;
Spare pengene og købe Shoei XR-1000 privat?
Eller gå efter det helt sikre og købe Shoei Raid II fra forhandleren?

Hjælp..., ellers ender jeg med at slå plat & krone...

/BBB

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shoei hjelm, hvilken model ville du vælge??
  • #1   11. mar 2013 Vis du ikke har råd til det. Så tag den til 450kr

• #2   11. mar 2013 xr-1000

• #3   11. mar 2013 450 så kan man ikke gøre meget galt! Men som så ofte skal man jo prøve hjelmen...

Jeg var i weekenden ude og prøve hjelm, men mit hoved kunne slet ikke passe XR1000, desværre smiley Så valgte at købe en Schubert S2 Pro til den nette sum af 4000 kr smiley Til gengæld er der indbyggede solbriller smiley

• #4   11. mar 2013 Jeg var glad for min XR1000. God ventilation, men også en del vindstøj. Jeg mener at den var dyrere end Raid II oprindeligt. Det er vist 3-4 år siden XR1000 udgik og blev erstattet af XR1100. Hvis den er ubrugt og passer dig, lyder 450,- som en fin pris.

Men du skriver: "Jeg har egentlig slet ikke råd til at købe en ekstra hjelm (har en Arai i hvid)". Hvorfor vil du så købe den?

• #6   11. mar 2013 Jeg har Raid II - den sidder vældig godt, men når der er tid til en ny, skal jeg have fundet en anden. Der er alt for meget støj i den...

• #7   11. mar 2013 Jeg ville købe den der passer mig bedst og som støjer mindst efter en prøvetur på egen cykel. Hvis ikke en af de to hjelme kan opfylde begge dele, så ville jeg ikke vælge en af dem, men finde en anden.

• #8   11. mar 2013 Underligt folk siger raid 2 støjer, startede ud med sådan en, også gik jeg vider til xr1000 også xr1100... de larmer sq lige så meget/lidt efter min mening.

Raid 2'eren gik død da jeg kyssede jorden med 90km/t, det samme er min xr1000'er, eller den kan stadig bruges, den bliver nok til min hjelm jeg bruger til arbejde, gider ikke have snavset hår i 1100'eren, den er kun til "fint" brug.

Personligt så vil jeg ikke købe en hjelm brugt, du kan ikke vide om han har haft tabt den, plus hjelmen sætter sig hurtigt efter ens knold, så for at få det mest optimale så er det en helt ny hjelm.

• #9   11. mar 2013 Begge hjelme er gode hjelme.
    Raid II er tungere end XR-1000.

Hvis XR-1000 er ubrugt, så er det et RØVERKØB, og jeg tror sælgeren er en ... røver smiley http://www.kok-mc.dk/index.php/Shoei-XR-1000/View-all-products.html

Men fred være med dét - jeg havde nappet XR-1000 til hver en tid...altså bortset fra min X-Spirit smiley

• #10   11. mar 2013 Vægten er ens hvis man bruger en small, 1350gram, det samme med xr1100 smiley

• #11   11. mar 2013 helt klart en x-spirit ellers en xr1100

• #12   11. mar 2013 Tak til alle de kloge, og også de knap så kloge, for input og erfaringer smiley

Jeg hælder mest til at købe en hjelm af røveren (aka XR 1000), jeg er selv uhyre skeptisk og jeg kan garantere jer for, at han er blevet tjekket i hoved og røv... (Det sidste var det værste...)

Og til MANDEN som ikke forstår hvorfor jeg vil købe mig en sort hjelm, når jeg allerede har en hvid...
    Prøv at spørge din kone/kæreste, jeg er sikker på at hun kan forklare dig hvorfor smiley
    Og hvis du skulle være så uheldig hverken at have kone eller kæreste, så kan jeg afsløre, at jeg også pønser på at købe en ny sort mc-jakke (ja, selvom jeg allerede har en i.....hvid!) Og handsker, ikke at forglemme, de skal også lige have den rette farve.... *murhahahaha* smiley

Når hele looket er i stalden, så lover jeg et billede - så kan I jo se hvilken hjelm jeg endte med smiley

PS; en hjelm fra en forhandler kan også have været en tur på gulvet. Tro endelig ikke, at de ikke blot sætter den op på hylden igen - hvis den ellers er uden skrammer smiley

Tak for input allesammen - nu skal jeg ud for at finde mig en krone til at slå plat/krone smiley

/BBB

• #13   11. mar 2013 Jeg kom fra en Schubert S1 (som desværre ikke passede), og jeg har ikke motorik til at klemme hovedet i den, når jeg monterer et whisper kit... Så er hulet for lille...

• #14   11. mar 2013 Ja de bliver godtnok lidt smalle med whisper kittet :P, så det er ikke en man hiver af knolden når man skal tanke benzin osv.

• #15   11. mar 2013 xr1000. er hvert fald rigtig glad for min xr1100, og er sikker på xr1000 ikke er meget dårligere smiley til den pris KLART xr1000

• #16   12. mar 2013 Så er pengene for et stk. XR 1000 overført.

Så krydser jeg fingre for smiley

/BBB

Kommentér på:
Shoei hjelm, hvilken model ville du vælge??

Annonce