1.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Min MC drybber grønt... Min MC drybber grønt...

Hej med jer,

Så skriver jeg endnu engang for hjælp til jer guruer derude.

Min cykel drybber grønt efter jeg har taget den op af kælderen. Er dette normalt, og hvad kan det værre? jeg har umiddelbart prøvet at se hvor det drybber fra, men kan ikke se noget fra de huller jeg kan gennemskue..

Cyklen fik service sidste sæson start, og har nok kun kørt 3000 km siden. Så derfor er olien stadig meget klar med grønlig farve og er ikke misfarvet. Så jeg tænker i ved hvor man fylder denne farve olie på? og kan gennemskue hvor det drypper fra smiley

MvH Tommy Christiansen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min MC drybber grønt...
  • #1   15. mar 2013 Det skal nok lige siges, jeg har taget den op fra kælderen for 1 uge siden, og så det grønne dryp igår, jeg har hverken kørt eller andet på den i mellemtiden, blot sat den til at lade batteriet =)

• #2   15. mar 2013 FUCK !!!!
    Var lige et øjeblik bange for, at den havde fået det røde.
    ;O)

Dyp fingrene i det grønne stads og mærk efter om det er olie eller lidt mere tyndt væske som kølevædske. Det kan evt. komme fra din forgaffel - forgaffelolie.
    Prøv at lokaliser hvor dråberne kommer fra. De må jo komme lige lodret over dråben.

;O)

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #3   15. mar 2013 Det ligner kølervædske - har du tippet lidt for meget med den på vejen op af trapperne ?

• #4   15. mar 2013 Det ligner kølevæske, der jo plejer at være grønt eller blåt.

Jeg tvivler meget på, at det der kan være motorolie. Det er da ikke så græsgrønt som det der og slet ikke efter 3.000 km, da en motor altid vil lægge lidt slagger og sod i olien, som bliver sort.

• #5   15. mar 2013 Jeg gætter også på kølervæske. Har den kun smidt de tre dråber på billdedet ?
    Hvilken farve har din kølervæske ?

• #6   15. mar 2013 Smager det af sukker er det kølervæske:)

• #7   15. mar 2013 Hej igen,

Det virker klar tyndere en almindelig olie, så i har nok ret med kølervæsken. Har ikke tippet den for at få den op, kun trillet den ind i vare elevator, og kørt op med den og sat den hvor den står.

Jeg skuppede den dog lidt frem igår for at se om den stadig dryppede, og kan se en mini dråbe er landet igen. så det i ser på billedet er nok 20-30 dråber i en som har lavet den størrelse "klat".

Hvis det er kølervæske, hvor skal jeg så lede efter en lækage?

• #8   15. mar 2013 Start med at kikke dit kølervæske efter på motorcyklen. Hvis din kølervæske er blå, så er de grønne dråber ikke kølervæske og formentlig omvendt smiley

Hvis det har samme farve som din kølervæske, så efterse slangerne, spændebånd mv. til og fra din køler + væskebeholder for utætheder.

• #9   15. mar 2013 Du skal kigge på de samme steder som på en bil. Det er stadigvæk kun en motor.

Hvis du ikke ved hvad du leder efter, så kan det anbefales at købe en haynes manual til din cykel.

• #10   15. mar 2013 Spændebånd på køler slange ikke spændt ordentlig, set før...

• Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 9
    #11   15. mar 2013 Ser den sådan her ud, så er den såret.. Og det er blod..
    http://walyou.com/predator-motorcycle/

Men ja ellers ligner det meget kølervæske.. smiley
    Go´Weekend....

• #12   15. mar 2013 Hvor kan man få grøn forgaffel olie? De gange jeg har skiftet har det været klart/gulligt, det nye altså, det brugte er gerne sort agtigt

Men ja det er sikkert kølervæske

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #13   15. mar 2013 Det er ikke sikkert der er en lækage. Det kan være den er lidt overfyldt og påfyldingslåget sidder løst (efter flytning) ? herfra kan det evt. løbe langs slanger og/eller kabler ned til det laveste punkt, hvor det så drypper fra.

• #15   11. aug 2013 Det var ingen af delene drenge. Det var blot en luftslange fra luftfilterboksen der var gået løst. så det var luft filter olie der blev blæst igennem intet skadeligt hehe =) Den er nu fixet og fået nyt luftfilter olie smiley

Kommentér på:
Min MC drybber grønt...

Annonce